Abonnement verlengen blijkt heel moeilijk

  • 29 September 2023
  • 7 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 1

Een abonnement verlengen bij Odido blijkt echt ontzettend moeilijk te zijn. Blijkbaar is dit niet iets wat ze vaak doen (sarcasme). Want de medewerkers hebben duidelijk geen enkel idee hoe dit werkt… 

In ieder geval heeft het verlengen van het abonnement mij (tot nu toe) al 5 telefoontjes gekost en het is nog niet goed…

Op 15 september verlengde ik mijn abonnement (maandelijks opzegbaar). via de Odido app naar een nieuw 2-jarig abonnement met een iPhone 15. Ik koos ervoor de iPhone ineens te voldoen en rekende deze af met iDeal.

Ik kreeg na enkele minuten een mail met de vraag of ik mijn nummer wilde doorgeven voor nummerbehoud en dan zou Odido het met mijn “oude provider” gaan regelen. Ehh nummerbehoud? Ik verleng toch mijn abonnement. Dus ik meteen even bellen:

Telefoontje 1: “Nee hoor meneer, het is gewoon een verlenging. Negeer die mail maar”.. Oke, prima

Na anderhalve week krijg ik weer een mailtje met verzoek nu toch echt mijn nummer door te geven. Omdat ik het niet vertrouw, maar weer eens bellen.

Telefoontje 2:  “Oh meneer, ik zie het al! U heeft een nieuw abonnement in plaats van een verlanging (dacht ik al). Ja, meneer dat gebeurt heel vaak via de app. U had beter kunnen bellen. Maar, geen probleem, ik ga het rechttrekken”

Deze medewerker vertelde mij dat hij mijn nummer zou gaan overzetten naar de nieuwe sim (die ik bij mn iPhone ging krijgen) en dat het dan allemaal goed zou komen. De iPhone met sim zou ik de volgende dag ontvangen, dan zou hij mij terugbellen. Top!

Maar helaas, meneer belde niet terug…. Wel ontving ik netjes de iPhone (hier een compliment, binnen 2 weken!)

Maar weer bellen:

Telefoontje 3: “Oh meneer, geen enkel probleem! Ik ga het meteen regelen. Er moet wel een werkdag tussen zitten, dus per morgen gaat het nummer over naar uw nieuwe simkaart. Even kaartje wisselen en klaar” Top!

Ik hang deze vriendelijke mevrouw op, en krijg een SMS; Mijn nummer wordt per 26-1-2024 overgezet… Whut?

Dus… Maar weer bellen

Telefoontje 4: “Oh maar meneer, dat heeft mijn collega dan niet goed gedaan want er moet altijd een maand tussen zitten wegens de opzegtermijn…” Opzegtermijn? Ik ben klant en blijf klant bij jullie. Gooi mn nummer over en klaar. “Nee, dat kan niet. Moet een maand tussen zitten. Maar dat hoeft natuurlijk geen 26-1 te zijn, ik regel dit per 30 oktober! Dan is het rond”.

Je raad het al, ik ga natuurlijk dubbele kosten krijgen (dat bevestigde de medewerker ook). Maar nu ga ik na die maand teruggebeld worden (ik geloof het eigenlijk niet) en gaat er een creditering plaatsvinden (hoop ik).

Nou… Ik ben benieuwd..

Oh ja, ik ontving vandaag een factuur over het betaalde bedrag. Alleen klopt het factuurbedrag totaal niet met het betaalde bedrag.

Telefoontje 5: Oh meneer, wat vervelend: Stuurt u ons even de factuur en uw betaalbewijs dan gaan we het allemaal gelijktrekken (is nog niet gebeurt...)

Voor wie dit leest: Ik zou even checken of het bij een andere provider beter lukt 😉 Bij Odido zijn ze je vermoedelijk liever kwijt als klant.

Odido, 3 vragen:

Vraag 1:

is het echt zo lastig om een abopnnement te verlengen? En is het normaal dat je als klant hier minimaal 5 keer achteraan moet bellen en verschillende collega’s verschillende antwoorden geven?

Vraag 2:
Waarom moet ik als klant de dupe worden van jullie falende processen en dubbele kosten maken waarvoor ik straks waarschijnlijk nog 5 telefoontjes moet makenj om het terug te krijgen?

Vraag 3:
Wanneer kan ik een kloppende factuur ontvangen? Toch ook wel fijn voor jullie boekhouding als dit klopt?

Bedankt!

Marciano van Odido 7 maanden geleden

Hi Marinh, allereerst leuk om te lezen dat je bij ons blijft met je verlenging! Een abonnement verlengen is natuurlijk het meest simpele wat er is. Maar dan moet je uiteraard wel verlengen en geen nieuw abonnement bestellen. Niet fijn dat er zoveel verwarring is geweest over wat te doen met het rechttrekken van het abonnement. Dit had veel gemakkelijker gekund, en ik had je deze ervaring graag willen besparen. Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee naar de status en een credit, mocht deze nog niet aangevraagd zijn!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1

Nou update: Nadat ik dit bericht had getypt werd ik ineens teruggebeld door de medewerker uit telefoontje 2.

“Oh, meneer ik zie dat mijn collega’s het allemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ga nu alsnog regelen dat het gewoon volgende week wordtn geregeld, u ontvangt een nieuwe porteerdatum”

Ik ben heel benieuwd. De raag is: Welke van de 4 medewerkers is de enige die snapt hoe het verlengproces werkt:? Die mag door voor de koelkast ;)

Reputatie 1

Update: ik krijg nú inderdaad een bevestiging dat de porteerdatum op 2-10 is.

Oh, En dat ik een afkoopsom van 9,95 zou moeten betalen. Ik ga ervanuit dat Odido die netjes gaat crediteren ..

Er lijkt beweging

Reputatie 7
Badge +9

Hi Marinh, allereerst leuk om te lezen dat je bij ons blijft met je verlenging! Een abonnement verlengen is natuurlijk het meest simpele wat er is. Maar dan moet je uiteraard wel verlengen en geen nieuw abonnement bestellen. Niet fijn dat er zoveel verwarring is geweest over wat te doen met het rechttrekken van het abonnement. Dit had veel gemakkelijker gekund, en ik had je deze ervaring graag willen besparen. Stuur mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee naar de status en een credit, mocht deze nog niet aangevraagd zijn!

Reputatie 1

Hoi Marciano,

Even voor de goede orde: ik heb een verlenging aangevraagd en niet een nieuw abonnement.

Volgens je collega’s was het een bekende bug in de app.

Het gaat om een zakelijk abonnement dus waarschijnlijk kun je me niet helpen. Je collega’s gaan het oplossen. 

Reputatie 1

Ik heb je een prive bericht gestuurd want er gaan echt nog dingen niet goed en het moet nu echt wel een keer opgelost.

  • Als ik bel naar een 06 nummer komt het in Mijn odido te staan als “Extra kosten”  Terwijl ik onbepertkt bellen heb
  • Mijn nieuwe abonnement staat wel in Mijn Odido, maar niet in de app (zelfde inloggegevens). App uiteraard al verwijderd en al die standaard zaken geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +9

Hi Marinh, excuses voor de vertraagde reactie! Ik zie nu inderdaad dat het om een zakelijk abonnement gaat. Ik zou willen dat ik je hierbij kon helpen, maar dit kan ik niet. Mijn collega's van de zakelijke klantenservice moeten je hierbij kunnen helpen. Waren je eerdere contactmomenten die je hierboven beschreef met 0800-0092 of met 0800-7112? Mijn collega's op 0800-7112 moeten je hierbij kunnen helpen.

Laat het me gerust weten of het is gelukt. Ik ben erg benieuwd en ik hoop dat dit snel voor je is opgelost!

Reputatie 1

Jullie denken zeker dat ik niks beters te doen heb dan (inmiddels voor de elfde!!) keer achter jullie broek aan te zitten… want terugbellen zoals beloofd doen jullie ook niet. En als ik bel hoor ik toch weer een compleet ander verhaal dan de eerdere keren. Ik ben er klaar mee en ik stop er mee. 

Dus nee, ik ga niet bellen. Dat jullie niet kloppende facturen sturen is in dit geval in jullie nadeel daar zoeken jullie het maar mee uit. En dat de app niet werkt ga ik me maar niet druk om maken. Bij de eerstvolgende mogelijkheid stap ik over naar een provider die wel een fatsoenlijke klantenservice heeft.

Alle contactmomenten waren met 0800-7112

Als je nog wat wil bespreken dan belt de klantenservice (naja service is hier niet het juiste woord) mij maar. Jullie hebben mijn nummer!

 

 

Reageer