Beantwoord

Klacht nieuw abonnement en nummer behoud

  • 20 January 2024
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

In de bevestigingsmail van mijn nieuwe mobiele abonnement bij Odido stond dat ik mijn huidige telefoonnummer niet wil behouden en als ik mij bedacht had dit online moest aanvragen. Echter weet ik zeker dat ik bij mijn bestelling had aangegeven dat ik wel mijn huidige nummer wil behouden.

Via de knop “Nummerbehoud aanvragen” in de mail probeerde ik dit alsnog te regelen, maar kwam erachter dat ik daarvoor mijn nieuwe Odido nummer en simkaart nummer nodig had. Deze moest ik nog allebei nog ontvangen. Twee dagen later kreeg ik een mail met daarin mijn nieuwe mobiele nummer, maar de simkaart had ik nog steeds niet. Na 5 dagen heb ik gebeld naar de klantenservice van Odido. Zij vertelden mij dat ik gewoon moest afwachten tot mijn nieuwe simkaart binnenkwam. Maar deze kwam maar niet.

Wat bleek nu, de simkaart was niet op het goede adres afgeleverd. Aangezien ik binnenkort ga verhuizen, had ik mijn nieuwe adres ingevuld en de box “Ik wil mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres” aangevinkt. Ik heb via de mail een bezorgafspraak gemaakt op een ander adres. Dit moet kloppen, want toen ik vorige keer met de klantenservice van Odido belde, konden zij mijn bestelling zien op dit adres.

Nadat ik de simkaart had opgehaald, kon ik dus eindelijk mijn nummerbehoud gaan aanvragen. Toen ik alles had ingevuld, gaf hij helaas aan dat het mobiele nummer niet klopte... Dus ik weer naar de klantenservice gebeld. Daar gaven zij aan dat ze het nummerbehoud z.s.m. zouden regelen en dat ik een sms kreeg voor wanneer ze ermee aan de slag zouden gaan. Mij werd daarbij niet verteld dat mijn huidige abonnement bij KPN gelijk opgezegd zou worden, voordat deze was afgelopen. Het contract bij KPN eindigt pas in april. Nu maak ik dus extra kosten voor de komende maanden en daar baal ik erg van.

Ik vind dat de informatie over (de stappen van) nummerbehoud nog duidelijker in de bevestigingsmail had moeten staan en dat dit makkelijker geregeld zou moeten kunnen worden (zonder simkaart). Ook zijn er onnodige fouten gemaakt bij de bestelling.

icon

Beste antwoord door Bente S 22 January 2024, 19:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Bente, allereerst van harte welkom op de Community en in onze Odido familie! Bedankt voor je duidelijke uitleg over hoe jouw situatie met nummerbehoud is gegaan. Niet leuk om te lezen dat het geen fijne en soepele overgang was en dat je ook nog je nog lopende KPN contract hebt moeten afkopen. Ik geef je feedback allereerst direct door aan de juiste collega's en ik hoop dat ze de informatie over nummerbehoud in de mail kunnen en zullen verduidelijken.

Ik zou willen dat ik je deze situatie had kunnen besparen, echter is dit nu gebeurd en kan ik er niets meer aan veranderen. Daarom wil ik je volgende 2 facturen vergoeden door een credit van € 30 voor je aan te maken. Ik hoop dat ik je met dit gebaar toch een fijner welkom geef dan je in eerste instantie had. Deze credit wordt verrekend met je volgende facturen. Dan hoef je daar even lekker niet naar om te kijken. Ik heb deze direct ingeschoten en je ontvangt hier zo ook een bevestiging van per mail. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen?

Gaat alles nu verder wel goed met je abonnement en staat je adres ook helemaal correct in het systeem? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me dan weten. Ik ben er voor je! 😊

Hi Bente, allereerst van harte welkom op de Community en in onze Odido familie! Bedankt voor je duidelijke uitleg over hoe jouw situatie met nummerbehoud is gegaan. Niet leuk om te lezen dat het geen fijne en soepele overgang was en dat je ook nog je nog lopende KPN contract hebt moeten afkopen. Ik geef je feedback allereerst direct door aan de juiste collega's en ik hoop dat ze de informatie over nummerbehoud in de mail kunnen en zullen verduidelijken.

Ik zou willen dat ik je deze situatie had kunnen besparen, echter is dit nu gebeurd en kan ik er niets meer aan veranderen. Daarom wil ik je volgende 2 facturen vergoeden door een credit van € 30 voor je aan te maken. Ik hoop dat ik je met dit gebaar toch een fijner welkom geef dan je in eerste instantie had. Deze credit wordt verrekend met je volgende facturen. Dan hoef je daar even lekker niet naar om te kijken. Ik heb deze direct ingeschoten en je ontvangt hier zo ook een bevestiging van per mail. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen?

Gaat alles nu verder wel goed met je abonnement en staat je adres ook helemaal correct in het systeem? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me dan weten. Ik ben er voor je! 😊

 

Hoi Marciano, dank voor jouw snelle reactie en handelen. Fijn dat je deze feedback doorgegeven hebt. Ik hoop dat het inderdaad beter wordt. Ik waardeer het erg dat jullie mijn komende 2 facturen willen vergoeden. Ik heb de bevestiging hiervan in de mail ontvangen. Verder gaat alles goed met het abonnement en staat mijn adres ook goed in het systeem. Heel erg bedankt voor al je hulp!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Bente, geen dank, met alle plezier gedaan! Superfijn om te horen dat je de mail hebt ontvangen en dat alles nu verder goed gaat. Nogmaals graag gedaan en mocht je in de toekomst nog vragen of hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community en ik staan voor je klaar. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag! 😄

Groetjes,

Marciano

Reageer