Beantwoord

Levering simkaart

  • 3 January 2024
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Waarom heeft Odido de regel dat het juiste rekeningnummer op de pinpas geprint moet staan?

Ik heb mijn paspoort. Ik kan betalen vanaf de juiste rekening vanaf deze pinpas. Daarnaast komen jullie aan de deur bij het contract adres. 

Alleen omdat op mijn pinpas een ander rekening nummer geprint staat nemen ze de bestelling gewoon weer mee bij levering van alleen een simkaart.

Tegenwoordig heb je soms wel 10 rekeningen onder 1 pas. 

Volgens de klantenservice moet ik dan maar een pinpas aanvragen waar de juiste rekening op staat. Als ik dat bij elke rekening moet doen kost dat 10 euro per rekening

icon

Beste antwoord door stokkie 5 January 2024, 14:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @stokkie, als je een abonnement met toestel bij ons aanvraagt, dien je altijd het rekeningnummer op te geven, waarover je beschikt. Als het toestel wordt geleverd, wordt er aan de deur altijd een verificatie met je bank gedaan. Je dient dan € 0,01 cent te pinnen, zodat we zeker weten dat jij de juiste persoon bent (door je te legitimeren) en ook zeker weten dat het rekeningnummer klopt, waarmee de aanvraag gedaan is. Op deze manier weten we dus zeker dat de incasso's van het juiste rekeningnummer gedaan kunnen worden! Dit is wegens veiligheidsredenen gedaan en natuurlijk ook om fraude te voorkomen. 

Groetjes, 

Pharwin 

Bedankt voor jouw reactie. Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik dan bedoel. Wellicht is de uitleg niet duidelijk. Ik betaal met de doorgegeven rekening. Dus de 0.01 cent wordt van de juiste rekening afgeschreven. Die verificatie is correct en is genoeg voor de incasso. Het paspoort klopt ook. Ze moeten alleen ook een foto van de voor en achterkant van de fysieke bankpas maken. Daar staat een ander rekening nummer op, omdat je in de app van een digitale bank van rekening kan wisselen. In mijn mening voegt die verificatie niks toe, die bewijst niet zo veel, maar zorgt er wel voor dat ik mijn bestelde simkaart niet krijg. De pinpas staat op mijn naam en de juiste rekening wordt mee betaald, omdat ik over de doorgegeven rekening beschik op dat moment. Ik snap niet wat de blokkerende stap toevoegd aan de fraude check. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Stokkie, bedankt voor de duidelijke uitleg! Dat is een heel goed punt en iets waar - denk ik - beter naar gekeken moet worden inderdaad. Ik kan dit niet direct voor je oplossen, maar ik geef deze feedback absoluut door aan de juiste collega's. Hoe is het met je bestelling afgelopen. Is deze geannuleerd? Heb je het ordernummer voor me? Dan kijk ik graag nog met je mee. Wellicht is het beste alternatief om alsnog je simkaart te krijgen in een van onze shops.

Laat het me maar weten! 

Hoi Stokkie, bedankt voor de duidelijke uitleg! Dat is een heel goed punt en iets waar - denk ik - beter naar gekeken moet worden inderdaad. Ik kan dit niet direct voor je oplossen, maar ik geef deze feedback absoluut door aan de juiste collega's. Hoe is het met je bestelling afgelopen. Is deze geannuleerd? Heb je het ordernummer voor me? Dan kijk ik graag nog met je mee. Wellicht is het beste alternatief om alsnog je simkaart te krijgen in een van onze shops.

Laat het me maar weten! 

 

Bedankt voor het antwoord en het meedenken. Fijn dat jullie hier snel reageren. Voor nu heb ik toch een pinpas aangevraagd waar deze rekening op staat, omdat zo een vereiste lastig is om aan te passen op korte termijn. En ik heb een nieuwe levering ingepland. Mocht dit niet goed gaan kan ik dan de gegevens delen in een DM? Want ik wil de bestelling niet geannuleerd hebben. Hopelijk kunnen ze de feedback mee nemen in het proces. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi, uiteraard graag gedaan! Fijn dat je al zo snel een nieuwe levering hebt ingepland. Ik ga er vanuit dat alles nu goed gaat, maar mocht er iets zijn, stuur dan vooral je gegevens via een privébericht. 

Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😊

Reageer