Beantwoord

Problemen contract overname

  • 13 March 2024
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Begin 2024 zijn wij in de odido winkel geweest om een zakelijk abonnement af te sluiten en lopende privé contracten onder te brengen bij dit zakelijke abonnement met klantnummer 1.22086078

 In de winkel zeiden ze dat het abonnement met nummer 1.19883970 eerst afgekocht moest worden i.v.m. het bijbehorende toestel en daarna kon ik alles online regelen. Die stappen zijn allemaal doorlopen, en vervolgens werd de overname afgewezen door jullie. 

Voor het abonnement met nummer 1.21287883 werd dit allemaal wel in de winkel geregeld en hebben we daar alles getekend en in orde gemaakt. Echter als we inloggen is dit niet verwerkt.

 Kortom we hebben nu een zakelijke account met 1 nummer, en een privé account met 2 nummers hebben en dit is onwenselijk. We zijn 2x terug gegaan naar de winkel, maar komen er niet uit. We hebben de 1e keer een simkaart meegekregen met een nieuw nummer, maar geen idee wat we hier dan weer mee moeten. Volgens hun moet alles gewoon naar 1 zakelijke account kunnen, maar wij krijgen het niet voor elkaar en snappen er niks meer van. En zij kunnen ons niet verder helpen.

 We willen een zakelijke account met de 3 huidige abonnementen.

 Een ander probleem waar we tegen aanlopen is dat de account met klantnummer 1.22086078 geen beheerdersaccount is, terwijl dit wel zou moeten.

 

Kunnen jullie ons helpen?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 14 March 2024, 10:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Pleats, welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie al gelijk wat de oorzaak is. Ik ben bang dat ik geen goed nieuws voor je heb. De reden waarom de abonnementen met deze klantnummers: 1.19883970 & 1.21287883 niet overgezet kunnen worden naar het zakelijk abonnement met dit klantnummer: 1.22086078 heeft te maken met dat het beide oud Tele2 abonnementen zijn. Daarbij is een contractovername niet mogelijk. Deze abonnementen kunnen alleen particulier worden overgezet naar een ander particulier abonnement. Ik had je graag een ander antwoord willen geven, maar dit is technisch gezien niet mogelijk, sorry! Excuses dat dit ook niet in de winkel is gezegd, dit hadden ze natuurlijk al gelijk moeten zien. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Bedankt voor het antwoord. Hoe kunnen we dit dan wel voor elkaar gaan krijgen. Dit was voor ons een belangrijke reden om bij Odido te blijven. 
 

Dus hoe kunnen we er nu voor zorgen dat we wel op het zakelijke account de huidige nummers krijgen?

en kunt u ook zien waarom we nu een nieuwe simkaart met ander nummer hebben gekregen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pleats, voor de twee abonnementen waar je het nummer voor wil behouden met een zakelijk abonnement, kan je een nieuw zakelijk abonnement bestellen met nummerbehoud. Dit kan via de website Odido Business, jouw partner voor zakelijke oplossingen | Odido

Voor abonnement 1 (1.19883970) zie ik dat mijn collega op 5 maart een mail heeft gestuurd met extra informatie. Wil je er bijvoorbeeld een nieuw toestel bij nemen, dan kan het abonnement per direct vrijgegeven worden om door het zakelijke abonnement overgenomen te worden. Dit abonnement loopt nog tot 28-12-2024. Mocht je er geen toestel bij willen en je wil het abonnement eerder stoppen, dan zal er een afkoopsom in rekening worden gebracht van 50% van de resterende tijd dat je abonnement nog zou lopen.

Voor abonnement 2 (1.21287883) zie ik nog een actief toestelkrediet staan. Als je deze via Mijn Odido afbetaald dan geldt hetzelfde als voor het eerste abonnement. Ook dan kan je direct over op een nieuw zakelijk abonnement. Dit abonnement loopt nog tot 02-05-2024. Mocht je er geen nieuw toestel bij willen, dan is het abonnement al bijna zonder extra kosten op te zeggen. Mocht je eerder over willen, dan kan je de resterende periode afkopen. 

Hier op de Community zijn we zelf niet van zakelijk, dus mocht je hulp nodig hebben bij de afkoop, het bestellen van een nieuw abonnement of nummerbehoud, bel dan even met mijn collega's van de zakelijke klantenservice op 0800-7112 of via een van de andere kanalen. Je vind ze op deze pagina. Ik heb gezocht, maar ik kan niet vinden waar de nieuwe simkaart bij hoort. Maar geen zorgen, ook dat kunnen zij je vertellen.

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt en laat je het weten als het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag en voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄

Reageer