Beantwoord

Multisim koppelen aan nieuwe Samsung watch6

  • 15 March 2024
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

Goedemorgen,  ik heb bij de aanschaf van een nieuw toestel een samsung watch 6 cadeau gekregen van een samsung promotie. Ik wil graag mijn multisim van mijn watch 5 naar mijn watch 6 zetten. Mijn oude qr code voor het activeren van multisim werkt niet meer en in de odido app een nieuwe qr code genereren lukt niet. Dan krijg ik deze melding na activatie en invullen verificatiecode:

Ik heb al telefonisch contact gehad met odido er is al een ticket aangemaakt en ik ben ook al in de winkel geweest.  Ik moet maar wachten tot odido dit probleem op pakt en in de tussentijd kan ik geen gebruik maken van multisim. Weet iemand hier de oplossing?

icon

Beste antwoord door MirandaBruijns 19 March 2024, 18:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @MirandaBruijns, van harte welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat er al een Multisim is gekoppeld aan je abonnement en ook dat het ticket indaad is doorgezet naar ons IT-team. Als het om een technisch issue gaat, zullen we het bericht van een collega van IT toch even moeten afwachten. Toch wil ik met je meekijken of het op een andere manier lukt. Als het goed is, gaat het om dit nummer dat eindigt op ***7395. Daarbij wou ik met je meekijken in je account, maar ik zie dat er in het proces een verificatiecode per SMS naar je nummer wordt verstuurd. Het lijkt erop dat het via een browser wel lukt. Zou je anders voor mij willen inloggen via een browser of desktopversie om te kijken of het dan wel lukt? Ik verneem het graag van je! 

Goedemiddag,  ik heb het met een pc via een webbrowser ook geprobeerd maar helaas krijg ik dezelfde melding

[screenshot verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] 

 

Reputatie 6
Badge +6

@MirandaBruijns Hmm, wat gek zeg! Ik zag dat je had aangegeven dat je deze melding te zien krijgt, nadat je de verificatiecode hebt ingevuld. Wat ik wil voorstellen is om even het huidige Multisim abonnement voor je te verwijderen, zodat je daarna een nieuwe kunt aanschaffen om te kijken of het dan wel lukt. Mocht het daarna alsnog niet lukken, kan ik dit eventueel voor je doorzetten naar iemand van ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen onderzoeken! 

Als je mij akkoord kunt geven voor het verwijderen van je huidige Multisim, maak ik het gelijk voor je in orde! 

Klopt,deze melding krijg ik ook na het invoeren van de verificatie code, heb al tig keer verificatie code aan gevraagd (zie afbeelding) maar krijg steeds dezelfde melding zoals op de afbeelding in het vorige bericht. Maar bij deze geef ik je toestemming om mijn multisim te verwijderen zodat ik weer een nieuw aan kan vragen.  Hopelijk lukt het dan wel.

 

Reputatie 6
Badge +6

@MirandaBruijns dan heb ik bij deze de huidige Multisim voor je opgezegd. Geef het systeem ongeveer een half uurtje voordat dit volledig is verwerkt. Daarna kun je via je Mijn Odido account een nieuwe Multisim aanvragen! Volg daarmee de onderstaande stappen: 

Koppelen (start)

  1. Log in op het Mijn Odido account van het mobiele nummer waar je Multisim aan wil toevoegen.

  2. Klik op het telefoonnummer waarmee je Multisim wil gebruiken. Dat doe je zo:
    a. Mijn Odido op de website: klik in de menubalk op Meer (drie puntjes) en daarna op SimToestel en Smartwatch.
    b. Mijn Odido op de app: klik rechts onderin op Meer (drie streepjes) en daarna op Simkaart.

Heb je je Samsung Watch bij Odido gekocht? Of heb je zelf al een Multisim gekocht? Dan staat je Multisim klaar onder Extra simkaarten. Je ziet dan Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Heb je je Samsung Watch ergens anders gekocht? Dan kan je Multisim eerst bestellen onderaan de pagina. Daarna zie je Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Koppelen (vervolg)

  1. Klik op Mijn Smartwatch.

  2. Volg voor de veiligheid de verificatiestap. Hiervoor krijg je een cijfercode op je telefoon. Vul ‘m in om te laten zien dat je het echt bent.

  3. Check of je een QR-code krijgt. Die heb je nodig om Multisim te activeren.

  4. Open de Wear app (Galaxy Wearable) op je telefoon.

  5. Maak verbinding tussen je telefoon en je Samsung Watch.

  6. Gelukt? Klik in de app op Instellingen horloge en daarna op Mobiel abonnementen.

  7. Check of je de knop Code gebruiken ziet. Scan nu de QR-code die op het scherm van je computer of tablet staat.

  8. Klik op Mobiel abonnement gebruiken. Je Samsung Watch wordt nu ingesteld. Daarna kan je Multisim gebruiken.

Ik verneem graag of het daarna wel lukt! 

Note: ik heb je screenshot van eerder maar verwijderd, omdat je telefoonnummer zichtbaar was. Aangezien dit een openbaar forum is, waar iedereen kan meelezen, is het handig om je nummer niet openbaar te maken! 😁

Klopt dat mijn nummer zichtbaar was,  probeerde de afbeelding al te verwijderen maar dat lukte niet. Ik laat je weten of het gelukt is.  Ik ga het vanavond proberen  

Dank je. 

@MirandaBruijns dan heb ik bij deze de huidige Multisim voor je opgezegd. Geef het systeem ongeveer een half uurtje voordat dit volledig is verwerkt. Daarna kun je via je Mijn Odido account een nieuwe Multisim aanvragen! Volg daarmee de onderstaande stappen: 

Koppelen (start)

  1. Log in op het Mijn Odido account van het mobiele nummer waar je Multisim aan wil toevoegen.

  2. Klik op het telefoonnummer waarmee je Multisim wil gebruiken. Dat doe je zo:
    a. Mijn Odido op de website: klik in de menubalk op Meer (drie puntjes) en daarna op SimToestel en Smartwatch.
    b. Mijn Odido op de app: klik rechts onderin op Meer (drie streepjes) en daarna op Simkaart.

Heb je je Samsung Watch bij Odido gekocht? Of heb je zelf al een Multisim gekocht? Dan staat je Multisim klaar onder Extra simkaarten. Je ziet dan Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Heb je je Samsung Watch ergens anders gekocht? Dan kan je Multisim eerst bestellen onderaan de pagina. Daarna zie je Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Koppelen (vervolg)

  1. Klik op Mijn Smartwatch.

  2. Volg voor de veiligheid de verificatiestap. Hiervoor krijg je een cijfercode op je telefoon. Vul ‘m in om te laten zien dat je het echt bent.

  3. Check of je een QR-code krijgt. Die heb je nodig om Multisim te activeren.

  4. Open de Wear app (Galaxy Wearable) op je telefoon.

  5. Maak verbinding tussen je telefoon en je Samsung Watch.

  6. Gelukt? Klik in de app op Instellingen horloge en daarna op Mobiel abonnementen.

  7. Check of je de knop Code gebruiken ziet. Scan nu de QR-code die op het scherm van je computer of tablet staat.

  8. Klik op Mobiel abonnement gebruiken. Je Samsung Watch wordt nu ingesteld. Daarna kan je Multisim gebruiken.

Ik verneem graag of het daarna wel lukt! 

Note: ik heb je screenshot van eerder maar verwijderd, omdat je telefoonnummer zichtbaar was. Aangezien dit een openbaar forum is, waar iedereen kan meelezen, is het handig om je nummer niet openbaar te maken! 😁

 

Het is gelukt,  geen foutmeldingen meer, ik kon een nieuwe qr code genereren.

Dank je. 

Reputatie 6
Badge +6

@MirandaBruijns superfijn dat het is gelukt, daar ben ik erg blij mee! Geniet van je Multsim en van je Smartwatch! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😊

Reageer