Telefonisch contact met klantenservicemedewerker Jano

  • 28 September 2023
  • 8 reacties
  • 184 Bekeken

Beste lezer,

 

Zojuist heb ik ruim 50 minuten gebeld met klantenservicemedewerker Jarno om te kijken of wij een oplossing kunnen vinden voor de negatieve BKR registratie die ik heb opgelopen omdat ik facturen over het hoofd heb gezien. Bij de BKR is de codering A (achterstand) geregistreerd op 15-8-2023 en veranderd naar codering H (hersteld) op 1-9-2023. De codering die voor 14 dagen geregistreerd is heeft tot gevolg dat ik tot en met 1-9-2028 geen gebruik kan maken van diensten van financiële instellingen.

Jarno heeft mij verteld dat hij nieuw is bij T-Mobile en heeft mij dat er geen directe oplossing mogelijk is. (hij heeft niet de bevoegdheden heeft om dit soort kwesties te behandelen) daarom heeft overlegd met zijn manager. Jano's manager gaf aan dat Odido niet bereid is om coulance te bieden. 

Omdat Odido niet bereid is om coulance te bieden terwijl ik al jarenlang klant ben en tot nu toe met tevredenheid gebruik heb gemaakt van jullie diensten, zal ik na afloop van mijn contractdatum een andere provider kiezen die niet gelinkt is en/of onderdeel is van Odido. Het zal Odido niets interesseren omdat ik slechts een klantnummer ben en u er toch financiëel niet van zal merken als ik mijn contract beëindig, maar het is een principekwestie. Na een telefoongesprek van 50 minuten waarin je een klant zo goed mogelijk probeert te helpen een droog "nee” krijgen van een manager is schofterig m.i.

Ondanks dat er geen oplossing is gekomen voor mijn probleem, wil ik Jarno bedanken voor zijn inzet. Jano Zijn buitengewoon vriendelijke en informeel maar zeer correcte manier van handelen heeft mijn dag goed gemaakt. Hij heeft in pauze doorgewerkt om met mij te kijken naar een oplossing. 

Dik compliment.

Over jullie naamsverandering, ik heb het idee dat die er is gekomen doordat een patiënt uit een psychiatrische inrichting een wedstrijd heeft gewonnen over de leukste naam voor een bedrijf. Klopt dat?

 

Fijne dag,

 

Bergsma


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

 Het was natuurlijk prima om te vragen of een BKR registratie verwijderd kan worden,  maar nee is ook een antwoord toch?  Odido heeft ook wettelijke verplichtingen als geldverstrekker richting BKR. Er wordt daar geen onderscheid gemaakt tussen lange en korte achterstanden. De frame die jij dan tot slot maakt zal wel eigen frustratie zijn dat jij betalingen hebt gemis. Slaat natuurlijk nergens op.

Maar nee is ook een antwoord toch?

Klopt.

De frame die jij dan tot slot maakt zal wel eigen frustratie zijn dat jij betalingen hebt gemis.

Aanname en op digitale provocaties reageer ik niet. Het was humoristisch bedoeld maar het schijnt dat autisten niet zo goed onderscheid kunnen maken tussen serieuze bedoelde en humoristisch bedoelde opmerkingen.

Odido heeft ook wettelijke verplichtingen als geldverstrekker richting BKR. 

Daarin lijkt het me niet meer dan redelijk proportionaliteit en subsidiariteit een rol zouden moeten spelen in de besluitvorming bij dergelijke vragen.

Hoe zie jij dat?

Reputatie 7
Badge +14

@bergsma_rh De moderators doen hun uiterste best, of ze dit wel of niet kunnen regelen weet ik niet maar je krijgt vanzelf wel een antwoord op je verzoek. 👍🏻

🤮En dan nog even dit!
Als je over schofterig wil praten lees dan eens je eigen tekst! 

Uiteraard mag je een mening hebben over een naam maar wat jij post gaat alle perken te buiten en is niet acceptabel.

met vriendelijke groet!

 

@CrisTien 

Ik mag hopen dat je niet voor T-mobile werkt.

Ik wil ook niet over schofterig praten, maar over mijn BKR registratie waar ik 5 jaar lang last van heb terwijl de codering 14 dagen heeft geduurd. 

Bedankt voor de toestemming dat ik een eigen mening mag hebben!

Ik wens je een fijne dag.

 

Reputatie 3

@bergsma_rh,

dit is een klant helpt klant forum, @CrisTien is een zeer gewaardeerde (betalende) klant mbt hulp bieden. Jouw hoop is bevestigd hiermee.
Maar, als jij hulp verwacht zou ik je “houding” toch wel gaan aanpassen!

“Ik wil ook niet over schofterig praten, maar over mijn BKR registratie waar ik 5 jaar lang last van heb terwijl de codering 14 dagen heeft geduurd.” 
Na een telefoongesprek van 50 minuten waarin je een klant zo goed mogelijk probeert te helpen een droog "nee” krijgen van een manager is schofterig m.i.

Wat doe je hier dan?

Aanname en op digitale provocaties reageer ik niet. Het was humoristisch bedoeld maar het schijnt dat autisten niet zo goed onderscheid kunnen maken tussen serieuze bedoelde en humoristisch bedoelde opmerkingen.

Toch doe je het, en hiermee kleineer je gebruikers van dit forum die jouw en anderen ter wille zijn. De reactie aan @eric geeft al aan dat je jezelf boven machtig voelt, jammer hoor. 

Maar goed, een BKR registratie is je eigen fout, het gaat om niet betaalde facturen zoals je zelf aan hebt gegeven in je starttopic. Het gaat dan niet om een achterstand van betalen van een maand, maar over langere tijd en hierbij heb je ook de herinneringen genegeerd, vandaar de melding bij het BKR.

Elke provider, bank, woningbouw, NUTS, etc. voorziener is wettelijk verplicht hier melding van te maken, dus het feit dat jij het administratief niet voor elkaar hebt wil je afschuiven op Odido? 

Hoe zit het met de wetten en regels van kredietregistratie? (website van BKR).

Kan je alleen de tip geven, betaal op tijd en voorkom hiermee in de toekomst de “problemen’ waar je nu tegen aanloopt. 

 

Mvg Timo

ps:

Over jullie naamsverandering, ik heb het idee dat die er is gekomen doordat een patiënt uit een psychiatrische inrichting een wedstrijd heeft gewonnen over de leukste naam voor een bedrijf. Klopt dat?

Klop idd, je hebt gewonnen.

Reputatie 7
Badge +14

Boem @bergsma_rh  Dat kan je in je zak steken in al mijn jaren als SU heb ik nog nooit zo’n beledigend onbeschofte reactie gelezen van iemand die hulp nodig heeft.
Ik wens je toch alle goeds en hoop dat wakker worden niet al te moeilijk zal verlopen. 

Veel Succes! 

 


 

@Timo78 De opmerking in je PS kan 'k wel waarderen 😂 

@CrisTien Wakker worden was een drama. Dus je hoop heeft niet geholpen. 😂

Wat betreft m'n vraag, het komt er op neer dat ik door een achterstandje van €150 die ik had de komende 5 jaar geen eens een hypotheek zou kunnen krijgen (die ik overigens toch nooit zal aanvragen maar van dergelijke financiële dienstverleners kan ik dus ook geen gebruik te maken.) 

Het zou leuk zijn als de medewerker zelf ook reageert want dan krijg je misschien toch nog een andere kijk op dit verhaal.

Ben ik nou de serieus de enige die het apart vind dat je 5 jaar lang last kan hebben van zo'n registratie die slechts 2 week heeft geduurd, en dat terwijl ik een contract heb van nog nog anderhalf jaar?😂

Droevig dat er zo giftig wordt gereageerd.

Ik heb het wel gezien hier op het forum.

Had gehoopt op een reactie van een mod of medewerker die misschien wat meer kon betekenen.

Mijn opmerkingen waren niet verkeerd bedoeld maa met de intentie om Jarno een compliment te geven dat hij z'n best zo heeft gedaan en om misschien iemand van T-mobile te kunnen spreken diec kan meedenken over de kwestie. Maar kennelijk weet ik de boodschap niet goed over te brengen, en wordt mijn gevoel voor humor hier niet gewaardeerd. Even goede vrienden.

 

Mods: Graag een slotje op dit topic. Ik heb maar contact opgenomen per mail want hier schiet niemand wat mee op.

 

Goed weekend allen!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @bergsma_rh ,

Wat betreft de BKR registratie, daar heeft zelfs een deel van de overheid moeite mee zoals deze nu is ingedeeld. Het vreemde van dit systeem is ook dat de financiële instanties zelf de controle uitvoeren en regelen. Hierover zijn ook al meerdere keren kamer vragen over gesteld.
Wat betreft jouw specifieke geval kan ik het me voorstellend dat je er zo in staat. Let wel dat Odido handelt volgens de geldende regels. Het antwoord dat je kreeg is, als ik je reactie zo lees, niet hetgeen je gehoopt had.

Vind het wel goed, dat je nu ook aangeeft dat je reacties niet zo bedoeld waren. Zo zie je maar, in een gesprek hadden we de toon kunnen horen en hadden we waarschijnlijk de “humor”er wel uitgehaald. Maar op schrift moet je, je eigenlijk alleen aan het verhaal houden.

Ook voor jou een goed weekend

Reageer