Beantwoord

Maandbundel van 10GB 'weg'

  • 10 March 2024
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Hallo,

Gisteravond om 19.51 uur kreeg ik een sms van Odido dat mijn klantvoordeelbundel van 5 GB op was en dat ik vanaf dat moment gebruik zou maken van mijn maandbundel van 10 GB. Om 20.10 uur kreeg ik een SMS dat 80% van mijn maandbundel op was. Om 20.14 uur kreeg ik een sms dat mijn maandbundel op was. Ik had mijn telefoon niet in gebruik en heb die sms'jes pas later gezien.

Alleen whatsapp en tiktok staan op gebruik mobiele data, andere apps staan uit voor mobiele data. Automatisch updaten apps en Ios staat uit. 

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt of weet iemand hoe dit kan?

icon

Beste antwoord door eric 11 March 2024, 15:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Irene1972 ,

Spookdata bestaat niet, dus de data is ergens aan opgegaan. Providers mogen alleen de hoeveel data meten maar niet waaraan deze zijn opgemaakt. Dat is namelijk privecy gevoelig.  Gelukkig kennen toestellen vaak wel de mogelijkheid om onder instellingen/data o.i.d. te zien welke applicatie in welke periode hoeveel data heeft verbruikt. Slurpers zijn video's, software update, backups, wifi hotspot etc.

Mocht jouw telefoon deze functie niet hebben, download dan een data watchdog uit de app store, die zal dan het verbruik per app inzichtelijk kunnen maken.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Irene1972 Welkom in de community van Odido!

Welke telefoon heb je? (Merk) ik kan bij mijn iPhone namelijk zien wel app het meest verbruikt. 
Jij noemt ook TikTok, TikTok filmpjes vragen echt veel data net als YouTube enz.

Als je alles hebt uitstaan heb je toch verbruik. Het is net sluimer stroom. 
 
Apple:
Kijk bij instellingen- mobiel netwerk wat het verbruik was/ is van de afgelopen dagen. 
Daar kan je ook zien welke app het meest verbruikt.

 

Wat is huidige periode dataverbruik iPhone?

Via de instellingen op je iPhone bekijk je hoeveel data je in de huidige periode verbruikt hebt, terwijl je ook de verdeling per app kan zien: Ga naar Instellingen. Tik op Mobiel netwerk. Heb je meerdere simkaarten of eSIMs, dan zie je alleen het verbruik van de primaire simkaart.

 

Dataverbruik AndroidAndroid telefoons hebben in het instellingenmenu de optie 'gegevensverbruik' of 'dataverbruik'. Als je dit opent, zie je een lijst met alle apps die via mobiel internet MB's uit je databundel hebben gebruikt.

Succes!

Reageer