Beantwoord

Klantvoordeel niet mee naar verlenging

  • 21 March 2024
  • 12 reacties
  • 128 Bekeken

Al jaren klant bij Tele2. Nu Odido .

Ik ga mijn abonnement verlengen, krijg ik de dag voor ik mijn telefoon ophaal een mailtje.. u krijgt voortaan 50 gig ipv 25! 

Dus vraag ik aan een medewerker aan de telefoon of dit wel mee gaat met mijn verlenging.  Medewerker: Ja hoor! 

Prima. Telefoon opgehaald.  Nog een keer gecheckt in de winkel en de medewerker daar nog speciaal gebeld om het te checken,  ja hoor gaat gewoon mee.

Kom ik thuis check ik het een paar dagen later nog een keer... staat er GELDIG TOT U VERLENGD. hm... dus in juni terug naar 20 gig... voor een hogere prijs? Mooi niet.

Dan annuleren.  

Kom ik in de winkel  .. zegt de medewerker u krijgt gewoon dubbele data.

Ja .. maar... ik sloot 15 af want de optie 20 was er vorige week niet. Iig niet voor 15 euro.

Dus dan ga ik er nog 20 gig op achteruit. 

Bij de Odido winkel was al een beschermlaag op de telefoon gedaan.. hoesje was al gekocht… 

En nu kan die telefoon dus gewoon weer terug omdat ze niet mijn verlenging even kunnen omzetten van 15 gig naar 20 gig zodat ik nog steeds flink wat extra gig heb.

Als Odido dit nu gewoon zo aanpassen.... dan zou ik de verlenging niet annuleren en dan hoeft deze telefoon ook niet terug... 

@odido jac help?

Zijn er mensen met iets soortgelijks?

 

icon

Beste antwoord door Esthervo78 22 March 2024, 11:52

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Esthervo78 

Dubbele data is onderdeel van het nieuwe klantvoordeel programma, zolang je recht hebt op klantvoordeel zal je ook dubbele data krijgen.

Dit is ook op de bestelpagina via de website zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +14

Je krijgt met klantvoordeel zeker dubbele data. Alleen gelden wel de nieuwe proposities.  Zie deze pagina. Je kunt ook elke maand deze bundels naar boven en beneden bijstellen, dus is het niet nodig te annuleren en opnieuw te beginnen. Gewoon aanpassen in je my-odido omgeving. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Esther, van harte welkom op de Community en gaaf dat je al zolang bij Tele2 zat! Ik snap de verwarring bij iedereen, dus ik geef je graag meer duidelijkheid. Met je huidige oud-Tele2 abonnement kreeg je namelijk een extra cadeau, een verhoging van je databundel van 20 GB naar 25 GB en door het nieuwe dubbele Klantvoordeel zou deze nog eens verdubbelen naar 50 GB. Echter vervalt inderdaad wel het cadeau, maar niet het dubbele Klantvoordeel. Als je nu dus verlengd naar een bundel van 15 GB, dan ontvang je aan Klantvoordeel nog eens 15 GB waardoor je inderdaad op 30 GB uitkomt en je 20 GB minder hebt. 

In jouw geval kwam het cadeau dus op een ongunstige tijd, net voor je verlenging waardoor je er niet lang gebruik van kan maken tenzij je uiteraard je verlenging annuleert. Maar ik snap ook dat je je nieuwe telefoon wil houden. Is het zo duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar! 😄

Ja je begrijpt het goed. @Marciano van Odido 😊

Kan mijn verlenging niet omgezet worden naar 20 gig ipv 15? 

Zou een heleboel rompslomp schelen... en voor mij ook extra kosten.

Ik begrijp van @eric dat ik dit zelf kan aanpassen in mijn odido. Enkel.... geldt dan nog steeds de aanbieding van nu? €16 voor 20 gig?

 

Dan zou het probleem opgelost zijn en kan ik mijn telefoon gewoon houden 😊

 

 

 

@eric , als ik je goed begrijp... kan ik mijn abonnement veranderen in mijn odido straks? Maar... geldt dan ook de aanbieding van €16,- voor 20 gig nog in juni?

Reputatie 7
Badge +14

Als je hebt verlengt, maar het abonnement gaat pas in juni in, dan nog gelden de prijzen en voorwaarden van de propositie die jij hebt besteld. In my-odido komen dan de bundels en prijzen te staan die geldig waren op het moment dat jij de verlenging hebt besteld.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Esther, een verlenging die klaar staat kan ik zelf niet wijzigen naar een andere bundel, maar ik heb direct nog eens met je meegekeken en ik zie dat je nieuwe abonnement wel al een bundel van 20 GB gaat hebben. Dus met 20 GB Klantvoordeel kom je straks (in juni) uit op 40 GB. Dat is zeker ook niet mis en geen groot verschil meer. Waardoor dacht je dat je 15 GB had besteld? Heb je hiermee nu alsnog al de bundel die je wil? 😊

@Marciano van Odido 

Dat staat in mijn overeenkomst. 15 gig en 5gig klantvoordeel.

Hoe kom jij nu aan mijn informatie zonder mijn gegevens?  ☺️

@Marciano van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat lijkt een printscreen van je huidige abonnement.  Heb je geen bevestiging van je abonnement per juni ontvangen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Esther, ik heb je op e-mailadres gezocht. Ah, ik zie in je bestelling inderdaad 15 GB staan + 5 GB Klantvoordeel, omdat je deze bestelling natuurlijk hebt gedaan voordat het cadeau met extra data ter sprake kwam. In Mijn Odido zag ik alleen 20 GB staan, vandaar. Je kan zoals @eric zegt inderdaad maandelijks je bundel wijzigen. Stel je gooit je databundel omhoog, dan ontvang je ook meer Klantvoordeel. Of de prijs dan hetzelfde is, dat denk ik niet, aangezien het om een aanbieding van nu gaat.

Wat is nu de status van je toestel? Ik zie namelijk dat er op 19 maart wel een retourprocedure is gestart. Mocht je je toestel retourneren en een nieuwe verlenging willen, dan is er momenteel een actie van 20 GB voor de prijs van 10 GB. Het is totaal aan jou wat je gaat doen; of je behoudt je lopende verlenging en toestel voor 15 GB + 15 GB = 30 GB voor € 16,51.

Of je annuleert hem en maakt gebruik van je huidige abonnement met 50 GB. Of je doet een nieuwe verlenging met bijvoorbeeld de huidige actie: 20 GB + 120 min bellen voor € 15 per maand of € 40 GB + 120 min bellen voor 20 per maand. 

Laat je het ons weten wat je gaat doen? 😄

Hi Esther, ik heb je op e-mailadres gezocht. Ah, ik zie in je bestelling inderdaad 15 GB staan + 5 GB Klantvoordeel, omdat je deze bestelling natuurlijk hebt gedaan voordat het cadeau met extra data ter sprake kwam. In Mijn Odido zag ik alleen 20 GB staan, vandaar. Je kan zoals @eric zegt inderdaad maandelijks je bundel wijzigen. Stel je gooit je databundel omhoog, dan ontvang je ook meer Klantvoordeel. Of de prijs dan hetzelfde is, dat denk ik niet, aangezien het om een aanbieding van nu gaat.

Wat is nu de status van je toestel? Ik zie namelijk dat er op 19 maart wel een retourprocedure is gestart. Mocht je je toestel retourneren en een nieuwe verlenging willen, dan is er momenteel een actie van 20 GB voor de prijs van 10 GB. Het is totaal aan jou wat je gaat doen; of je behoudt je lopende verlenging en toestel voor 15 GB + 15 GB = 30 GB voor € 16,51.

Of je annuleert hem en maakt gebruik van je huidige abonnement met 50 GB. Of je doet een nieuwe verlenging met bijvoorbeeld de huidige actie: 20 GB + 120 min bellen voor € 15 per maand of € 40 GB + 120 min bellen voor 20 per maand. 

Laat je het ons weten wat je gaat doen? 😄

 

@eric het is een printscreen van mijn nieuwe contract. Van de bevestigingsmail.

 

@Marciano van Odido .. dat is balen. Dan gaat de telefoon toch terug. Jammer.

Bedankt voor je hulp en uitleg.

 

Reageer