Beantwoord

Nieuw abonnement of verlengd?

  • 27 June 2021
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen ,

Ik heb dd. 9-6 mijn abo verlengd (denk/hoop ik), echter bij de orderbevestiging kan ik niet zien of dit nu een verlenging van het huidige abo is of dat dit een nieuw abo betreft, (wat dus niet de bedoeling is), wie van TM wil zo vriendelijk zijn om e.e.a.  na te kijken en te bevestigen ?

Betreft:  bestelnummer 61260420

Tevens staat niet op factuur vermeldt of bij dit abo-ook de gratis 5 G aanbieding geldt ? Ik ben er van uit gegaan dat deze er automatisch bij zit.

Als laatste : Heb ik voor 5 G een nieuwe/andere chip nodig ?

Met vriendelijke groet

Peukie

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 June 2021, 10:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Peukie 

In je huidige T-Mobile account zouden er onder abonnement & instellingen 2 tabbladen moeten staan huidig en nieuw.

Komt je klantnummer ook overeen met die van in die bevestiging?

5G is gratis bij unlimited en unlimited Plus, bij de andere abonnementen betaal je daar extra voor.

Voor 5G heb je een 5G ready toestel nodig, je kan in de specificaties bijvoorbeeld op google kijken of jou telefoon ook 5G heeft.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Peukie ook goedemorgen.

Op die eerste vragen kan alleen een moderator in de systeem kijken en een antwoord geven. Maar met de vraag over 5g kan ik je wel helpen. Een andere chip in je telefoon bouwen is niet echt mogelijk. Maar steeds meer nieuwere toestellen bevatten chips die 5g wel ondersteunen. Naast de chip zijn ook specifieke settings nodig in het toestel die per netwerk anders zijn. Door een certificering zorgt de toestel fabrikant dat de settings worden getest en opgenomen in de ROM van het toestel. Dan werkt het vanzelf op het moment dat jij een T-Mobile sim met een 5g abonnement in dat toestel gebruikt.

 

Je kunt ervan uit gaan dat de toestel types die T-Mobile op hun website verkoopt met de aanduiding '5g' gecertificeerd zijn en werken met het T-Mobile 5g netwerk.

Reputatie 1

@Waqqas , dank voor je toelichting, hier had ik al gekeken en nu staat inderdaad het nieuwe abo erop.

Helaas wordt ik in de war gebracht, er staat nl bij :

“ Super dat je een nieuw abonnement bij T-Mobile hebt afgesloten!
Loop geen korting mis en meld je nu aan voor het klantvoordeel programma. Al bij 2 contracten op hetzelfde adres krijg je al korting. Deze zullen dan gelijk ingaan wanneer het contract wordt geactiveerd. “, ik lees hier echt NIEUW ABO maar ik wil(de) een verlenging, vandaar.

Ik heb unlimited dus ik neem aan dat dit ook 5G is, staat dus niet op de bevestiging/factuur.

En wat betreft toestel : ik overweeg om een nieuw tablet te kopen. TM levert deze niet dus ik zou dan graag de frequenties willen weten op deze band aangezien ik wat problemen heb gehad met mijn huidige tablet voor 4g+.

Afwijkende frequenties t.o.v. Vodafone/KPN enz…...

 

@eric : ook jij dank voor de toelichting, echter mijn fout, ik sprak van een chip, hier bedoel ik een sim mee, sorry, ik heb op dit moment nog een oude sim (één geheel) dus geen in drieën te “breken “sim”, vandaar kan ik het nieuwe tablet waarschijnlijk niet van een passende sim voorzien, ik heb nu de tussenmaat sim , kan niet kleiner.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Peukie 

In je T-Mobile account staan nu 2 abonnementen onder abonnement & instellingen? 1 onder het tabblad huidig en 1 onder nieuw?

Dan betreft het gewoon een verlenging, maak je geen zorgen.

Unlimited is inclusief 5G en in principe hoort het gewoon te werken met de simkaart die je hebt, je kan altijd nog een vervangende bestellen die wel 3 formaten in 1 is.

T-Mobile maakt oa gebruik van 900, 1800 en 2100 Mhz.

Een verlenging is ook een ‘nieuw’ abonnement, je gaat namelijk een nieuw contract aan waarbij de oude voordelen die je hebt vervallen en de nieuwe voordelen er voor in de plaats komen en deze moet je weer opnieuw activeren je krijgt niks zonder dat vinkje.

En heb je nog geen 3 in 1 sim zou ik een nieuwe aanvragen.

Reageer