Beantwoord

Variabele eindddatum contract

  • 13 January 2022
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Drie jaar geleden liep mijn telefoon abonnement af maar was er op dat moment geen nieuw model dat ik graag wilde. Ik kon toen mijn toenmalige contract verlengen als een soort sim-only maar met de mogelijkheid dit ieder moment om te zetten naar een nieuw 'echt’ abonnement. Een half jaar later was dat moment er omdat mijn telefoon kapot ging en kon in eenvoudig over naar een nieuw 2 jarig abonnement. 

Toen dat afgelopen was werd ik gebeld enheb ik dezelfde regeling gevraagd waarbj duidelijk aangegeven dat ik weer de vorm wilde die ik iedere maand op kon zeggen. Mondeling bevestigd gekregen dat dat geen probleem was als ik maar bij t-mobile bleef. 

Maar nu ik een nieuwe telefoon wil blijkt dat ineens toch een twee jarige contract te zijn met afkoopsom. is dit nu een misverstand of bestaat die hele mogelijkheid helemaal niet meer? Is hier nog iets aan te doen?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 January 2022, 10:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lg g4 leather 

Als je overgaat van een sim only abonnement naar een abonnement met toestel (toestelflexibiliteit) dan hoort daar altijd een abonnement voor 1 of 2 jaar bij.

Een abonnement met toestel met de optie om maandelijks op te zeggen bestaat helaas niet. Wanneer je contractperiode is afgelopen en je verlengt niet dan is je abonnement wel maandelijks opzegbaar.

Hmm, dan hadden ze me dus geen nieuw contract aan moeten bieden maar dat moeten zeggen. Het was prima geweest mijn toenmalige contract rustig door te laten lopen … 

Overigens ging ik andersom, van een abonnement met toestel naar een losse sim-only. 

hmm, volgens my tmobile kan ik wel gewoon verlengen, ik denk dat het probleem bij mobiel.nl zit.

Reputatie 7
Badge +15

Je gaf aan dat je dezelfde regeling wilde als die je eerder had en dat is toestelflexibiliteit.

Bij toestelflexibiliteit neem je een sim only abonnement en kan je na 30 dagen op ieder moment overgaan naar een abonnement met toestel.

Voorwaarden toestelflexibiliteit

Reputatie 7
Badge +14

hmm, volgens my tmobile kan ik wel gewoon verlengen, ik denk dat het probleem bij mobiel.nl zit.

Als je nu een sim-only hebt dan kan je inderdaad op elk moment binnen je contract een verleningen uitvoeren naar een abonnement met een toestel als je dat doet via de T-mobile shop of via www.t-mobile.nl . Deze mogelijk voor het “openbreken van een lopend sim only contract” wordt niet via retailers zoals mobiel.nl geboden.