Beantwoord

Koppelen internet en tv abonnement aan account lukt niet

  • 18 January 2024
  • 27 reacties
  • 198 Bekeken

Hallo, ik heb nu ongeveer een maand internet en tv van Odido, maar het lukt niet in mijn account om een bestaand abonnement toe te voegen. Ik krijg de foutmelding dat mijn adres niet voorkomt in jullie systemen. Ik heb al contact gehad met de klantenservice maar zij konden het niet oplossen. 

icon

Beste antwoord door Rosita78 9 February 2024, 10:06

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Rosita, allereerst van harte welkom op de Community! Leuk dat je sinds kort een internet + tv abonnement bij ons hebt. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie 1 Mijn Odido-account, maar deze staat op een ander e-mailadres dan dat je hier op de Community gebruikt; een hotmail-adres. Ik gok dat je nu probeert in te loggen met je gmail-adres, klopt dat?

Je zou op Mijn Odido kunnen inloggen met dit Hotmail-adres of je kan via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaken met je Gmail-adres. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Dank je voor je reactie. Klopt, het advies van de klantenservice was om een nieuw account aan te maken dus dat heb ik gedaan met een gmail adres. Ik had inderdaad eerst een account met een hotmail adres. Helaas werkt het dus niet om een nieuw account aan te maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Rosita, wat apart dat het niet lukt. Een Mijn Odido-account aanmaken is wel gelukt. Ik zie namelijk wel het account staan op je gmail-adres. Alleen het toevoegen van je abonnement lukt niet denk ik, klopt dat?  Welke foutmelding ontvang je als je je abonnement probeert toe te voegen?

Ik krijg de volgende melding als ik mijn abonnement probeer toe te voegen:


De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

Ik kan nog steeds niet in mijn account en mijn facturen inzien..

Reputatie 7
Badge +9

Hi Rosita, sorry voor de late reactie. We zijn er voor je mee bezig, maar zijn nog niet achter de oorzaak gekomen.

  • Vul je wel de juiste gegevens in? Met het adres in Uitgeest?
  • Krijg je deze melding op zowel je hotmail- als gmailadres?
  • Probeer je het via de website of via de app?

Ik heb even mn contract terug gezocht en ik zie dat mn geboortedatum daar in niet klopt. Dus daar ligt het probleem. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Rosita, wat goed dat je dit hebt gevonden! Dit gaan we direct fixen. Ik heb je zojuist een mail gestuurd. Hierop kan je reageren met een kopie van je ID. Zodra we deze binnen hebben, corrigeert een van mijn collega's je geboortedatum naar de juiste. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? 😄

Dank je wel, ik heb inmiddels een kopie van mijn ID opgestuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Rosita, bedankt voor het opsturen van de kopie! Ik zie hem inderdaad staan en ik heb je geboortedatum gecorrigeerd. Lukt het nu (over een half uurtje) wel om je abonnement toe te voegen?

Hoi Rosita, bedankt voor het opsturen van de kopie! Ik zie hem inderdaad staan en ik heb je geboortedatum gecorrigeerd. Lukt het nu (over een half uurtje) wel om je abonnement toe te voegen?

 

Ja, het is gelukt!

Reputatie 7
Badge +9

Geweldig, bedankt voor het laten weten!

Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend, Rosita! 😁

Goedemiddag, sinds een week zijn wij overgestapt naar Odido. Ik heb een account aangemaakt, alleen het koppelen van een bestaand internet/tv abonnement lukt niet. Ik krijg een foutmelding te zien en zie geen beschikbaar abonnement om toe te voegen. Ik kreeg ook al een mail dat de eerste factuur eraan komt. Als ik op die link klik vanuit de mail komt er ook een foutmelding. Graag zou ik mijn abonnement toe kunnen voegen zodat ik alles inzichtelijk in de app heb. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @BirgitvW, welkom op de Community en welkom bij Odido! Zou je je klantnummer in je profiel willen zetten? Ik kan je op je e-mailadres namelijk niet vinden. Je klantnummer ziet er zo uit: ABC12345. Dan kijk ik graag met je mee! 😄

Beste

Het lukt mij ook niet om mijn abonnement te koppelen aan een nieuw account. Ik heb deze aangemaakt omdat ik mijn oude mobiel is gecrasht en ik de authenticator niet kon overzetten en dus niet langs de 2FA kon komen. Ik zou dus graag mijn abonnement aan mijn nieuw account willen koppelen, maar krijg een foutmelding. Misschien omdat deze nog aan mijn oud email adres hangt, geen idee.

Zouden jullie me verder kunnen helpen

@Marciano van Odido bedankt voor je reactie! Ik heb mijn klantnummer toegevoegd in mijn account bij abonnement. Alvast bedankt, ik hoor graag hoe ik het voor mekaar kan krijgen 😁

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BirgitvW, geen dank! Het nummer wat je in je profiel hebt gezet is niet je klantnummer, maar geen zorgen, ik heb je wel kunnen vinden. Ik zag dat er nog een heel oud mobiel Tele2 account aan je e-mailadres gekoppeld stond, dus ik denk dat deze in de weg zat. Ik heb hem net verwijderd. Geef het syteem even een half uur om dit te verwerken, dan zou het moeten lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw Mijn Odido-account aan te maken. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi @pol.chambille, ik kan je op je e-mailadres niet vinden. Stuur je mij een privébericht met je volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en de naam van je wifi-netwerk? Ik kan je huidige account verwijderen, maar ik kan 2FA ook wijzigen, zodat je een SMS ontvangt na het inloggen. Stuur me in dat laatste geval ook even je 06-nummer en laat me maar weten wat je liever hebt. Dan ga ik voor je aan de slag! 😄

Hi @pol.chambille, ik kan je op je e-mailadres niet vinden. Stuur je mij een privébericht met je volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en de naam van je wifi-netwerk? Ik kan je huidige account verwijderen, maar ik kan 2FA ook wijzigen, zodat je een SMS ontvangt na het inloggen. Stuur me in dat laatste geval ook even je 06-nummer en laat me maar weten wat je liever hebt. Dan ga ik voor je aan de slag! 😄

Het is opgelost. helemaal top. goed geregeld

@Marciano van Odido super thanx voor het oplossen! Het is inmiddels gelukt om mijn abonnement te koppelen in het account! Bedankt voor de snelle service, dit werkt vele malen sneller dan de klantenservice aan de telefoon 🙏🏻 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BirgitvW, superfijn dat het is gelukt en bedankt voor je mooie bericht! Mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, dan weet je ons te vinden. We staan voor je klaar! 🙌🏻

@Marciano van Odido hoi Marciano, ik probeer indertussen ook al een flink aantal maanden/jaar mijn internet+tv abonnement te koppelen aan mijn Odido account. Hier ben ik tot op heden nog niet in geslaagd, ik blijf continue foutmeldingen krijgen. Hopelijk kan jij mij verder op weg helpen.

Rogier

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag @vroltvoort, hoog tijd om dit te fixen en dit doe ik graag voor je! Je voorletters voor Thuis stonden bij ons in het systeem op X.X.X.X.X. Foutje vanuit ons. Deze heb ik gewijzigd naar de dezelfde voorletters als je mobiele abonnement. Je geboortedatum komt ook niet overeen. Mobiel staat op 15-03, terwijl Thuis op 13-05 staat. Deze moet dus ook gecorrigeerd worden. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik de geboortedatum en dan heb je binnen no time je abonnementen gekoppeld! 😊

@Marciano van Odido Ik heb zojuist een kopie van mijn ID opgestuurd. Bedankt voor het snelle handelen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @vroltvoort, geen dank! Jij ook bedankt voor de snelle reactie. Ik heb je mail gezien en ik heb je geboortedatum gewijzigd. Geef het systeem even 30 minuten om dit te verwerken dan moet het lukken om je Thuis-abonnement te koppelen aan je Mijn Odido-account. Ik zie trouwens dat er nog een tweede mobiele abonnement (60 op het eind) op je adres bestaat met een eigen Mijn Odido-account. Wilde je deze toevallig ook toevoegen of wil je deze apart houden? Laat het me maar weten en ik hoor het graag of het straks is gelukt!

Reageer