Beantwoord

Niet mogelijk om abonnement te vernieuwen met nieuw toestel.

  • 5 October 2023
  • 10 reacties
  • 292 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hoi allemaal!

Ik loop tegen wat problemen aan bij het vernieuwen van mijn abonnement met een nieuwe telefoon, en ik zou wat hulp waarderen. Het zegt:

 

Helaas kan je niet het gekozen abonnement i.c.m. het toestel bij ons afsluiten. Je kan dit abonnement wel bestellen als je het toestel direct afbetaalt of als je een Sim Only wil.

Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurt? Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Alvast bedankt voor jullie hulp!

icon

Beste antwoord door eric 5 October 2023, 21:10

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @amgnvt welkom bij Odido!

Vraag sta je soms bij de BKR genoteerd omdat ie eerder als iets op afbetaling hebt besteld?

Heb je betaalachterstanden, moet je een eerdere telefoon nog afbetalen? Heb je achterstand bij een hypotheek? Het kan van alles zijn ook een buitenlandse bank of woonadres geeft problemen. 
Je mag in die gevallen wel een telefoon kopen van niet meer dan €250,- 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @amgnvt ,

Een toestel bij een abonnement is een serieuze geldlening met alle bijbehorende voorwaarden en regels.

Deze melding zou in kunnen houden dat je niet door de lasten/inkomen toets komt of een Preventel/BKR registratie hebt?

 

Hallo @amgnvt welkom bij Odido!

Vraag sta je soms bij de BKR genoteerd omdat ie eerder als iets op afbetaling hebt besteld?

Heb je betaalachterstanden, moet je een eerdere telefoon nog afbetalen? Heb je achterstand bij een hypotheek? Het kan van alles zijn ook een buitenlandse bank of woonadres geeft problemen. 
Je mag in die gevallen wel een telefoon kopen van niet meer dan €250,- 

 

Op dit moment heb ik alleen nog mijn vorige telefoon via het Odido recycle-deal. Ik ben van plan die terug te verkopen en daarom wil ik mijn abonnement vernieuwen met een nieuwe telefoon.

Is dit waar het over gaat? Moet ik 'm verkocht hebben voordat ik mijn abonnement vernieuw voor de nieuwe telefoon?

Hoi @amgnvt ,

Een toestel bij een abonnement is een serieuze geldlening met alle bijbehorende voorwaarden en regels.

Deze melding zou in kunnen houden dat je niet door de lasten/inkomen toets komt of een Preventel/BKR registratie hebt?

 

Ik heb mijn vorige Odido-telefoon via de Recycle-deal. Ik dacht dat ik mijn abonnement kon vernieuwen met een nieuwe telefoon voordat ik deze opnieuw zou verkopen, maar het lijkt niet mogelijk te zijn?

Reputatie 7
Badge +14

Als.je al een lopende lening voor het afbetalen van een telefoon hoopt moet die eerst worden afbetaald. Of je moet proberen gebruik te maken van een early renewal.

Reputatie 7
Badge +14

@amgnvt  Aha dus dat👍🏻 Ga even langs een Odido shop om te overleggen wat je mogelijkheden zijn. 
Succes. Ik lees graag hoe dit afloopt🍀🤝

Ik hoor graag wat de oplossing is. Ik heb hetzelfde probleem. Kan geen probleem met BKR zijn en mijn abbonement loopt a.s. december af.

Ik ben vandaag naar de winkel geweest en de mensen daar leken geen idee te hebben van deze situatie. Ze zeiden dat ik zou kunnen proberen mijn telefoon terug te brengen om te zien of dat een nieuwe abonnementsaanvraag in het systeem zou mogelijk maken, maar ik durfde het niet te proberen omdat ik zonder telefoon zou zitten als het niet werkte.

De enige optie die ik kon bedenken is mijn huidige telefoon kopen en vervolgens kijken of ik toestemming krijg voor een nieuwe. Als het werkt, kan ik proberen de oude telefoon te verkopen. Het is wel wat gedoe, dus ik overweeg gewoon bij de oude te blijven.

Vergeten te vermelden dat ik de Vroegtijdige Vernieuwing niet heb geprobeerd. Het is een mogelijkheid, denk ik, dus ik zou dat ook kunnen controleren voordat ik iets anders doe. Overweeg nog steeds om de oude telefoon te houden - het is niet al te slecht. Ik was enthousiast om een nieuwe te krijgen omdat ik dacht dat het proces eenvoudiger was.

Ik heb mijn probleem opgelost. Gekozen voor een unlimited abonnement. Ik vermoed dat er 1 op het adres unlimited moet hebben voor de gezins korting.  Mijn man had dit sinds eergister nietmeer. 

Reageer