Beantwoord

Kan abonnement niet wijzigen

  • 19 September 2023
  • 11 reacties
  • 166 Bekeken

Ik wil mijn abonnement van unlimited basis naar unlimited plus upgraden maar krijg in de app hier geen keuze toe. Ik kom vanaf Tele2 mocht dit uitmaken...

icon

Beste antwoord door eric 19 September 2023, 20:56

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Simontjuh 

Als jouw Tele2 abonnement buiten contract is kun je verlengen naar een nieuwe Odido propositie. 

Hoi @Simontjuh 

Als jouw Tele2 abonnement buiten contract is kun je verlengen naar een nieuwe Odido propositie. 

En dat is?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Simontjuh 

De nieuwe Odido proposities zijn onder andere de unlimited plus die je al zelf beschreef. Maar het moet dus via een verlenging naar een Odido abonnement wat sinds 5 september bestaat. Jij hebt nu ook een Odido abonnement,  maar de oude (tele2) propositie.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Simontjuh 

Of bedoel je dat je al een nieuwe Odido unlimited basis abonnement hebt? Je kan je bundel maandelijks gratis verhogen of verlagen, dit doe je in de app of via de website door naar abonnement te gaan en dan abonnement wijzigen.

Ik krijg hierover verschillende antwoorden van verschillende Odido medewerkers. Ik wil van mijn T-Mobile abonnement (loopt tot januari 2025) naar de Odido Unlimited Plus en indien wenselijk na een maand terug gaan naar mijn oude abonnement. Daarom heb ik gevraagd om het zwart op wit te zetten zodat ik zeker weet dat ik na een maand terug kan gaan naar mijn ‘oude’ T-Mobile tariefplan. 
Ik heb telefonisch contact gehad met Stephanie die het met haar leidinggevende/supervisor ging bespreken omdat zij ook duidelijkheid wilde hebben.


Ik heb 21 maart 2024 onderstaand bericht per mail ontvangen van Stephanie:

Kenmerk: 1034/
refComId:_:refComId
Beste,

zoals we net besproken hebben is je abonnement maandelijks aanpasbaar ook als je nog een t-mobile abonnement hebt kun je maandelijks switchen naar een odido abonnement of je hem nu omhoog of omlaag zet dat maakt helemaal niks uit,
dus ter bevestiging elk abonnement is maandelijks aanpasbaar



Tot gauw,
Stephanie van Odido

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dandanna 

Je kan maandelijks je bundel verhogen of verlagen binnen de propositie die voor jou geldt. Unlimited Plus behoort tot de nieuwe propositie.

Je kan enkel voor de nieuwe Odido abonnementen kiezen na het verlengen.

Beste Waqqas,

 

Bedankt voor je reactie. Hoe kan het dat Stephanie (en haar leidinggevende) het tegendeel beweren?

Wat jij zegt heb ik van twee andere Odido medewerkers ook te horen gekregen. Daarentegen heb ik inmiddels van vier Odido medewerkers te horen gekregen dat het wel degelijk mogelijk is te upgraden naar de Odido Unlimited Plus en na een maand weer terug te kunnen gaan naar mijn T-Mobile Go (15 GB + onbeperkt bellen).

 

Hoe weet ik zeker dat het wel/niet mogelijk is?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dandanna 

Je ziet de mogelijkheden in de app of via de website bij abonnement > abonnement wijzigen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dandanna ,

Dit moet 1 grote spraakverwarring zijn. In de oude propositie bestond er ook een unlimited plus abonnement,  maar in de nieuwe Hello abonnementen propositie (waar je ook samen unlimited bij kunt maken) bevat de unlimited plus bundels inclusief turkye,  Zwitserland en USA. Dat zit in de oude unlimited plus dus niet.

Zie hieronder de GO en GO unlimited abonnementen (en dus ook een GO unlimited PLUS (nr. 9)

Je kunt alleen heen en weer switchen tussen de abonnementen die golden tijdens periode dat jij je abonnement afsloot. Als je de link van Waqqas volgt zie je de mogelijkheden voor jou. Meer smaken zijn er niet totdat je verlengt naar de nieuwe Hello abonnementen.  Dit zijn de 7 samen, limited databundel met 2,10 en 20 GB (en dubbel met klantvoordeel) + de unlimited basis, start, plus en premium. Maar dat kun jij pas na afloop van je huidige abonnement periode.

 

Hallo Eric,

 

Bedankt voor je reactie en toelichting.

Ik heb specifiek gevraagd of het de Odido Unlimited Plus betreft en dus niet de T-Mobile Unlimited Plus vanwege het verschil met bellen en Internetten in Turkije en de VS. Hierop kreeg ik meerdere malen van verschillende Odido medewerkers dat dat wel kan. Erg jammer dat dit mij zoveel tijd en moeite heeft gekost. Ik hoop dat ik anderen met dezelfde vraag in ieder geval heb kunnen helpen het antwoord te vinden.

Reputatie 7
Badge +14

Alle abonnementen zijn nu Odido abonnementen.  Deze spraakverwarring is dus best logisch, vroeger was het Tele2 of T-mobile en op 5 september 2023 is alles, inclusief de nieuwe abonnementen Odido gaan heten... 

Enfin, er zijn natuurlijk voor Go abonnementen gewoon travel en surf bundels voor de USA. Dus je hoeft niet zonder te zitten.

Let ook hier weer even op dat je kiest voor Travel en Surf, dat geldt voor GO abonnementen. Voor abonnementen vanaf 5 september 2023 zijn de bundels " internet op reis" genoemd.

Reageer