Beantwoord

eSIM geeft niet alle opties

  • 5 April 2024
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb vanmorgen mijn Sim omgezet naar een E-Sim ivm het toevoegen van een zakelijke sim in mijn Iphone 12.

 

Nu kan ik wel kiezen wat mijn standaardlijn is maar alle telefoon gesprekken gaan langs de zakelijke lijn naar buiten. Ook kan ik niet kiezen welke provider ik heb. Het lijkt erop dat niet alle informatie van de sim beschikbaar is. Zo ziet hij het nummer niet maar ik kan hier wel gesprekken op ontvangen. 

In het netwerk overzicht zie ik ook maar 1 aanbieder.

 

Doe ik iets fout of mis ik een instelling?

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 5 April 2024, 12:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Thomas, gaaf dat je over bent gegaan op eSIM en bedankt voor je screenshots! Ik ben er direct voor je ingedoken en ik hoop dat het met de volgende informatie lukt om je eSIM te gebruiken.Ik zie op je 2e screenshot 'Standaard telefoonlijn: Zakelijk’ staan. Wat gebeurd er precies als je hierop klikt en de andere lijn insteld?

Alvast wat extra informatie over het gebruik van Dual Sim:

  • Dual sim-toestel in gebruik nemen. Je plaatst beide simkaarten in het toestel (of downloadt en activeert het eSIM-profiel). Vervolgens kun je in het instellingenmenu de sims een eigen naam geven, instellen welke sim standaard gebruikt wordt voor uitbellen, instellen welke sim gebruikt wordt voor internetgebruik.
  • Inkomende gesprekken en sms'jes. Beide sims zijn actief om berichten en telefoontjes ontvangen, op deze manier blijf je altijd bereikbaar op beide nummers. Op het moment dat je belt met de ene sim wordt de andere even gedeactiveerd. Word je tijdens een gesprek gebeld op dezelfde sim, dan kun je een wisselgesprek aangaan. Word je tijdens je gesprek gebeld op de andere sim, dan gaat deze automatisch naar voicemail.
  • Uitgaande gesprekken en sms'jes. Zelf uitbellen of sms’en gaat standaard via het ‘hoofdnummer’ wat je zelf hebt ingesteld. Maar voordat je iemand belt kun je op het contact-scherm kiezen vanuit welk telefoonnummer je belt.

Mocht het met bovenstaande niet lukken, volg dan ook even de stappen om Dual Sim te configureren op deze Apple support pagina. Ik hoor graag van je of het lukt! 😄

Reputatie 2

Ik zie op je 2e screenshot 'Standaard telefoonlijn: Zakelijk’ staan. Wat gebeurd er precies als je hierop klikt en de andere lijn insteld?

 

Dan gebeurd er helaas niets. De instellingen blijven hetzelfde. 

Ik heb ook gekeken naar de instellingen zoals gemeld bij Apple maar deze staan ook goed.

 

Het lijkt erop dat hij de E-Sim als een soort data kaart ziet. Het vreemde is dat er namelijk geen telefoon nummer zichtbaar is op de informatie van de E-Sim. 

Reputatie 6
Badge +6

@ThomasSchipper Als een Dual-sim met een eSIM bij je iPhone niet werkt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Apple heeft hier een support pagina voor, namelijk deze: https://support.apple.com/nl-nl/109322. Zou je deze eens door kunnen lopen? Ik hoop dat het hiermee opgelost wordt! We kunnen desnoods een nieuwe eSIM voor je bestellen, zodat je deze even opnieuw kunt koppelen in je toestel. Maar het zou gewoon moeten werken. Ik hoor het graag van je! 

Reageer