PrePaid naar abonnement

  • 28 April 2023
  • 5 reacties
  • 44 Bekeken

Door omstandigheden heb ik na jaren abonnement nu een jaar een prepaid kaart. Per eind juli wil ik dit omzetten naar een abonnement.  Iik kan niet naar een winkel en kan vanuit dit land niet telefonisch bellen. Online kan ik het wel verlengen maar kan ik geen datum aangeven per wanneer ik het wil laten ingaan. Een medewerker krijg ik niet te pakken.

I heeft iemand hier een oplossing voor?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Vervetaap , welkom bij de community.

Een prepaid kaart dient 1 x per half jaar een (betaalde) activiteit te doen om niet te worden verwijderd. Als betaalde activiteit kun je denken aan een sms zenden, een gesprek opzetten (en laten beantwoorden) of data verbruiken.

Als je dit niet kan, omdat je in een land zit waar dat allemaal niet mogelijk is, dan wordt automatisch de kaart en het nummer verwijderd. Zodra je weer in Nederland bent eind juli kun je een abonnement  met een nieuw nummer aanschaffen. Je moet hiervoor wel een EU bankaccount, ID en een NL thuisadres hebben.

Ik kan alleen gebeld worden dus ik kan niet een gesprek opzetten. Telt dit mee? Want ik moet namelijk bereikbaar blijven.

@eric. Als ik online mijn prepaid omzet naar een abonnement dan krijg ik formulieren toegestuurd. Kan ik daarin aangeven per wanneer ik het wil in laten gaan? Online kun je dit niet aangeven.

@eric. Als ik online mijn prepaid omzet naar een abonnement dan krijg ik formulieren toegestuurd. Kan ik daarin aangeven per wanneer ik het wil in laten gaan? Online kun je dit niet aangeven.

Normaal gesproken kun of in elk geval kon je je abonnement 3 of 4 maanden van te voren in laten gaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Vervetaap

Wat leuk dat je weer voor een abonnement wilt gaan. Je geeft aan dat je nu in het buitenland bent. Verblijf je daar ook voor een langere periode? Een abonnement is bedoeld voor langere gebruik in Nederland dus mocht je in het buitenland verblijven dan zou je eerder voor PrePaid kunnen gaan. 

Mocht je in Nederland verblijven dan kun je ook een abonnement aanvragen wanneer je in het land bent. Je kan dit heel eenvoudig online regelen en dan krijg je je contract en orderbevestiging per e-mail en je kan ervoor kiezen om je simkaart op te halen of te laten bezorgen bij je thuisadres in Nederland. Je abonnement gaat dan in zodra jij je contract ondertekent. Op deze pagina kun je alle informatie erover vinden. 

Laat je even weten of je zo verder komt? Anders helpen we je graag verder.

Reageer