Beantwoord

Telefoon en simkaart kwijt, graag nieuwe esim tijdelijk op vrouw telefoon.

  • 2 January 2024
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Probleem: Telefoon + sim kwijt in het buitenland. Kan niet inloggen op mijn odido.

Ik kan helaas niet inloggen op mijn odido, tweestapsverificatie gaat niet want heb geen toegang tot mijn mobiel die op de bodem van de zee ligt. 

Ik kan via de chat niemand bereiken van Odido. De chatbot begrijpt mij niet en geeft steeds aan dat er geen medewerkers beschikbaar zijn en dat ik moet bellen naar het 0800-nummer ( wat natuurlijk niet kan, ik zit de komende anderhalve maand in het buitenland) 

Wat ik wil: Toegang tot mijn telefoonnummer. 

- Zo snel mogelijk teruggebeld worden op mijn Indonesische nummer door een medewerker van Odido, zodat ik een nieuwe esim kan activeren op mijn vrouw haar telefoon. 

OF

- De fysieke simkaart die is geblokkeerd toen ik een esim had aangevraagd, deblokkeren. Deze heb ik nog wel namelijk 

Weet iemand verder hoe ik iemand op de chat kan bereiken van Odido? Of hoe ik een email kan sturen? 
 

icon

Beste antwoord door zakka.dev 2 January 2024, 12:34

Bekijk origineel

3 reacties

Mijn zusje heeft gebeld met de klantenservice en als advies gekregen dat ik aan de chatbot moet vragen om mijn account te verwijderen en een nieuwe aan te maken omdat tweestapsverificatie niet uitgezet kan worden… Vreemd advies want zonder simkaart, zonder telefoonnummer kan ik niet een nieuw account aanmaken natuurlijk. Is er een moderator aan wie ik een privebericht kan sturen aub? 

Na een tweede keer bellen door mijn zusje is aangegeven dat ik echt zelf moet bellen vanwege privacywetgeving. Ik zit hier echter in het buitenland met een simkaart waar enkel data op zit. Kan er niet mee bellen, alleen gebeld worden. 

De oplossing is aangedragen om de eSIM per post naar mijn woonadres te sturen, dan kan mijn zusje die de sleutel heeft hier een foto van maken en naar mij opsturen. Klinkt verder als een goede oplossinhg, ik hoop dat ik digitaal kan verifieren dat het verzoek echt van mij komt .  

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Zakka, van harte welkom op de Community en de beste wensen voor 2024! Excuses voor de vertraagde reactie. Ik zie dat er inderdaad een eSIM is gestuurd naar je adres. Laat je het me weten of het lukt om deze te downloaden en activeren? Mocht het niet lukken, laat me dan weten waar je tegenaanloopt. Dan help ik je met alle plezier verder.

Voor nu wens ik je nog een heel fijn verblijf in het buitenland en ik verneem graag van je! 😊

Reageer