Beantwoord

Problemen met omzetting van Abonnement naar Prepaid - Werkt voor Tele2 niet

  • 4 April 2024
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Hallo,

ivm een emigratie naar Australië wilden wij 4 abonnementen om laten zetten naar Prepaid. Omdat wij met deze 4 abonnementen afstamden vanuit Tele2 was dit niet mogelijk volgens de persoon aan de telefoon. Iets met dat Tele2 geen prepaid had en de simkaart dat niet kon. De tip was, koop 4 prepaid simkaarten en dan zetten we de nummers over. 

Zo gezegd zo gedaan. Op de fiets gauw naar de winkel en 4 simkaart pakketjes gekocht met 10 euro beltegoed. Kosten 40 euro. Het omzetten van een telefoonnummer werkt alleen op een NL netwerk en wij zouden met 2 dagen vliegen. (iets wat ik niet verwacht had). 

Bij wederom bellen met de klantenservice kreeg ik iemand aan de lijn, die zei dat het helemaal niet kon en dat zoiets meerdere werkdagen in beslag zou nemen en wij dus nooit dit tijdig zouden kunnen voltooien. Er is een nieuwe optie. Namelijk een verlenging waarmee we feitelijk van Tele2 naar Odido zouden worden omgehuisd en een Prepaid kaart wel mogelijk is. Goede work-around, dus doe maar. En ach twee jaar, en een abo van 66 euro per maand, maakt niets uit want het wordt toch teruggedraaid.
Uiteindelijk op de ochtend van vertrek in de taxi naar Schiphol (nadat de verschillende processen in het weekend waren doorlopen)  kregen we telefoon. Bevestigingen via SMS en mail dat we geen abonnement meer hebben, maar een prepaid. Super! De kids stoppen meteen met hun internet, want er staat nu slechts maar 5 euro tegoed op hun telefoon en het is jammer als we meteen moeten opwaarderen. 

Nu 1 week later komen we bij toeval er achter dat we nog steeds 4 abonnementen hebben die 2 jaar doorlopen a 66 euro per maand! 

Blijkbaar is het ondanks de bevestigingen van het systeem (via email en SMS) dus niet gelukt. Contact met de klantenservice vanuit Australie is ook lastig, want de chat geeft steeds aan dat er geen medewerkers beschikbaar zijn.   Wel overigens als je met een NIET Odido nummer aangeeft klant te willen worden, dan wordt je wel doorgeschakeld. 

Een vriendelijke medewerker geeft aan dat ze de abonnementen niet kan beeindigen omdat ze actief zijn!? Hoe is het mogelijk. Zelfs binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd is dit niet mogelijk. Zelfs niet na de bevestiging dat we GEEN abonnementen meer hebben, maar een prepaid. 
Mensen let op! De systemen binnen Odido werken niet in het klant belang. 

Op dit moment geldt voor ons: 40 euro betaald en ineens 4 abonnementen die nog 2 jaar doorlopen.
 

icon

Beste antwoord door zifron77 8 April 2024, 10:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Zifron, van harte welkom op de Community en gaaf dat jullie naar Australië zijn vertrokken! Zijn er nieuwe bestellingen geplaatst? Want alleen dan heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd, maar dat lijkt me niet het geval of de bedoeling als je overgaat naar PrePaid. Ik heb je op e-mailadres gezocht, maar ik kan je niet vinden. Stuur mij daarom even een privébericht met de volgende gegevens voor alle 4 de abonnementen: 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. 

Dan duik ik er graag voor jullie in! 😄

Hi Zifron, van harte welkom op de Community en gaaf dat jullie naar Australië zijn vertrokken! Zijn er nieuwe bestellingen geplaatst? Want alleen dan heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd, maar dat lijkt me niet het geval of de bedoeling als je overgaat naar PrePaid. Ik heb je op e-mailadres gezocht, maar ik kan je niet vinden. Stuur mij daarom even een privébericht met de volgende gegevens voor alle 4 de abonnementen: 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. 

Dan duik ik er graag voor jullie in! 😄

 

Gelukkig dankzij een hele vriendelijke dame genaamd Gina is het ons gelukt om alle vier onze abonnementen op te zeggen. 

 

Dank je wel Marciano en Gina voor jullie hulp en ondersteuning!

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Zifron, superfijn dat het inmiddels is gelukt en dat Gina dit voor je in orde kon maken! Uiteraard graag gedaan en dan wens ik jullie nog een mooie tijd in Australië en een hele fijne dag! 

Reageer