Beantwoord

Omzetten T-Mobile Unlimited naar Odido Unlimited Plus

  • 18 October 2023
  • 5 reacties
  • 199 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Ik probeer mijn huidige T-Mobile abonnement (dat nog een jaartje loopt) om te zetten naar een duurder Odido Unlimited Plus abonnement zodat ik mijn kinderen (die nu nog bij Vodafone zitten) kan toevoegen met een Unlimited Samen.

Tot mijn verbazing is dit niet mogelijk! Dus ik mag niet meer gaan betalen en niet klanten aanbrengen naar Odido omdat er iemand een regeltje in een systeem heeft gezet. De naamswijziging was een aanzet om meer de menselijke maat te laten gelden, maar voorlopig is nog “computer says no”!

Dus moet ik dan maar alles bij Vodafone laten?

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 October 2023, 11:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Slin 

Ik heb zelf ook nog een oud T-Mobile unlimited data & bellen abonnement, deze staat vast voor een periode van 1 of 2 jaar met de bijbehorende prijsplan en voorwaarden.

Vanaf 4 maanden vóór de einddatum van je contract kun je overstappen op het nieuwe portfolio met Unlimited Samen als optie.

Het lijkt er op dat de voorkant mooi Odido geworden is maar de achterkant is nog niet geïntegreerd. Je kan dus niet upgraden naar een duurder Odido abonnement. En dus kan ik mijn kinderen ook niet gebruik laten maken van Odido Unlimited Samen. Die blijven dus voorlopig lekker bij Vodafone

Uit het uitblijven van een inhoudelijke actie van Odido maak ik op dat ik het maar moet uitzoeken. Niks menselijke maat, niks we zijn er voor jou. Als je een T-Mobile Unlimited hebt kan ik daar met 1 klik een T-Mobile Unlimited Plus van maken. Maar van T-Mobile Unlimited naar Odido Unlimited Plus (duurder en met optie om nummers van Vodafone over te zetten naar Unlimited Samen) kan niet?

Schiet mij maar lek, dat zo veel bureaucratie bij een - wij zijn er voor jouw - modern bedrijf nog voorkomt...

Reputatie 7
Badge +9

Hi Slin, excuses voor de vertraagde reactie! Jouw topic is me ontglipt. Het klopt inderdaad dat je je abonnement niet kunt omzetten, terwijl je huidige oud-T-Mobile contract nog loopt. Ik heb direct met je meegekeken en ik heb wellicht een oplossing voor je. Eindigt jouw nummer op 86? Zo ja, voor dit nummer kun je gebruik maken van Toestelflexibiliteit. Dit houdt in dat je je sim only abonnement tussentijds kunt verlengen. Een voorwaarde hiervan is wel dat je er een toestel bij neemt. Mocht dit een optie zijn dan kun je voor Toestelflexibiliteit terecht bij mijn collega's in een van onze shops of via Telesales op 0800-0092.

Een andere oplossing is het vervroegd opzeggen van je huidige abonnement met een afkoopsom. 

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt over de opties! 

Beste Marciano,

 

Dank voor het meedenken. Maar helaas is dit geen oplossing omdat ik dan een jaar lang onnodig 2 dure Unlimited Plus abonnementen heb. Bedoeling was dat ik 1x Unlimited Plus van Odido zou krijgen en tzt alle andere abonnementen om zou zetten naar Unlimited Samen.

Maar hoe goed bedoeld ook, je advies bewijst dat Odidio er helemaal niet voor mij is en dat de menselijke maat nog altijd niet centraal staat: klanten moeten zich aanpassen aan de rare regeltjes van de leverancier, ipv dat de leverancier meebuigt met de klant. En ik snap wel dat er dan geroepen wordt dat ik me voor 24 maanden aan T-Mobile heb committeert. Dat is waar. Maar ik wil ook helemaal niet weg. Sterker nog ik ben bereid om mijn T-Mobiel abonnement om te laten zetten in een duurder Odidio abonnement en zelfs nog 2 abonnement van Vodafone over te zetten naar Odidio. Maar dat heeft Odidio blijkbaar liever niet want "computer says no!".

Reageer