Beantwoord

Ik kan eSIM niet activeren op nieuwe telefoon met nummerpoort

  • 5 April 2024
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon en een nieuw eSim abandonment bij Odido om mijn Lebara-nummer over te dragen. Ik heb de nieuwe eSim geïnstalleerd, maar hij maakt geen verbinding. Ook heb ik een e-mail waarin staat dat mijn Lebara-nummer niet kon worden geporteerd. Als ik klik op 'Bekijk de status van je nummerbehoud' staat er 'Geen merk gevonden voor uw mobiele nummer'. Kunt u mij hiermee helpen? De chatbot zegt alleen dat mijn rekeningnummer bij Lebara verkeerd is, maar dat kan niet want ik heb het zeker weten bij het bestellen.

Ik heb gezocht en zie niet dat deze vraag eerder is gesteld. Ik hoop het op te lossen zonder de winkel in te gaan, want ik heb het nogal druk.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 5 April 2024, 15:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Hasterlijk, van harte welkom op de Community en welkom bij Odido! Ik heb meteen op je e-mailadres gezocht en ik kom uit op een 06-nummer met 37 op het eind, klopt dat? Nummerbehoud is afgewezen omdat je niet het juiste klantnummer hebt opgegeven. Wil je je klantnummer controleren? Hint: deze eindigt op 98. Als je 'm hebt gevonden kan je via Status nummerbehoud (odido.nl) opnieuw je verzoek doen. Laat je het me weten of het hiermee lukt? 😄

Hoi @Marciano van Odido . Dank je voor het antwoord.

Mijn Lebara nummer begint met 06 en eindigt op 71, niet “37”. Dus “371” niet “*37”. Ook mijn klantnummer eindigit op “07” niet “98”. Ik heb er net om gevraagd bij Lebara. En ook met de link: als ik mijn nummer invoer en op volgende klik, staat er "Geen merk gevonden voor uw mobiele nummer". Helaas pindakaas😥

Heb je andere ideeen? Mag ik je een bericht?

  

 

@Marciano van Odido alles goed.😁 ik ben en panekoke.🙃  morgen mijn nummerbehoud is ingepland. dank u wel!👋

Reputatie 6
Badge +6

@hasterlijk ik zie dat je nog een keer een aanvraag voor Nummerbehoud had gedaan en goed nieuws: deze is goed gekeurd! Je nummer zal op 06-05-2024 naar ons toe worden overgezet. Dit heeft te maken met dat je bij je huidige provider altijd een maand opzegtermijn hebt en daarna kunnen we je nummer overzetten naar ons toe. Vanaf dan zal je eSIM worden geactiveerd en kun je er gebruik van maken (nu nog niet, omdat je abonnement nog niet actief is). Je kunt tot die tijd gebruikmaken van de simkaart van je huidige provider! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Reageer