Beantwoord

Nummerbehoud zonder abonnement

  • 1 April 2024
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Beste experts,

Ik vertrek komende juli naar Amerika voor een jaar naar Amerika voor werk en als ik goed werk lever zelfs twee jaar. Na deze werktijd kom ik weer terug naar Nederland. Het is dan mijn vraag hoe ik mijn telefoon nummer kan behouden zonder dat ik die twee jaar maandelijks betaal voor een nummer die ik niet gebruik in Amerika. Ik wil mijn whatsapp kunnen behouden en ik wil niet alles en iedereen hoeven updaten over twee jaar wanneer ik dan opeens vast zit aan een nieuw nummer.

Tl;dr hoe behoud ik mijn 06 nummer als ik mijn abonnement voor een jaar opzeg?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 April 2024, 19:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jergroen 

Een moderator hier kan je contract opzeggen en je nummer overzetten naar een prepaid aansluiting. Stuur voor de zekerheid om de 3 maanden een smsje vanuit Amerika naar Nederland om je nummer actief te houden en wanneer je terug bent kan je je prepaid aansluiting omzetten naar een abonnement.

Dat is super slim! Thanks Waqqas, je bent geweldig!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jergroen, wat @Waqqas zegt klopt inderdaad! Houd er alleen wel rekening mee dat als je in Amerika zit, je wel een actieve bundel moet hebben om te kunnen bellen en SMS'en of internetten (wat dus zorgt voor activiteit om je PrePaid actief te houden). Een alternatief is dan om om de 5-6 maanden het minimale bedrag aan tegoed bij te schrijven, aangezien een bundel in Amerika maar tijdelijk geldig is. Een andere klant had laatst hetzelfde in Taiwan. Zie dit topic voor meer informatie.

Als het zover is, laat het ons dan weten als we je abonnement moeten omzetten naar PrePaid. Dan help ik je er graag bij! 😄

Reageer