Beantwoord

Pukcode nodig sms gaat naar geblokkeerde telefoon

  • 4 December 2023
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

Fijn, ik heb mijn PUK code nodig, maar na inloggen gaat er een code naar mijn telefoon. Maar daar kan ik nu juist niet op omdat hij geblokkeerd is.

 

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Respectable 6 December 2023, 22:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Respectable Allereerst welkom in onze community.😂

De moderators zijn de aangewezen personen om je verder te helpen.  Maar dan moet je wel even geduld hebben.

Zet bij instellingen in je forum account vast je klantnummer en geboortedatum om de moderator te laten zien wie je bent (dat kunnen wij klanten niet lezen)

Optie 2 is ga even mits mogelijk langs een prachtige Odido shop https://www.odido.nl/winkels

MVR. En succes

Reputatie 6
Badge +6

Fijn, ik heb mijn PUK code nodig, maar na inloggen gaat er een code naar mijn telefoon. Maar daar kan ik nu juist niet op omdat hij geblokkeerd is.

 

Wat nu?

Hallo @Respectable, ik ga je hierbij helpen! Je kunt je PUK code ook nog terugvinden op het kaartje waar je simkaart in zat. Als je deze niet meer hebt, kan ik het voor je opvragen en per mail versturen naar het bij ons bekende e-mailadres. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 

Als het inmiddels is opgelost, laat je het dan even weten? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes,

Pharwin

Bedankt voor de verwelkoming op het forum.

Waar je als klant tegenaan loopt is dat je dus niet op mijn odido.  Je telefoon is geblokkeerd en als je dan via je computer/laptop/tablet wilt inloggen, wat je eigenlijk nooit doet, dan wordt er een SMS met code naar je telefoon gestuurd. Deze komt dus niet aan omdat je telefoon is geblokkeerd en dan weten de meeste het niet meer. Meestal gebeurd dit ook in het weekend of 's avonds als je niemand kan bereiken. Nu was het voor mijn partner en ik heb bij mij ingelogd om te zoeken naar een oplossing. Vragen aan de chatbot liep ook niet goed want als je daaraan vraagt of je voor een ander nummer de pukcode kan vragen zegt hij gelijk dat je zo een ander nummer kunt nemen.

Allerlei verschillende pogingen geprobeerd en uiteindelijk dacht ik: uitloggen en vragen stellen zonder dat ik ben ingelogd. Ook nu weer wilde de chatbot het nummer SMS-sen en na aangegeven te hebben dat dat niet werkte vroeg ik of de pukcode gemaild kon worden. Eindelijk kreeg ik het goede antwoord en na telefoonnummer en e-mail adres te hebben ingevoerd werden de gegevens doorgemaild.

Misschien is het een idee om een link op de site te plaatsen want er zijn genoeg personen die het wel eens overkomt om 3x de verkeerde pincode in te geven. Denk maar eens als je net weer een nieuwe telefoon hebt en dan voor de veiligheid een andere pincode neemt. 

Mij is het gelukt maar dat komt omdat ik het er niet zo gauw bij laat zitten.

Iedereen bedankt die wilde helpen

Reputatie 7
Badge +9

Hi Respectable, allereerst superfijn dat het is gelukt met je pukcode! We zijn altijd bezig om Izzi slimmer te maken. Ik geef je feedback daarom ook gelijk door aan het Chatbot-team en andere collega's over een mogelijke link op de website. 

Mocht het ooit nog voorkomen dat je je pukcode nodig hebt, weet dan dat je naast Mijn Odido en het plastic kaartje, je pukcode ook gemakkeljik via ons kunt opvragen. Deze sturen we dan per mail naar je toe.

Nogmaals bedankt voor je terugkoppeling en de feedback en ik wens je voor nu alvast een heel fijn weekend! 

Reputatie 1

Ik loop tegen hetzelfde aan. Niet zozeer voor mezelf, maar voor mijn ouders. Daar gaat het wel eens mis. Ik heb hun inloggegevens dus kan op afstand inloggen, maar die sms die komt niet aan als de sim geblokkeerd is. Als ik dan ga bellen, dan krijg ik de informatie niet (want ik ben niet mijn ouders) ook al staan hun nummers op hetzelfde adres en weet ik het antwoord op alle controlevragen. 

Praktijk nu: ik heb de informatie die ik zo nu en dan dus nodig heb en prima via de website te vinden is, maar apart opgeslagen buiten de beveiligde zones. Want daar kan ik dan nog bij. Maar natuurlijk minder veilig en dat was het doel van deze extra beveiliging. Maar ja, als het beleid de praktische uitvoerbaarheid in de weg zit, gaan mensen minder veilige maar wel uitvoerbare opties kiezen. 

Is het niet veel logischer om de optie te bieden dat inlogcode gestuurd wordt naar een e-mailadres ipv het telefoonnummer wat niet bereikbaar is wat juist de reden is waarom je überhaupt inlogt? Dat e-mailadres is immers breder bereikbaar dan alleen op je telefoon en staat ook los van het geblokkeerde telefoonnummer. Dat zou de klantenservice toch een hoop telefoontjes schelen lijkt me en wachttijden bij de klant want op de een of andere manier gaat het altijd fout op momenten dat de klantenservice niet bereikbaar is. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @robbertbakker83 

Je kan je pin en pukcode opvragen per mail,  Klik in de link op stuur me een mail en vul je 06 en emailadres in. Je krijgt dan een mail met de pin en pukcode.

https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart/pukcode

Reputatie 1

Hallo @robbertbakker83 

Je kan je pin en pukcode opvragen per mail,  Klik in de link op stuur me een mail en vul je 06 en emailadres in. Je krijgt dan een mail met de pin en pukcode.

https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart/pukcode

Kijk dat is handig te weten, want die optie had ik gisteravond niet gevonden op de site. Begrijp ik goed dat je dan als de gegevens matchen direct geautomatiseerd een reactie krijgt? Of wordt de mail dan in behandeling genomen en kan het ff duren?

 

Reputatie 7
Badge +15

@robbertbakker83 

Als de gegevens matchen krijg je direct een mail 👍

Reageer