Beantwoord

Verlenging abonnement gaat fout, mijn eSIM werkt niet

  • 10 October 2023
  • 11 reacties
  • 252 Bekeken

Beste community,

Ik heb mijn Tele2 abonnement verlengd op 10 September bij Odido met een eSIM. Deze verlenging zou volgens contract op 10 Oktober 2023 ingaan.

 

  • Het is echter nu 10 Oktober geweest maar ik heb nog steeds geen telefoonontvangst op mijn nieuwe eSim die ik reeds heb geactiveerd (op iPhone 12 Pro)
  • Ook zie ik op de website bij mijn accountgegevens, dat de PUK-code van mijn nieuwe contract hetzelfde is als dat van mijn vorige contract. Dit klopt dus ook niet, want ik heb een nieuwe eSIM en daar zit een nieuwe PUK-code bij. Deze staat ook aangegeven op de brief die ik heb ontvangen van Odido.
  • Ook geeft de app én website aan dat ik nog steeds kan verlengen, terwijl ik dat dus al hebt gedaan.
  • De app van Odido toont nu dus ook nog steeds mijn oude abonnement, terwijl ik per vandaag betaalbaar een groter abonnement.

Het lijkt erop dat mijn oude fysieke simkaart (en bijbehorend abonnement) nog steeds actief zijn, terwijl op 10 oktober mijn eSIM (met nieuw abonnement) zouden moeten worden geactiveerd.

 

Er gaat iets goed fout en ik zou graag willen weten hoe dat op te lossen is. Dit is een frustrerende situatie.

 

Met vriendelijke groet,

Kwint Mackenbach

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 12 October 2023, 09:06

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Je moet je eSim zelf activeren via Mijn Odido via het kopje Sim, Toestel en Smartwatch

 

Je geeft aan dit al gedaan te hebben, maar misschien toch nog een keer kijken of hij nog geactiveerd moet worden. Want het lijkt erop dat dit niet is gebeurd, aangezien je fysieke kaart nog werkt.

Je moet je eSim zelf activeren via Mijn Odido via het kopje Sim, Toestel en Smartwatch

 

Je geeft aan dit al gedaan te hebben, maar misschien toch nog een keer kijken of hij nog geactiveerd moet worden. Want het lijkt erop dat dit niet is gebeurd, aangezien je fysieke kaart nog werkt.



Hi Occaj,

Dank voor je reactie!  Ik zal het trouwens bij deze topic houden, mijn excuus daarvoor.

Het klopt inderdaad dat ik de eSIM niet heb geactiveerd bij Odido. Daar zit namelijk het probleem. Bij het kopje Sim, Toestel en Smartwatch zie ik nergens staan waar ik het kan activeren.

Reputatie 4
Badge +1

Je moet je eSim zelf activeren via Mijn Odido via het kopje Sim, Toestel en Smartwatch

 

Je geeft aan dit al gedaan te hebben, maar misschien toch nog een keer kijken of hij nog geactiveerd moet worden. Want het lijkt erop dat dit niet is gebeurd, aangezien je fysieke kaart nog werkt.



Hi Occaj,

Dank voor je reactie!  Ik zal het trouwens bij deze topic houden, mijn excuus daarvoor.

Het klopt inderdaad dat ik de eSIM niet heb geactiveerd bij Odido. Daar zit namelijk het probleem. Bij het kopje Sim, Toestel en Smartwatch zie ik nergens staan waar ik het kan activeren.

 

Oh dat is lastig, omdat je hem niet hebt geactiveerd doet deze het natuurlijk niet. Heb je de brief helemaal goed doorgelezen betreft de eSim? Misschien staat daar extra informatie in. Weet je trouwens echt zeker dat je hebt verlengt en niet een nieuw abonnement bent aangegaan? Aangezien je daarvan ook niks kan zien in je Mijn Odido.

Ik ging even twijfelen, maar er staat echt dat het om een verlenging gaat, per 10 Oktober 2023

Daarnaast heb ik de instructie gevolgd zoals op de brief van Odido staat. De eSIM is succesvol geïnstalleerd op mijn iPhone, maar de activering is nu waar het niet goed gaat.

Ik zie dat bij anderen is aangeboden om een nieuwe eSIM te proberen. Dat zou een optie zijn, als jullie er één voor mij klaar kunnen zetten

Hi @Occaj @Marciano van Odido ,

Hierboven in het screenshot is mijn bestelnummer te zien: 200399844.

Als het goed is dan zou er toch te zien moeten zijn in jullie systeem wat mijn bestelling inhoudt (verlenging per 10 Oktober).

Ik vind het zo vreemd dat mijn oude simkaart nog steeds actief is, en vooral dat ik mijn oude tele2 abonnement nog steeds wordt weergegeven in de Odido app én website. Dit abonnement zou nu voorbij moeten zijn aangezien mijn verlenging per gisteren is ingegaan. Het lijkt alsof mijn bestelling niet heeft plaatsgevonden zeg maar.

 

Heel erg bedankt voor de hulp tot dusver, ik hoop dat er een oplossing op te bedenken is :)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pinkwin 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je eSim nog niet is geactiveerd. Je kan in dit geval het beste langs een Odido winkel en daar kunnen ze je direct helpen met het activeren van de eSim en zorgen dat alles goed is ingesteld. Dat is de snelste manier op je sim werkend te krijgen. Op deze pagina kun je een Odido winkel in je buurt vinden. Zorg er wel voor dat je een geldig ID-bewijs bij hebt. 

Laat je even weten of je zo verder komt?

Hi @Hajar van Odido ,

Bedankt voor je reactie. Het klopt dat mijn esim niet is geactiveerd, daar zit het pijnpunt. Op Odido.nl (bij het kopje Sim, Toestel en Smartwatch) kan ik nergens mijn eSIM activeren. Ik denk dat de beste oplossing zou zijn om een nieuwe eSIM voor mij klaar te zetten zodat ik het proces opnieuw kan proberen.

Langsgaan bij een Odido winkel gaat op dit moment helaas niet want ik zit in Nieuw Zeeland voor de komende 2,5 week.

Mijn abonnement waar ik meer voor gaan ben betalen is echter wel al ingegaan sinds 2 dagen, dus ik hoop dat er een snellere oplossing voor is. Kunnen jullie mij helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pinkwin 

Je geeft aan dat je momenteel in het buitenland bent dus ga proberen om je eSim van een afstand te activeren. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook je huidige simkaartnummer van je fysieke simkaart en je nieuwe simkaartnummer van de eSim.

Hi @Hajar van Odido ,

Bedankt voor je bericht! Ik heb je de gegevens in een privé bericht gestuurd:)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hajar van Odido ,

Bedankt voor je bericht! Ik heb je de gegevens in een privé bericht gestuurd:)

Dankje, ik heb erop gereageerd.

Reageer