Beste lezer, ik wil graag wat met je delen om je overstap makkelijker te maken
Voordat ik begin:
Als je door de administratieve last heen bent omheen kunt werken is Odidio prima! Ik heb veel medewerkers gesproken en ze zijn allemaal hulpvaardig. Nu nog even ipv6 implementeren, kom op, jullie kunnen het!
Onze wensen:
We willen graag met 4 personen naar Odido Sim Only (Gezinssituatie, zelfde adres) en allemaal uit contract bij onze huidie provider.
Overstapdatum is natuurlijk alle abonnementen het liefst in één keer over.
Dat kan, maar heeft bij Odido nog wat voeten in de aarde:
Het stappenplan is als volgt:
Constructie van Odido
Je gaat naar de fysieke Odido winkel
-
- Neem 1 maal je unlimited abonnement en daarna 3 maal nog een abonnement voor 20 euro, unlimited abonnement laat je per datum van vandaag starten anders kun je geen andere abonnementen er aan koppelen, handig odidio!
- Deze abonnementen komen allemaal op naam van de hoofdafnemer.
- Nummerovername gaat voor deze nummers prima.
- Bel na 4 uur wel even je huidige provider of dat het ook echt in hen systeem staat.
- Na 3 abonnementen wordt je geblokkeerd door het systeem, te veel abonnementen afgesloten, ehh, ja voor mijn gezin ja want odido kan het niet op persoonlijke naam en bankrekening afsluiten. fysieke winkel kan niets voor je doen.
- Teleurgesteld ga je naar huis en bel je Odido, na rustig uitleggen wordt je weer gedeblokkeerd
- Het laatste abonnement sluit je nu telefonisch af.
- Nummerovername kan pas worden gestart nadat je de simkaart hebt ontvangen en hebt ondertekend, geloof mij, gaat echt niet anders.
Samenvatting tot nu toe:
Je hebt nu 4 abonnementen op jouw naam, behalve het hoofdabonnement is de ingangsdatum van de andere abonnementen over 1 maand,
- Je belt Odido voor creditering van de eerste maand van het hoofdabonnement. Je gaat toch niet voor een tijdelijk nummer betalen? Gelukkig is dit na goed uitleggen mogelijk.
- Wanneer je de simkaart van je laatste abonnement hebt ontvangen en ondertekend bij de koerier bel je odidio voor het overzetten van je nummer, 4 uur later bel je je je huidige provider of dat goed in de systemen is verwerkt.
Moment van overstappen en na de overstap
- Dat gaat verder goed, maar... nu heb je een unlimited abonnement afgelosten voor al je huisgenoten, wat als je huisgenoten meer dan 20Gb per dag gebruiken, dan moeten ze in de app meer data aanvragen, logish toch? Oh nee! de abonnementen staan allemaal op jouw naam! Je huisgenoten kunnen niet hen eigen app downloaden en dit soort aanpassingen doorvoeren. Odido heeft hier geen oplossing voor bedacht.
- Vergeet niet je internet thuis abonnement te koppelen in de app, dat gebeurt niet automatisch. En zo loop je korting mis.
Wat kan Odido beter doen:
- Zorg dat alle abonnementen gekoppeld zijn aan 1 adres, op 1 adres kunnen meerdere natuurlijke personen wonen. Zo heb je een eigen app, een eigen contract, en een eigen nummer. Nu is het hopeloos ingewikkeld.
- Zorg dat de korting voor internet thuis automatisch wordt verwerkt!
Eind goed algoed! nou, na 12 uur bellen mis ik nog steeds de individuele app optie maar het kan er mee door.