Beantwoord

Abonnement via Belsimpel geannuleerd

  • 28 November 2023
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Hi allemaal,

 

Mijn vriendin is een oud Tele2 klant en wilt graag verlengen met Odido. Ze had afgelopen week bij BelSimpel een abonnement afgesloten met een iPhone 15 Pro. 3 uur later heeft ze het abonnement geannuleerd en BelSimpel heeft het toestel niet verzonden. Ze wilde toch gaan voor een onbeperkt abonnement in plaats van de 20GB en 120min die ze had gekozen. Belsimpel kon dit niet wijzigen, alleen als ze het abonnement annuleerde.

 

We zijn al heel de week bezig met Odido klantenservice en in de shop. Het abonnement bij Belsimpel is volledig geannuleerd en het toestel is niet verzonden. Hier heeft ze ook e-mails van gekregen. Ze wilt nu graag bij Odido verlengen naar een Unlimited Basis met een iPhone 15 Pro (maandelijkse afbetaling). 

 

Wanneer we het abonnement proberen af te sluiten geeft het systeem van Odido in de shop en online aan dat ze geen iPhone 15 Pro kan afsluiten omdat ze al een telefoon heeft. Deze heeft ze dus duidelijk niet! Ook de BKR registratie zou weg zijn.

 

We zijn al dagen bezig, en we denken dat het systeem van Odido dit niet goed herkent, kan iemand ons helpen?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 30 November 2023, 11:24

Bekijk origineel

2 reacties

Beste VishnuZNL,

Wat vervelend om te horen dat jullie problemen ondervinden bij het verlengen van het abonnement bij Odido. Het lijkt erop dat het systeem de informatie niet goed herkent en daardoor de verlenging met de iPhone 15 Pro blokkeert, ondanks het annuleren van het vorige abonnement bij BelSimpel.

Hier zijn enkele stappen die jullie kunnen overwegen om dit probleem op te lossen:

  1. Contact met Odido klantenservice: Neem opnieuw contact op met de klantenservice van Odido en leg de situatie gedetailleerd uit. Verwijs naar de annulering van het vorige abonnement bij BelSimpel en benadruk dat er geen toestel is verzonden. Vraag de medewerker om handmatig te controleren en het systeem bij te werken.

  2. Fysieke Odido-winkel: Overweeg een bezoek aan een fysieke Odido-winkel. Medewerkers in de winkel kunnen vaak meer flexibiliteit bieden bij het oplossen van dergelijke problemen en kunnen mogelijk het verlengingsproces handmatig in gang zetten.

  3. Documentatie: Zorg ervoor dat alle annuleringsmails van BelSimpel beschikbaar zijn, evenals eventuele andere documentatie die de situatie verduidelijkt. Deze documenten kunnen van pas komen bij het communiceren met de klantenservice.

  4. BKR-registratie: Als er problemen zijn met de BKR-registratie, vraag dan bij Odido na wat de status is en of er eventuele belemmeringen zijn. Soms kan het enige tijd duren voordat systeemupdates worden doorgevoerd.

Door deze stappen te volgen, zou het mogelijk moeten zijn om het probleem op te helderen en de gewenste verlenging met de iPhone 15 Pro bij Odido te realiseren. Ik hoop dat dit helpt en dat jullie snel een oplossing vinden.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Reputatie 6
Badge +6

Hi allemaal,

 

Mijn vriendin is een oud Tele2 klant en wilt graag verlengen met Odido. Ze had afgelopen week bij BelSimpel een abonnement afgesloten met een iPhone 15 Pro. 3 uur later heeft ze het abonnement geannuleerd en BelSimpel heeft het toestel niet verzonden. Ze wilde toch gaan voor een onbeperkt abonnement in plaats van de 20GB en 120min die ze had gekozen. Belsimpel kon dit niet wijzigen, alleen als ze het abonnement annuleerde.

 

We zijn al heel de week bezig met Odido klantenservice en in de shop. Het abonnement bij Belsimpel is volledig geannuleerd en het toestel is niet verzonden. Hier heeft ze ook e-mails van gekregen. Ze wilt nu graag bij Odido verlengen naar een Unlimited Basis met een iPhone 15 Pro (maandelijkse afbetaling). 

 

Wanneer we het abonnement proberen af te sluiten geeft het systeem van Odido in de shop en online aan dat ze geen iPhone 15 Pro kan afsluiten omdat ze al een telefoon heeft. Deze heeft ze dus duidelijk niet! Ook de BKR registratie zou weg zijn.

 

We zijn al dagen bezig, en we denken dat het systeem van Odido dit niet goed herkent, kan iemand ons helpen?

Hallo @VishnuZNL, welkom op onze Community! Goed dat je contact hierover opneemt, ik zoek dit graag voor haar uit! Aangezien ze eerst een verlenging had afgesloten via Belsimpel en deze is geannuleerd, moet dat aan ons worden doorgegeven. Zodra de annulering volledig in onze systemen is geannuleerd, kan ze opnieuw haar verlenging (bij ons) afsluiten. Houd er rekening mee dat dit wel een paar werkdagen kan duren. 

Mocht je willen dat ik met haar meekijk in onze systemen, stuur me dan gerust een privébericht met haar telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie. Dan kan ik met jou/haar meekijken!

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer