Beantwoord

Mijn telefoonnummer is opgezegd

  • 5 December 2023
  • 9 reacties
  • 113 Bekeken

Hallo,

 

ik heb mijn telefoonnummer naar een andere provider overgestapt, de overzetting zal op 27-12-2023 gebeuren ( volgens jullie en ook de nieuwe provider). vandaag zie ik dat ik geen bereik heb. 
een van jullie college besproken, ze zegt dat ik mijn abonnement heb opgezegd in februari en mijn abonnement eindigt 04-12-2023, en als ik mijn telefoonnummer nog wil behouden dan moet ik €26 betalen om te heraansluiten.

icon

Beste antwoord door Ahmadalyusuf 13 December 2023, 11:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ahmad, niet leuk om je te zien gaan, maar ik wens je in ieder geval heel veel plezier bij je nieuwe provider. Ik zie inderdaad dat je abonnement op 4-12 eindigde, maar dat je inmiddels wel opnieuw bent aangesloten, fijn dat dit nog kon. Lukt het nu ook met de overstap en het aanvragen van nummerbehoud? 😄

Hoi Marciano,

 

nee, is nog niet gelukt, de overzetting van mijn telefoonnummer zal(volgens de nieuwe provider) op 27-12-2023.
maar de vraag is, hoe zo hebben jullie als Odido mijn telefoonnummer opgezegd op 04-12-2023? mijn abonnement wel eindigt  op 04-12 maar dat wil zeggen niet dat jullie de telefoonnummer opzeggen? want jullie weten al dat ik in november naar een andere provider heb overgestapt, en ik heb van jullie een e-mail ontvangen omtrent deze overstap en in de e-mail staat dat mijn telefoonnummer zal op 27 december overgezet worden naar de nieuwe provider, waarom moest ik met met jullie contact opnemen om mij  heraan te sluiten en daarvoor moet ik €26 betalen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ahmed, weet je zeker dat alles goed is gegaan met je nummerbehoud aanvraag? Ik zie hier namelijk niks over in het systeem. Ik zie wel dat de disconnect op 16 februari 2023 al was aangevraagd. Vandaar dat je abonnement eindigde op de einddatum van je contract. 

Hi Marciano,

Dat kopt, op 16 feb heb ik jullie gevraagd om mijn abonnement niet te verlengen ( maar niet mijn telefoonnummer op te zeggen en stoppen). 
bovendien jullie zeggen in de E-mail dat mijn telefoonnummer  op 27-12 naar de nieuwe provider zal overgezet worden. dus waarom gebeurt dat niet? jullie hebben op 05-12 mijn telefoonnummer opgezegd en toen had ik geen bereik totdat ik met jullie contact gehad heb en jullie zeggen dat ik €26 moet betalen!!!!!!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ahmad, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Bedankt voor de bevestiging. Ik gok dat hier iets niet helemaal duidelijk was. Als je ons hebt gevraagd het abonnement niet te verlengen, dus per einddatum van je contract, dan is dat een opzegging en stopt je abonnement inderdaad. Jouw abonnement had eigenlijk door moeten lopen na je contract (zonder verlenging naar een nieuw contract), want dan bleef je abonnement gewoon doorlopen na de einddatum, zoals je gewend was. Dit gebeurd als je simpelweg niets doet (niet opzeggen), zo blijf je altijd bereikbaar. Als je dan nummerbehoud had aangevraagd bij een nieuwe provider, zou je abonnement pas stoppen nadat het nummer was overgenomen. 

Ik hoop dat je hiermee voldoende duidelijkheid hebt. Mocht je na je volgende provider weer overstappen met nummerbehoud, weet dan dat je je abonnement niet zelf hoeft stop te zetten (vragen om expliciet niet te verlengen).

Hoi Marciano, 

Bedankt voor de toelichting .

dat wist ik niet, maar in iedere geval ben ik overgestapt naar een andere provider voordat mijn huidige abonnement bij jullie stopte. En ik heb van jullie een bevestiging per e-mail dat mijn telefoonnummer op 27 december zal overgenomen worden naar de nieuwe provider. Hoezo dan is mijn telefoonnummer op 04 december opgezegd en moet nog €26 betalen om het heraan te sluiten??

 

Groeten, Ahmad

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ahmad, geen dank! Ik gok dat er door de opzegging van maanden geleden en vervolgens het nummerbehoud dat er twee processen door elkaar liepen en dat liep dus niet helemaal soepel. Ik mocht eigenlijk de helft van de heraansluitkosten voor je vergoeden (omdat je wel zelf had opgezegd), maar ik heb even m'n best voor je gedaan en ik heb het voor elkaar gekregen om de volledige aansluitkosten voor je te vergoeden. Je ontvangt zo ook een bevestigingsmail voor de credit van € 26. Deze zal worden verrekend op je volgende (of eind)factuur! Ik hoop dat ik je hiermee blij maak op de woensdagochtend.

Laat je het me weten of je de mail met de credit hebt ontvangen? 😁

Hoi Ahmad, geen dank! Ik gok dat er door de opzegging van maanden geleden en vervolgens het nummerbehoud dat er twee processen door elkaar liepen en dat liep dus niet helemaal soepel. Ik mocht eigenlijk de helft van de heraansluitkosten voor je vergoeden (omdat je wel zelf had opgezegd), maar ik heb even m'n best voor je gedaan en ik heb het voor elkaar gekregen om de volledige aansluitkosten voor je te vergoeden. Je ontvangt zo ook een bevestigingsmail voor de credit van € 26. Deze zal worden verrekend op je volgende (of eind)factuur! Ik hoop dat ik je hiermee blij maak op de woensdagochtend.

Laat je het me weten of je de mail met de credit hebt ontvangen? 😁

 

Marciano,

Wat aardig van je. Bedankt voor je hulp en begrip. Dit moedigt mij aan om binnenkort een nieuw abonnement bij jullie af te sluiten.
ja, ik heb de mail ontvangen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ahmad Hamied Alyusuf

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ahmed, uiteraard graag gedaan. Bedankt voor de mooie woorden, daar doe ik het voor! Top dat je de mail hebt ontvangen en bedankt voor de terugkoppeling. Voor nu wens ik je nog een hele fijne avond! 

Groetjes,

Marciano

Reageer