Beantwoord

Simkaart kwijt in het buitenland

  • 12 February 2024
  • 11 reacties
  • 85 Bekeken

Hallo,

 

Mijn naam is Brenda en ik zit voor een aantal maanden in Japan. Nu lijkt het erop dat ik mijn simkaart kwijt ben geraakt. Ik heb een Google pixel pro 7, dus een esim zou hierop moeten kunnen. Echter zie ik dat je deze niet in het buitenland kunt activeren. 

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Brenda

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 14 February 2024, 14:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Rika123,

Welkom op de Odido Community! Zit je in Japan? Wat cool! Hopelijk heb je een hele fijne tijd daar. Het klopt inderdaad dat wij niet aanraden om je eSim in het buitenland te activeren, dit omdat wij dan niet kunnen garanderen dat alles vlekkenloos verloopt.


Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is het bestellen van een fysieke simkaart, dit je laat opsturen naar Japan. Let op, het is dan belangrijk dat je de fysieke simkaart laat activeren in Nederland. We hebben een adres dat bij ons bekend is, daar zal de simkaart ook naar toe gestuurd worden zodra deze is besteld, dit adres is niet aanpasbaar.

Ik heb er vertrouwen in dat je zo voldoende informatie hebt! Als je nog meer vragen hebt voor mij of de Community, dan weet je ons te vinden!

Hallo Johnrick,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het opsturen is helaas niet mogelijk, er woont op dit moment iemand anders op mijn adres totdat ik terug ben.

 

Is geen enkele mogelijkheid om een esim op mijn mobiel te krijgen? Ik heb namelijk mijn nummer nodig om in te loggen op digiD.

 

Met vriendelijke groet,

 

Brenda 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Rika123 ,

Als je nu ook geen verbinding hebt kun je een Esim altijd proberen. Maar garantie dat het gaat werken is helaas niet te geven. Zorg dat je wifi op je telefoon hebt als je besteld. De esim wordt gedownload.

Hallo Eric,

 

Ok en als het niet wil lukken met de esim? Is er dan een andere mogelijkheid?

Ik zie namelijk in de reacties aan andere mensen die hetzelfde probleem hebben dat de medewerkers het kunnen proberen vanaf hun kant dit in te stellen

 

Brenda

Reputatie 7
Badge +9

Hi Brenda, heel gaaf dat je voor een langere tijd in Japan bent! Er zitten strenge regels aan het bestellen en activeren van een nieuwe simkaart of eSIM. Zeker met een kapotte simkaart zal het lastig worden. Heb je toegang tot Mijn Odido en kan je zelf de eSIM bestellen en downloaden? Alleen dan kunnen we helpen om de eSIM te bestellen door ons een kopie van je ID te mailen.

Een andere optie is om een lokaal simkaartje aan te schaffen. Mocht je in totaal langer dan 4 maanden in Japan (of in het buitenland) verblijven, dan is dit sowieso een goede optie, omdat je anders te maken krijgt met extra toeslagen op dataverbruik door onredelijk gebruik in het buitenland (Fair Use Policy).

Laat je het me weten of het lukt met het bestellen en downloaden van je eSIM? Dan help ik je graag verder! 😄

Hallo Marciano,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb al een Japanse simkaart, hiermee kan ik echter niet bij mijn eigen Nederlandse smsjes komen.

 

Ik heb een simkaart nodig voor mijn huidige Nederlandse nummer zodat ik weer kan inloggen met de sms 2 staps verificaties van websites. Ik kan inderdaad wel in de Odido app komen, maar als ik een esim daar koop kan ik deze downloaden hier in Japan? En is dat dan voor mijn huidige nummer?

 

Zo niet, wat voor oplossingen is er dan precies mogelijk?

 

Met vriendelijke groet,

 

Brenda

Reputatie 7
Badge +9

Hi Brenda, geen dank! Als je een eSIM besteld dan is dat inderdaad voor je eigen huidige 06-nummer. Volgens mij moet het wel lukken om hem te downloaden, ik zie het wel vaker voorkomen. Doe dit vooral even op een wifi-verbinding, zoals Eric zegt. Als je vervolgens de stappen volgt om de eSIM te activeren zal je op een bepaald punt waarschijnlijk vastlopen, omdat je je huidige simkaart niet meer hebt. Probeer dit zeker alvast en mocht je inderdaad vastlopen, laat het me dan weten. Dan stuur ik je een mail waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Zodra je dit hebt gedaan streeft mijn collega ernaar om je nieuwe eSIM dan binnen 4 uur te activeren! 

Hallo Marciano,

 

Heel erg bedankt. Ik heb de Esim gekocht en gedownload. Bij het instellen werd ik echter naar de site van Odido gestuurd. Hier moest ik inloggen en een code van mijn sms invullen, echter krijg ik geen sms binnen.

Hoe stel ik dit nu goed in?

 

Brenda

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Brenda,

Geen dank! Goed om te lezen dat het is gelukt! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie hem inderdaad in Mijn Odido voor je klaarstaan. Wat bij jou (denk ik) het geval is: vaak kiest het toestel de eSIM al als actieve sim na het downloaden, nog voordat deze geactiveerd is. Hierdoor komt de verificatie SMS niet aan. Op deze manier kan je dit fixen: Selecteer - in de instelingen van je toestel - je oude sim als actieve sim. Dan komt de verificatie SMS wel binnen en dan kan je vervolgens de geactiveerde eSIM selecteren als actieve sim. Zet na activatie van de eSIM ook even vliegtuigmodus aan en weer uit. Dan moet de eSIM perfect moeten werken!

Laat je het me weten of het hiermee lukt? 😊

Hallo Marciano,

 

Maar ik heb mijn oude sim niet, deze is kwijt. Ik heb alleen mijn Japanse sim, maar via daar ontvang ik niet mijn Nederlandse smsjes. 

En de verificatie sms wordt naar mijn Nederlandse nummer gestuurd.

En om Nederlandse smsjes weer te krijgen heb ik juist de esim nodig.

 

Hoe is dit nu op te lossen?

 

Brenda

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Brenda, mijn fout, helemaal vergeten! Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Zodra je dit hebt gedaan zal mijn collega je eSIM binnen 4 uur activeren! Laat je het me weten of het is gelukt? 

Let op: in deze mail staan een aantal dingen die je onleesbaar moet maken op de kopie. Doe dit ook echt, anders mag mijn collega het verzoek niet in behandeling nemen. 

Reageer