Toestelkrediet afbetaald maar niet afgemeld bij BKR

  • 9 August 2023
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Hoi, 

 

Ik heb 2 toestelkredieten afbetaald en beide zijn gelijktijdig betaald en heb ik per mail bevestiging van ontvangen van tmobile. 

 

Nu is maar 1 van de 2 kredieten afgemeld bij het BKR zonder aanwijsbare reden, de klantenservice kan hierbij blijkbaar ook niet helpen. 

Ik zit midden in een hypotheekaanvraag dus dit is redelijk cruciaal. 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mark Visch 

Dit soort afmeld processen zijn geheel geautomatiseerd en inderdaad klantenservice medewerkers kunnen BKR registraties niet overrulen.

Zou het kunnen zijn dat de laatste termijn voor de ene lening nog op een normale maandfactuur stond en dat die anders is qua tijdslijnen dan het andere abonnement? Deze laatste termijn op een factuur van een toestelbetaling moet namelijk ook onherroepelijk (dus incl. stornering van de automatische incasso termijn) betaald zijn voordat het systeem de BKR registratie vrijgeeft.

Ik had voordat ik de kredieten betaald heb met de klantenservice gebeld om dat ik in eerste instantie niet kon betalen vanwege een openstaande factuur (die eind deze maand geincasseerd zou worden) die ik eerst moest betalen. 

Dat gedaan, en vervolgens kon ik dus via het systeem de beide kredieten inlossen. 

Dus qua facturen helemaal bij, beide kredieten betaald en er is er maar 1 verwerkt (direct) en de ander staat nog open. 

Beide kredieten worden via dezelfde factuur geincasseerd, dus ik krijg niet 2 facturen voor de verschillende kredieten, is dat wat je bedoelt ?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark Visch 

Misschien kan je een antwoord vinden op deze pagina waar staat wat BKR allemaal registreert en wanneer deze verwijderd worden.

@Waqqas Dank voor deze link, inderdaad bekeken. 

Het gaat hier mis in dat het ene krediet wel is geregistreerd als afgelost bij het bkr, en de ander niet. Gelijktijdig betaald, geen bijzonderheden etc. 

Dus mbt eventuele regels omtrent de registratie is gewoonweg niet in het spel hier. 

Het BKR verwijst je naar de kredieverstrekker, en bij tmobile kan de klantenservice niks met een dergelijk vraagstuk. 

Nu is het aannemelijk dat Tmobile een afdeling heeft die hier inzage in heeft, maar die krijg je als consument niet te spreken, dus de simpele vraag blijft: waarom is het ene krediet wel afgemeld als betaald en de andere niet. 

 

Inmiddels een maand verder en dit is nog steeds niet opgelost.

 

allemaal leuk en aardig maar niemand weet blijkbaar dit op te lossen, inmiddels wel een case nummer 65589922.

nu ruim een maand verder en KS blijft maar notities maken. 
 

kan dit nu eindelijk is opgelost worden???

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark Visch Ik heb je case erbij gepakt en zie dat de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is ermee bezig is. Ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. Excuses voor het lange wachten!

Reageer