ESim activeren niet mogelijk

  • 22 February 2024
  • 10 reacties
  • 241 Bekeken

Het koppelen en aanschaffen van een dual Sim lukt niet. Ondanks de geduldige en fijne hulp van een medewerker komen we niet verder. Het is een IPhone 14 (met een ESim) en een Apple Watch SE Cellular. Na alle stappen te volgen en in de Apple Watch App op configureer mobiel netwerk te klikken, eindigen we met een Wit Scherm en blijft alles hangen. Hoe hiermee om te gaan?

Vctheijnen 2 maanden geleden

Beste Pharwin,

Van het weekend even langs geweest bij de winkel. 
alles werkt nu perfect. Ik wil jou even bedanken voor de snelle en goede hulp. Top en helder advies. Nogmaals dank. 

 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Vctheijnen, welkom op onze Community, ik help je graag verder! Fijn om te lezen dat al hulp hebt gehad, maar jammer dat het tot nu toe nog niet is gelukt. Als ik je vraag zo lees, vermoed ik dat je een Multisim voor je Apple Watch wil aanschaffen, klopt dat? 

Dual sim is een systeem waarbij je twee sims (met verschillende telefoonnummers) tegelijk in je smartphone kunt gebruiken. Dat kan handig zijn, wanneer je bijvoorbeeld je privé- en je werktelefoon in één apparaat wilt combineren. Ook een simkaart + eSIM is mogelijk.

Wil je je Apple Watch verbinden met ons mobiele netwerk, dan kun je een Multisim bij ons aanschaffen. Alle informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/extra/multisim. Je kunt deze stappen volgen om de Multisim voor je Apple Watch aan te schaffen:

  1. Open de Watch app op je iPhone. Zorg dat je Apple Watch (GPS + Cellular) is ontgrendeld en bijgewerkt naar watchOS 8.1.

  2. Ga naar Mobiel netwerk.

  3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

  4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

  5. Log in op de Multisim bestelpagina in op Mijn Odido. Nu kan je Multisim kopen.

  6. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Je geeft aan dat er na het klikken op '’Configuur mobiel netwerk'’ niks meer gebeurd. Beschik je wel over een Mijn Odido account? Je komt het het configureren eigenlijk terecht op de inlogpagina, waar je zou moeten kunnen inloggen, zodat de Multisim kunt bestellen. Zou je anders even voor mij alles willen verwijderen en opnieuw willen downloaden? Dus ook je Watch opnieuw opstarten en de Watch app opnieuw downloaden. Anders ontvang ik graag een screenshot van je met wat je precies te zien krijgt! 

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zowel mijn Apple Iphone 15 Pro Max als mijn Apple Watch 9 (GPS + Cellular) beschikken over de meest recente versies.

Zodra ik in de Watch app op mijn Iphone het Mobiele Netwerk wil configureren blijft deze “hangen” op een witscherm waarboven T-Mobile NL staat.

Om uit te sluiten dat:

  • het aan mijn simkaart lag heb ik gister voor de zekerheid de fysieke simkaart van mijn Iphone laten vervangen
  • het aan de esim lag heb ik deze wel kunnen configureren op mijn Iphone zelf

 

Hopelijk kan Odido snel dit probleem verhelpen!

Hoi Pharwin, dank je voor je snelle reactie en heb alles gedaan qua advies en nieuwe opstart. Het gaat om een telefoon en een Apple Watch met een dual sim. Zodat de Watch ook gebruikt kan worden als de telefoon niet in de buurt is. 
 

na Stap 2 gaat het mis. Stap 3 komt niet in beeld, alleen Stap 4 met een wit scherm als gevolg. 
 

Momenteel niet in de buurt van de telefoon en zal straks de foto’s sturen. 
 

Vast bedankt. 

Ha Fabian,

Wij hebben gisteren ook de sim vervangen voor een ESIM. Dit is gelukt maar voor de rest hetzelfde witte scherm met T-Mobile NL. 

 

Beste Pharwin,

Hierbij de foto’s. 
 

 

Reputatie 6
Badge +6

@fabiannn @Vctheijnen er was een kleine technisch issue hierover bij ons bekend, waardoor het inderdaad niet lukte. Excuses hiervoor. Ons IT-team was hier snel van op de hoogte en zijn dan ook zo snel mogelijk hiermee aan de slag gegaan. Goed nieuws: het is inmiddels opgelost en het zou weer moeten werken! Zouden jullie het nu kunnen testen? Mocht het alsnog niet werken, kan ik het alsnog voor jullie doorzetten. 

Ik verneem het graag! 

Beste Pharwin,

Dank je voor de snelle oplossing. Het is bijna gelukt. We komen door het scherm heen en hebben de aanschaf kunnen doen. Alleen werkt de AppleWatch alleen als de telefoon in de buurt is. Zonder telefoon geen bereik. De klantenservice ziet dat alles goed is gekoppeld en heeft geen oplossing.

Reputatie 6
Badge +6

@Vctheijnen had je na de aanschaf alles ook opnieuw opgestart? Staat de Multisim nu gekoppeld op de juiste manier en is deze ook geactiveerd? Ik zou graag met je mee willen kijken in je account, maar op je e-mailadres krijg ik jammer genoeg niks naar voren. Zou je anders je klantnummer van je mobiele abonnement in je profiel kunnen zetten en een reactie kunnen geven in dit topic? Dan kan ik met je meekijken! 

Beste Pharwin,

Van het weekend even langs geweest bij de winkel. 
alles werkt nu perfect. Ik wil jou even bedanken voor de snelle en goede hulp. Top en helder advies. Nogmaals dank. 

 

Reputatie 6
Badge +6

@Vctheijnen superfijn dat het in de winkel door onze collega's is opgelost! Uiteraard geen probleem en graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele mooie dag toe! 😁

Reageer