Beantwoord

Beltegoed opvragen niet gratis: 1 euro afgeschreven elke keer?

  • 22 November 2023
  • 12 reacties
  • 189 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hallo,

Ik heb prepaid mobiel. Beltegoed opvragen zou gratis zijn door sms naar 1144 of gratis bellen naar 1244.

Echter er wordt steeds 1 euro van mijn tegoed afgeschreven,  terwijl ik verder niks deed met mijn telefoon. 

Voorbeeld: gisteren belde ik 1244 om Beltegoed op te vragen. 

Direct erna zag ik online dat mijn Beltegoed opeens 1 euro lager was.

Als test toen de sms via 1144 gestuurd,  daarna weer meteen nagekeken en wéér 1 euro eraf!!

Wat is dit voor iets idioots?

Met vriendelijke groet,  Jet

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 November 2023, 11:56

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hnuys 

Wat ook de oorzaak kan zijn is dat je 4G aan hebt of soms aan hebt.

Wanneer je dan ook betalen per mb aan hebt dan wordt er elke keer 1 euro gereserveerd voor het gebruik van mobiele data en zodra je 10mb hebt verbruikt wordt er weer 1 euro gereserveerd..

Wat een ingewikkeld gedoe.

Ik had gewoon beltegoed voor bellen (prepaid) en daarnaast een S-internetbundel gekocht voor ik meen 5 euro voor 1 maand, die ik af en toe buitenshuis gebruikte voor alleen internet  dus.

Ik wil die gewoon naast elkaar gebruiken,  maar als ik dan buitenshuis de S-internetbunfel gebruik (4g), dan zou mijn beltegoed ongewijzigd moeten blijven,  anders kost t extra geld en erg verwarrend.

Dus: hoe gebruik ik beltegoed alleen voor bellen en de maandelijkse internetbundel alleen voor internet buitenshuis. 

Ging bij T mobile probleemloos!!!

mvg (overigens heel irritant dat er tijdens t schrijven van dit bericht opeens een popup verschijnt van jullie over of ik tevreden ben! )

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hnuys 

Met een internetbundel moet het tegoed juist ongewijzigd blijven en tegoed opvragen moet ook gratis zijn, vreemd..

Het gaat toch echt zoals ik schreef. 

Intussen heeft het me al meerdere euro's gekost en energie.

Ik denk dat ik maar overstap naar een andere provider. Het wordt gewoon niet opgelost en bij webcare Facebook ook geen contact om opnieuw in te stellen. 

Blijkbaar werkt jullie systeem niet naar behoren?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jet, allereerst van harte welkom op de Community! Wat @Waqqas zegt kan heel goed kloppen. Ik zie inderdaad dat 'internet betalen per MB’ aanstaat. Ik heb voor nu € 2 beltegoed aan je tegoed toegevoegd (geldig t/m 31-12-203). 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄

Heel hartelijk bedankt, Marciano.

Maar hoe zet ik "internet betalen per mb" uit?

Ik wil mijn beltegoed houden voor alleen bellen en een "internet S bundel" kopen voor als ik soms buitenshuis internet gebruik. En gratis beltegoed opvragen zónder dat er ergens iets verandert of gereserveerd /geld afgetrokken wordt.

Dus dat er niet meer iets van het beltegoed afgaat, zodat ik dan gratis beltegoed op kan vragen via sms of t nummer daarvoor (vind ik makkelijker dan via de website) en er dus ook die euro niet meer afgetrokken wordt, want dan wordt t me veel te onoverzichtelijk!

met vriendelijke groet, Jet

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jet, met alle plezier gedaan! 

Internet betalen per MB is een bundel die bij het begin van de PrePaid is gekozen. Deze bundel loopt nog tot en met 21-08-2024. Daarna kan dit pas gewijzigd worden. Het is voor nu daarom nog even op deze manier. Niet helemaal wat je wilde, maar ik hoop dat het wel duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je voor nu nog een hele fijne middag! 😄

Hallo Marciano, 

Bedankt, maar als ik er nu een nieuwe S- internetbundel bij koop, voor internet buitenshuis, gaat t bedrag voor dat internetgebruik dan wél van die S-internetbundel af (en dus niet vh beltegoed)?

Hoe gaat de betaling als je zowel een prepaid tegoed hebt als een S-internetbundel? waar wordt t gebruik dan van afgetrokken?

Dat ging bij T mobile prima, dus ....kan dat bij jullie ook zo?

En waar blijft die euro die bij opvragen beltegoed eraf wordt gehaald, volgens jullie gereserveerd,  maar die ben ik dan kwijt ???? wat een gedoe 🙁

met vriendelijke groet 

Jet

Hallo Marciano, 

Bedankt, maar als ik er nu een nieuwe S- internetbundel bij koop, voor internet buitenshuis, gaat t bedrag voor dat internetgebruik dan wél van die S-internetbundel af (en dus niet vh beltegoed)?

Hoe gaat de betaling als je zowel een prepaid tegoed hebt als een S-internetbundel? waar wordt t gebruik dan van afgetrokken?

Dat ging bij T mobile prima, dus ....kan dat bij jullie ook zo?

En waar blijft die euro die bij opvragen beltegoed eraf wordt gehaald, volgens jullie gereserveerd,  maar die ben ik dan kwijt ???? wat een gedoe 🙁

met vriendelijke groet 

Jet

Beste Hnuys,

Dank voor je vragen. Ik begrijp dat je verduidelijking zoekt over het gebruik van internetbundels en de betaling bij Odido, vooral in vergelijking met je ervaringen bij T-Mobile.

Als je een nieuwe S-internetbundel koopt voor gebruik buitenshuis, zal het bedrag voor dat internetgebruik inderdaad worden afgetrokken van de S-internetbundel en niet van je beltegoed. Internetbundels zijn doorgaans specifiek bedoeld voor datagebruik en hebben geen invloed op je beltegoed.

Wanneer je zowel een prepaid tegoed als een S-internetbundel hebt, wordt het gebruik in eerste instantie afgetrokken van de internetbundel. Als de internetbundel is verbruikt, wordt het eventuele verdere datagebruik in rekening gebracht op basis van je beltegoed.

Wat betreft de euro die wordt afgeschreven bij het opvragen van je beltegoed, begrijp ik dat dit verwarrend is. Het lijkt erop dat Odido dit bedrag als gereserveerd markeert. Het zou goed zijn om hierover contact op te nemen met de klantenservice van Odido. Zij kunnen specifieke details geven over deze reservering en mogelijke oplossingen aanbieden.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt. Als je verdere verduidelijking nodig hebt, raad ik aan om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice van Odido.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Beste Aramaic,

Bedankt voor je reactie, on elk geval is het verhaal over het beltegoed + S-internetbundel nu duidelijk en de rest nog informeren als ik via FB contact met jullie service kan krijgen. 

met vriendelijke groet ,

Jet

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Beste Aramaic,

Bedankt voor je reactie, on elk geval is het verhaal over het beltegoed + S-internetbundel nu duidelijk en de rest nog informeren als ik via FB contact met jullie service kan krijgen. 

met vriendelijke groet ,

Jet

 

 

Hi @Hnuys, superfijn dat een gedeelte in ieder geval duidelijk is geworden! Begrijp ik het goed dat je inmiddels contact hebt opgenomen met ons webcareteam via Facebook? Dan zal een collega zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! 

Groetjes, 

Pharwin

Hallo,

Na dingen uitproberen blijkt dat ik via Facebook op de laptop wel een bericht k an sturen, maar ben even de draad kwijt hoe hetvte formuleren, even opzoeken weer.

Gezien alle "haken en ogen" die er nu zijn ga ik denk ik alsnog wel overstappen. 

Bedankt en vriendelijke groet, 

Jet

 

 

Reageer