Beantwoord

ESR tv zomaar een abonnement

  • 26 July 2021
  • 32 reacties
  • 10361 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Helaas sluit ik me aan bij de lijst gedupeerden. Geen toestemming verleend en dus graag alle gemiste kosten terug storten. 

Ook ik ben getroffen. Ik wist nergens van. Had wel extra internet gekocht in de zomervakantie en dus was het me niet meteen opgevallen. Nu betaal ik dus al 3 maanden aan een internetdienst waar ik geen weet van had, waar ik geen inloggegevens van heb en waar ik uiteraard ook geen toestemming aan heb gegeven om maar gewoon af te schrijven op mijn mobiel abonnement. 

Ik lees dat ik een formulier kan invullen en dat er een link staat om deze app aankopen te blokkeren. Maar nu alles over gegaan is naar odido werken de links niet meer naar de informatie van Tmobile/Tele2.

Uiteraard is de klantenservice weer onbereikbaar via chat en telefoon. En dat terwijl ODIDO nu zo MENSELIJK is en inzetten op KLANTVRIENDELIJKHEID. FAIL again. Ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen op deze klantenservice werken.

Als iemand mij kan helpen aan de link naar het formulier en de instellingen om dit te blokkeren… heel graag. Ik gebruik graag mijn abonnement om te bellen en internetten en verder wil ik er geen aankopen mee doen, daarvoor heb ik een bankrekening…. 

Daarbij vind ik het ook vreemd net als de andere reacties dat dit zomaar kan. Fijn dat Odido/Tmobile wil ondersteunen om dit zo makkelijk mogelijk te maken voor hun klanten, maar dan vind ik dat je op zn minst wel even een berichtje kan verwachten van je telefoonprovider dat ze dit ter info op je factuur zetten. Beter voor het vertrouwen!!

Hopelijk kan ik zo nog mijn geld terugkrijgen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stubbe4 

Hier lees je alle stappen die je kunt nemen hiertegen en er is ook een formulier voor niet eens met de kosten.

Eerst kijk je op https://www.payinfo.nl/ en controleer je of daar nog betaaldiensten actief zijn, en meld je je af voor die diensten.

Om dit soort dingen in de toekomst te vermijden kun je inloggen in je mijn odido, ga dan naar abonnementen en instellingen (voor prepaid ga naar tariefplan en instellingen), en dan onderaan naar blokkades

Daar kun je betaalde diensten blokkeren:
 

(of er staat ‘aankopen bij derde partijen')


Voor het een poging tot het terugkrijgen van je geld kun je bij de dienst aan kloppen die geactiveerd was.  Ik zie dat sommige mensen ook succes hebben met terugkrijgen van geld als ze klagen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond.  Dat kan soms snel werken.

Of je vult een verzoek tot onderzoek in: https://www.odido.nl/my/onderzoekfactuur

Hopelijk ben je hiermee geholpen!

Nog steeds maakt Odido zich medeplichtig aan de oplichtingspraktijken van ESRTV. Je mag verwachten dat zij op zijn minst een waarschuwing laten uitgaan als je slachtoffer wordt van dit bedrijf. Odido schuift het probleem door naar zijn klanten en maakt het moeilijk om deze service inzichtelijk te krijgen.

In dik rood op je factuur en een duidelijke werkwijze om geld terug te krijgen en deze specifieke services uit te sluiten van PAYinfo oid.

Reputatie 7
Badge +14

Ook ESRTV moet zich aan de wet houden. De stichting Payinfo.nl houd hier toezicht op. Hier zijn namelijk alle providers en sms content aanbieders lid van. Ook Odido werkt volgens de gedragsregels van de stichting en als je daar breed iets wilt veranderen zou je de stichting kunnen benaderen. 

Ik ben ook vorige maand getroffen/opgelicht!!  door een onverwachte weekelijke (5 euro p.w.) abonnement/ kostenpost door ESRTV!

Was heel boos natuurlijk. Heb nooit een abonnement genomen of zo en ook geen smsje ontvangen met een bevestiging van een abonnement (zoals zij wel aangeven dat die is verstuurd)  

Heb contact gezocht via email en gedreigd met stappen als ze niet binnen 5 werkdagen bedrag zouden terug storten.

Na hun reactie en op hun verzoek heb ik mijn bankgegevens doorgegeven. Het bedrag van 25 euro heb ik vandaag volledig terug ontvangen.  

Hopelijk helpt bovenstaande verhaal andere Tmob gebruikers. 

Succes!

 

Reageer