Beantwoord

Glasvezel aanleg Hoorn flink vertraagd?

  • 6 November 2023
  • 10 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 1

En zo kondigde toen nog T-mobile en nu Odido groots aan dat in mijn straat uiteindelijk in augustus 2024 een aansluiting van open dutch fiber kwam. Vanmorgen zag ik dat het inmiddels augustus 2026 geworden is. Wat is het nu? Waarom ineens die vertraging en dat zonder aankondiging. Of heeft dit een andere reden? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 November 2023, 09:44

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan vele redenen hebben. Bijvoorbeeld personeels tekort voor de aanleg van de vezels door het hele land, maar meestal is het de vergunningen. Niet alle gemeentes willen de straat te vaak laten open leggen. Zeker als er meerdere glasvezel beheerders zich hebben gemeld om in de stad een netwerk aan te leggen worden zij “gedwongen” dit tegelijkertijd te doen. Wat dus ook weer vertraging betekend,

Reputatie 7
Badge +15

Dat kan vele redenen hebben. Bijvoorbeeld personeels tekort voor de aanleg van de vezels door het hele land, maar meestal is het de vergunningen. Niet alle gemeentes willen de straat te vaak laten open leggen. Zeker als er meerdere glasvezel beheerders zich hebben gemeld om in de stad een netwerk aan te leggen worden zij “gedwongen” dit tegelijkertijd te doen. Wat dus ook weer vertraging betekend,

 

Hallo @Koppertje 

Open Dutch Fiber is verantwoordelijk voor de aanleg en planning van glasvezel dus voor eventuele vragen kan je het beste contact met hun opnemen.

Odido kan hierin weinig doen omdat zij ook moeten wachten totdat het glasvezel is aangelegd en aangesloten zodat Odido haar diensten hierover kan leveren.

Reputatie 1

Bedankt voor reacties. Gek dat besloten wordt dat het beantwoord is. 
 

Ik wist deze antwoorden ook ook maar het gaat mij erom dat ik wel al een verbintenis ben aangegaan met odido voor glasvezel en dus van mening ben dat Odido mij kan vertellen of het inderdaad klopt dat er twee jaar vertraging is. Dat was volgens mij de vraag. 
 

Bij deze dus nogmaals de vraag. 

Reputatie 6
Badge +2

@Koppertje, Ik ben het met je eens dat je met ons een verbintenis bent aangegaan en ik snap dan ook goed dat je van ons uit ook een bevestiging hierover verwacht. Zou jij in je profielinstellingen jouw klantnummer, dat lijkt op ABC12345, willen toevoegen? Dan kan ik jouw gegevens inzien en nagaan of daar iets in vermeldt staat over de situatie. Hou echter wel rekening met wat @eric en @Waqqas al aangaven, wij zijn als Odido afhankelijk van de planning van Open Dutch Fiber. 

Reputatie 1

@Koppertje, Ik ben het met je eens dat je met ons een verbintenis bent aangegaan en ik snap dan ook goed dat je van ons uit ook een bevestiging hierover verwacht. Zou jij in je profielinstellingen jouw klantnummer, dat lijkt op ABC12345, willen toevoegen? Dan kan ik jouw gegevens inzien en nagaan of daar iets in vermeldt staat over de situatie. Hou echter wel rekening met wat @eric en @Waqqas al aangaven, wij zijn als Odido afhankelijk van de planning van Open Dutch Fiber. 

 

Hoi Teresa!

Dank voor je reactie. Natuurlijk weet ik dat jullie afhankelijk zijn van de planning van open dutch fiber. Maar als jarenlange trouwe internet klant kon ik met 100mb op een DSL lijntje met mijn gezin niet meer vooruit. Ik werd dus al gedwongen om afscheid te nemen en ben naar Freedom overgestapt. De aankondiging dat jullie kwamen was super welkom en heb toen ook meteen gebruik gemaakt van de snelle beslissers aanbieding. Want immers in juli/augustus 2024 zou de kabel in mijn huis liggen. Dit vertraagde al naar oktober en nu zelfs naar q3 2026 aldus ODF. Zonder enig bericht terwijl ik net drie van de 5 abonnementen qua telefoon had verlengd. Als ik dat had geweten dan was ik ook met mijn mobiele abonnementen naar een ander gegaan. De voordeelbundels zijn er niet voor niets. Zelfs ODF was enorm verbaast en kreeg telefonisch te horen dat een aannemer niet zomaar met 2 jaar kan vertragen en al helemaal niet zonder communicatie. Zojuist is dus bevestigd dat het al Q3 van 2026 is terwijl op de site van ODF nog Q2 van 2026 is. Kortom...ik geloof eigenlijk al niet meer dat ODF zal gaan komen. Al laat ik het contract voor snelle beslissers graag staan. Ik kom graag naar Odido terug als het glasvezel lijntje er ligt.

 

Ik heb gister ook telefonisch contact opgenomen en Odido heeft weer aan mij laten zien hoezeer er meegedacht wordt en hoe goed de service is. Van 1 zakelijk contract is de verlenging inmiddels opgezegd en stopgezet. En van de andere twee mag ik zelfs de mobieltjes gebruikt terug sturen en krijg ik het geld terug en kunnen we overstappen. Dat is al toegezegd. Maar de eigenaren van de twee mobieltjes vinden dit teveel gedoe en de mobieltjes zijn gebruikt. Ze vinden het bezwaarlijk. Zegt ook weer iets over hen. Het enige wat ik zou willen, is dat we het contract opzeggen van de twee mobieltjes en dat ik gewoon voor de Iphone die geleverd is betaal. Na de opzegging zorg ik voor de overstap naar een ander provider zodat het nummer behouden kan blijven. Geen enkel probleem…..ik weet vrijwel zeker dat als het glasvezel kabeltje er ligt….de kans heel groot is dat we gewoon terug komen. Ik zal zorgen dat er wat gegevens in mijn profiel komen te staan zodat je op mijn adres mee kan kijken. 

Reputatie 6
Badge +2

@Koppertje, dank je wel voor het toevoegen van jouw gegevens! Ik ben direct het systeem voor je ingedoken en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. De pre-order is geannuleerd, omdat de aanleg datum te ver in de toekomst ligt. Zoals ik eerder al aangaf, ben ik het met je eens dat je hier vanuit ons iets over had moeten horen, mijn oprechte excuses hiervoor! Ik hoop dat het in de toekomst voor jou ook mogelijk wordt om gebruik te kunnen maken van de glasvezelaansluiting, maar wanneer is op dit moment dus niet te zeggen. Tegen die tijd is het natuurlijk wel mogelijk om een nieuwe pre-order te bestellen en ik weet zeker dat wij tegen die tijd ook een mooie actie voor jou hebben! 

Wat betreft jouw vraag over de mobiele abonnementen, weet je nog met wie je destijds hierover hebt gesproken? Zou je mij in een privé bericht de volgende gegevens willen sturen van beide abonnementen: 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer? Dan gaan wij dit gelijk voor je onderzoeken! 😉

Reputatie 7
Badge +9

Hi Koppertje, ik neem het mobiele gedeelte even over van Teresa. Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie wel een contactmoment waarin wordt aangegeven dat je toestellen retour kunt sturen. Of er is toegezegd dat dit ook over gebruikte toestellen gaat, kan ik hier niet uithalen. Het lijkt me niet dat dit kan, maar ik heb contact opgenomen met mijn collega die je hebt gesproken. Ik hoop spoedig antwoord te krijgen, zodat we dit in ieder geval kunnen ophelderen.

Mocht het toegezegd zijn, dan ben ik bang dat dit verkeerde informatie is. Gebruikte toestellen kunnen niet retour gestuurd worden. Als de twee gebruikers van de toestellen de toestellen ook willen houden – wat natuurlijk begrijpelijk is – dan kun je inderdaad de toestellen afbetalen en de abonnementen opzeggen.

Kun je mij een privébericht sturen met de twee 06-nummers waar het om gaat? Dan duik ik er verder in, komt in ieder geval goed! 

Reputatie 1

Hi Koppertje, ik neem het mobiele gedeelte even over van Teresa. Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie wel een contactmoment waarin wordt aangegeven dat je toestellen retour kunt sturen. Of er is toegezegd dat dit ook over gebruikte toestellen gaat, kan ik hier niet uithalen. Het lijkt me niet dat dit kan, maar ik heb contact opgenomen met mijn collega die je hebt gesproken. Ik hoop spoedig antwoord te krijgen, zodat we dit in ieder geval kunnen ophelderen.

Mocht het toegezegd zijn, dan ben ik bang dat dit verkeerde informatie is. Gebruikte toestellen kunnen niet retour gestuurd worden. Als de twee gebruikers van de toestellen de toestellen ook willen houden – wat natuurlijk begrijpelijk is – dan kun je inderdaad de toestellen afbetalen en de abonnementen opzeggen.

Kun je mij een privébericht sturen met de twee 06-nummers waar het om gaat? Dan duik ik er verder in, komt in ieder geval goed! 



Marciano,

 

ik heb gister alles aan Teresa doorgegeven en zij zou het afhandelen. Maar zal het jou ook graag toesturen.

 

Dennis

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

prive bericht is gestuurd. Hebben jullie inmiddels een update of status? 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Dennis, ook hier sorry voor de late reactie. Ik heb zojuist op je privébericht gereageerd. Ik zag dat je al goed bezig bent geweest met een van de toestelkredieten, ik hoop dat het met mijn informatie volledig lukt met beide abonnementen. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar! 😄

Reageer