Beantwoord

Klacht: Oneens met waarschuwing sms over teveel internet gebruik

  • 6 August 2021
  • 2 reacties
  • 163 Bekeken

  • is King of Content
  • 38 reacties

Tmobile,

 

Ik ontvang per sms heden een waarschuwing om mijn internetgedrag aan te passen anders worden de kosten verhoogd.


Ik eis excuses.

  1. Ik ben nog geen 3 maanden voor mijn werk in de EU. Volgende week ga ik terug.
  2. Ik gebruik in het huis WIFI, alleen voor mijn klant gebruik ik een VPN verbinding en daar gebruik in mijn internetbundel voor. Max. ½ uur per dag en nog niet eens elke dag.
  3. Ik heb niet ineens onbeperkt internet op mijn smartphone zo weinig gebruik ik het.
  4. Ik heb nog nooit mijn internetbundel opgemaakt zo weinig gebruik ik het.
  5. Ik heb een aanbieding voor een week onbeperkt internet; vorige keer niet gebruikt en nu ook niet.
  6. Waar halen jullie het lef vandaan om mij zo'n onvriendelijke sms te zenden.
  7. Er wordt in de sms 4 maanden gesproken dus NEDERLAND telt ook mee?

Uw reactie. dank u.

 

icon

Beste antwoord door eric 6 August 2021, 13:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Als dit gaat over de verhouding tussen gebruik in de EU en binnen Nederland, dan is alleen item 1. uit jouw opsomming relevant. De roam like home regelgeving geeft aan dat de het gebruik van data binnen de EU uit je Nederlandse bundel geleverd moet worden zolang de verhouding tussen roaming en niet roaming goed is. Daar zijn allerlei wettelijke berekeningen voor. Onder andere dat je in 4 maanden tijd ook in het thuis land data moet gebruiken. 

 

Als je meer tijd roaming in de EU dan in Nederland data gebruikt mag/zal er inderdaad een toeslag worden berekend omdat de thuis operator ook kosten betaald aan de roaming operator. De thuis operator dient je daar wel voor te waarschuwen, wat T-Mobile dus nu heeft gedaan.

Ik heb dezelfde klacht. Na corona eindelijk weer op vakantie. Van 30 april tm 17 juli fietsen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland. Bij thuiskomst boze mail van T-M: u hebt in DRIE maanden teveel data in het buitenland gebruikt, moet in volgende periode minder worden.

In die volgende periode 5 dagen gefietst in de Ardennen. In Nederland 5GB data verbruikt, in België nog geen 2GB.  Toch weer een SMS van T-M: u hebt in VIER maanden teveel data gebruikt, moet in volgende periode minder worden.

Terwijl ik nu braaf veel meer in Nederland verbruikte dan in het buitenland.
Er klopt dus iets niet. Wilde bellen maar Klantenservice is onbereikbaar en de Chatfunctie draait eindeloos dezelfde doelloze teksten af.  Spijt dat ik net mijn abo verlengd heb.

Reageer