Beantwoord

Is mijn Simkaart geblokkeerd?

  • 23 November 2023
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

SInds ongeveer een week kan ik meer verbinden met het netwerk van Odido. Ik weet al dat het niet aan mijn toestel ligt, want met een andere SIM-kaart krijg ik nog wel verbinding. Facturen zijn ook gewoon betaald, dus dat is het ook niet. 

Groet

Joris

icon

Beste antwoord door Cristien 23 November 2023, 13:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Joris06 Welkom in de community!

Test je simkaart dan ook eens in een ander telefoon. Het kan zijn dat je sim kapot is.

Is je sim kapot dan is de snelste manier naar een shop gaan en om hulp vragen.
https://www.odido.nl/winkels

Heb je geen haast kan je blijven wachten op hulp van de moderators! Wij lezen graag wat je beslissing is! 

Hopelijk wordt het snel opgelost. 
Succes. 

Hallo @Joris06 Welkom in de community!

Test je simkaart dan ook eens in een ander telefoon. Het kan zijn dat je sim kapot is.

Is je sim kapot dan is de snelste manier naar een shop gaan en om hulp vragen.
https://www.odido.nl/winkels

Heb je geen haast kan je blijven wachten op hulp van de moderators! Wij lezen graag wat je beslissing is! 

Hopelijk wordt het snel opgelost. 
Succes. 

Hallo @CrisTien . Ik vermoed dat de SIM-kaart niet kapot is. Als ik hem in mijn (of een ander) toestel doe dan wordt hij wel herkend en moet ik de pincode ingeven. Daarna verbindt hij even met het netwerk, maar vervolgens lijkt het of ik “afgegooid” word en staat er “alleen noodoproepen” of “geen service”. Vandaar mijn vermoeden dat er een blokkade op deze SIM-kaart zit.

Reputatie 7
Badge +14

Hé @Joris06 heb je soms een mail gekregen dat je op een link hebt geklikt Malware? 
Ze blokkeren dan je sim ter bescherming van je kosten. Maar dan krijg je meestal een bericht in je mailbox.
 

Dan kan je het beste wachten op de hulp moderators en ondertussen alvast maatregelen nemen 

Malware oplossing 

Zoals je misschien al via een zoekopdracht hebt gelezen halen ze de blokkering weg als je…

  1. een backup van je gegevens maak 
  2. je telefoon reset en een virusscanner op je telefoon zet! 

    Meld het even als je dit hebt gedaan dan kan een moderator je verder helpen.

Nee, ik heb geen mail gekregen over malware. Goed, dan wacht ik wel op een moderator. Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +9

Hey Joris, allereerst van harte welkom op de Community! Wat apart dat je verbinding wegvalt. Ik heb direct gekeken en er staat in ieder geval geen blokkade op je simkaart, maar ik vermoed dat deze wel defect is. Je kunt via Mijn Odido heel gemakkelijk een nieuwe simkaart bestellen. Ik kan deze - na een aantal controles - ook voor je bestellen, maar via Mijn Odido is het goedkoper, dus dat raad ik eerder aan. Een andere optie, zoals @CrisTien aangaf is via een van onze Shops. Als er eentje dicht bij is, dan weet je zeker dat je met een werkende simkaart de deur uitloopt.

Laat je het me weten of het lukt via Mijn Odido? Anders help ik je uiteraard ook graag! 😄

Reageer