Beantwoord

Heeft eSim bij Odido ook geen pincode bij instellingen?

  • 29 December 2023
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Ik heb vanmiddag op mijn Tablet Samsung Tab9 FE 5G (SM-X516B) een eSim van Simyo geinstalleerd. Odido kon me niet helpen aan een Prepaid eSim voor mijn Tablet! Simyo hielp mij telefonisch beter.

Volgens de ODIDO/Simyo eSim bestelpagina zou dit model niet kunnen werken. OOK telefonisch zegden ze dat het niet zou kunnen. ONZIN. Nadat ik de bestelling toch liet doorgaan op een ander Samsung type ging alles vlot door, en kreeg ik onmiddellijk twee emails van Simyo met 06 nummer en wachtwoord. Ook kreeg ik een link om de Simyo app te installeren. Alles werkte binnen een kwartier na de bestelling. BIJ UITTESTEN KON IK BELLEN EN GEBELD WORDEN.

Veel nieuwe mobiels en tablets hebben eSim mogelijkheid. Het is suf van de providers om maar een beperkt aantal voor bestellen mogelijk te stellen, immers er komen voortdurend nieuwe modellen bij! Ik heb de Simyo medewerker en ODIDO gevraagd om dit in de toekomst aan te passen.

Niettemin kan het eventueel zijn dat mijn Tablet toch niet goed met de eSim werkt, want ik zag in MIjn Simyo bij de instellingen van mijn tel nr. nergens een pin code, die er volgens de informatie wel zou moeten staan. Heeft een eSim misschien geen pin?

 

 

Toevallig zag ik ergens bij installatie van de eSim een schermpje met het cijfer 0. (1X een nul).

Mogelijk had dat te maken met de pin code, want nadat ik de Tablet compleet uit- en weer inschakelde bleef deze staan op de pincode invulling voor de sim. De pincode van de vroegere fysieke sim werkte natuurlijk niet meer. 1x een nul invullen kon niet, want het minimum cijfers is 4.

(NOG MAAR 3 POGINGEN WAREN OVER).

Toen eens 4x een nul geprobeerd, en gelukkig, ik kon verder naar het bureaublad.

Nu nog uitzoeken hoe ik die pin kan wijzigen, zoals ik vroeger deed met de gewone simkaart!

Het zou toch beter zijn als die pin van 4 nullen (standaard-resetcode blijkbaar) in Mijn Simyo bij de instellingen stond. Gelukkig herinnerde ik mij die ene 0, maar anderen zouden er niet meer in kunnen.

 

 

icon

Beste antwoord door eric 29 December 2023, 21:55

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Henri8 ,

Ik denk dat je wat door elkaar haalt. ODIDO is geen Simyo. Odido heeft een eigen netwerk, Simon maakt gebruik van het KPN netwerk. 

Ik kan over Simyo niets vertellen,  dan moet je op het forum van Simyo zijn. Wat ik je over Odido prepaid kan vertellen dat daar alleen fysieke sims voor beschikbaar zijn, geen E-sim.

Reageer