Bijzonder Verzoek voor Mobiel Contract - Unieke Omstandigheden en Slechte Service-Ervaring

  • 22 January 2024
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Hallo!

 

Zonder in te gaan op de details van mijn ervaring waarbij ik 1,5 uur heb gesproken met meerdere servicemedewerkers, hoop ik dat de gemeenschap hier me kan helpen om de juiste persoon te vinden om bij Odido mee te praten.

Ik ben Duits en in het bezit van een Duits paspoort, maar ik ben al 8 jaar geregistreerd in Amsterdam en woon hier. Gedurende mijn verblijf hier heb ik een internetcontract bij Odido afgesloten. Daarnaast heeft mijn vrouw eveneens een Odido-contract. Mijn vrouw, als Poolse burger, is een Odido mobiele telefoonklant en heeft een Odido-telefoon ontvangen nadat ze eerst een sim-only contract had.

Tot op heden had ik een sim-only contract bij Hollandsnieuwe, maar ik begrijp dat het doorgaans niet mogelijk is om een nieuw contract met telefoon te krijgen met een buitenlands paspoort. Mijn situatie wijkt echter aanzienlijk af van de standaard buitenlander die een telefooncontract aanvraagt:

  • Ik ben al jarenlang Odido-klant voor internet, zonder enige betalingsachterstand.
  • Mijn vrouw, geregistreerd op hetzelfde adres, is ook een Odido-klant, wederom zonder betalingsachterstand.
  • Ik kan aantonen dat ik bij Hollandsnieuwe evenmin ooit een betalingsachterstand heb gehad.

Natuurlijk zou ik kunnen overwegen om over te stappen naar een telefooncontract bij Hollandsnieuwe, maar om diverse redenen ben ik zeer tevreden over Odido wat betreft internet, evenals de ervaring van mijn vrouw met betrekking tot de netwerkdekking in vergelijking met mijn huidige situatie. Bovendien biedt Odido simpelweg betere telefoons aan dan Hollandsnieuwe.

Daarom stel ik de vraag, ondanks mijn begrip voor de standaardregels en voorschriften, wat de mogelijkheden zijn buiten deze reguliere procedures om, gezien mijn situatie significant afwijkt. Aangezien ik al met meerdere medewerkers heb gesproken die niet meer kunnen doen dan de standaardprocedures volgen, ben ik op zoek naar iemand binnen Odido die mijn bijzondere zaak kan behandelen.

Bedankt voor jullie hulp om te bepalen of het mogelijk is om bij Odido klant te worden met een telefoon.

Met vriendelijke groet, demaig0s

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hoi demaig0s, van harte welkom op de Community! Leuk om te lezen dat je met je internet abonnement zeer tevreden bent en je vrouw met haar mobiele abonnement. Geen zorgen, het is zeker wel mogelijk om een abonnement met toestel bij ons te bestellen met een Duits paspoort. Er zitten wel wat regels aan verbonden, dus ik snap dat het niet zo soepel is als met een Nederlands ID en IBAN. Je kan je abonnement op de volgende manieren bij ons bestellen:

Via de webshop moet het lukken om je abonnement met toestel te bestellen, mits je het toestel direct volledig afbetaald. Met een buitenlands paspoort mag je geen toestelkrediet aanvragen. Dit moet ook altijd in combinatie met een bankpas van een Nederlandse of buitenlandse bank met IBAN-rekeningnummer. De bankpas moet op je eigen naam (aanvrager) staan. Een tijdelijke bankpas wordt niet geaccepteerd.

Je kan ook in een van onze shops terecht. Ook hier gelden bovenstaande regels en neem voor de zekerheid ook een uittreksel BRP van max. 1 week oud mee. Dan weet je zeker dat je met een nieuw abonnement (en toestel) de winkel uitloopt. 

Laat je het me weten of het hiermee lukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊 

 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hoi demaig0s, van harte welkom op de Community! Leuk om te lezen dat je met je internet abonnement zeer tevreden bent en je vrouw met haar mobiele abonnement. Geen zorgen, het is zeker wel mogelijk om een abonnement met toestel bij ons te bestellen met een Duits paspoort. Er zitten wel wat regels aan verbonden, dus ik snap dat het niet zo soepel is als met een Nederlands ID en IBAN. Je kan je abonnement op de volgende manieren bij ons bestellen:

Via de webshop moet het lukken om je abonnement met toestel te bestellen, mits je het toestel direct volledig afbetaald. Met een buitenlands paspoort mag je geen toestelkrediet aanvragen. Dit moet ook altijd in combinatie met een bankpas van een Nederlandse of buitenlandse bank met IBAN-rekeningnummer. De bankpas moet op je eigen naam (aanvrager) staan. Een tijdelijke bankpas wordt niet geaccepteerd.

Je kan ook in een van onze shops terecht. Ook hier gelden bovenstaande regels en neem voor de zekerheid ook een uittreksel BRP van max. 1 week oud mee. Dan weet je zeker dat je met een nieuw abonnement (en toestel) de winkel uitloopt. 

Laat je het me weten of het hiermee lukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊 

 

Reageer