Beantwoord

Studeren in buiteland internetgebruik binnen EU

  • 4 February 2023
  • 2 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik studeer momenteel in Griekenland en ik zal hier nog ongeveer een jaar zijn. Nu heb ik een unlimited abbo en ik kreeg vandaag een sms van t-mobile dat mijn data verbruik in het buitenland de afgelopen 4 maanden meer was dan in Nederland en als dat niet veranderd dat ik dan per gb €2,50 moet betalen. Nou is mijn vraag waarom dit is want binnen de eu is het nu toch vrij gebruik van je eigen databundel mogelijk? wanneer ik mn data voor de maand heb verbruikt koop ik een extra top-up. Moet ik nu per se een Griekse abbo nemen die ik niet wil en ik wil ook graag mijn eigen nummer behouden. Wat is een oplossing hiervoor?

 

Alvast dank 

icon

Beste antwoord door Cristien 4 February 2023, 11:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @MFaiq Welkom in de Community. Bij het afsluiten van je abonnement en in je account is altijd te lezen wat je EU verbruik is en wat je nog mag verbruiken.

Fair Use Policy

Bij abonnementen met onbeperkt internetten in Nederland, mogen providers een Fair Use Policy (FUP) opleggen:

  • T-Mobile heeft  'Unlimited'-abonnement waarbij je in Nederland onbeperkt kunt internetten. In een ander EU-land mag je 30GB gebruiken.
  • Tele2 heeft een alles-onbeperkt-abonnement. Maar in het buitenland mag je 24GB per maand gebruiken.
  • KPN 'Unlimited data' heeft een limiet van 25GB in de EU. Deze limiet geldt ook voor de andere abonnementen. 
  • Vodafone stelt beperkingen aan het gebruik in het buitenland. Je mag maximaal 40GB gebruiken om te internetten (maximaal 50GB bij het Red Pro Unlimted abonnement). 

Ook kunnen providers aangeven hoe lang je je Nederlandse abonnement mag gebruiken in het buitenland. Zien providers dat je je abonnement 4 maanden achter elkaar vaker in het buitenland gebruikt dan in Nederland? Dan mogen ze daar kosten voor in rekening brengen.