Hello Unlimited start

  • 30 December 2023
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Hallo community gebruikers,

Sinds deze maand heb ik mijn telefoon abonnement via Odido (Unlimited Start). Ik heb gekozen voor dit abonnement omdat in het contract / bestel overzicht staat dat je “Aantal minuten in EU: Onbeperkt” zijn.

Nu tot mijn grote verbazing zie ik dat er kosten worden gerekend voor het bellen van NL naar Belgiës of Duits nummer. Maar dit blijkt dus te kloppen na een telefoon gesprek met Odido.

Want NL valt niet onder de EU volgens de klantenservice van Odido. Maar als je in Duitsland bent en belt dan naar een Belgiës nummer dan kost het je niks. Dus om te bellen vanuit NL naar een Europees nummer moet je weer een ander abonnement afsluiten.

Nu ben ik benieuwd of ik Odido verkeerd begrijp en dat andere mensen hier ook last van hebben of, dat Odido onduidelijk is met de inhoud van een abonnement dat zij aanbieden?

Graag hoor ik jullie mening.

Met vriendelijke groeten,

Broflovski
 

 

eric 4 maanden geleden

Bellen van NL naar buitenland/EU is bij elke provider een aparte categorie. Dus daar zul je even alert op moeten zijn . Bij Odido vind je het bij de info bij elk nieuw abonnement en ook hier.

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De roam like home wetgeving is van toepassing als jij aan het roamen bent. Dus buiten NL maar binnen de EU. Bellen van NL naar EU valt daar niet onder. De duurdere Unlimited abonnementen hebben daarvoor een aparte bundel. Klik hiervoor op buitenland als je de abonnementen bekijkt. Bijvoorbeeld bij Unlimited Basis.

 

Ja daar ben ik inmiddels achter gekomen, maar ben ik de enige die vind dat de informatie die gegeven wordt onduidelijk is? 

Omdat ik er vanuit gaat dat Nederland uiteraard ook bij de EU hoort.

Reputatie 7
Badge +14

Bellen van NL naar buitenland/EU is bij elke provider een aparte categorie. Dus daar zul je even alert op moeten zijn . Bij Odido vind je het bij de info bij elk nieuw abonnement en ook hier.

 

Reageer