Vervroegd verlengen

  • 20 September 2023
  • 7 reacties
  • 564 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een sim-only abonnement lopen dat ik een paar jaar terug bij Tele-2 heb afgesloten. In mei 2023 heb ik deze met een jaar verlengd, met de gedachte dat mijn telefoon nog wel een jaartje mee zou gaan. Nu begint deze toch best wel kuren te vertonen, dus wil ik overstappen naar een abonnement met een nieuwe telefoon.

Ik begreep dat ik vervroegd zou kunnen verlengen, wat €71,12 kost. Klopt dat? Aan de telefoon werd mij verteld dat dat bij mij niet mogelijk was, terwijl ik aan de voorwaarden voldoe die op de website staan:

  • Je huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt

  • Je al je Odido facturen hebt betaald

  • Je niet al een Vervroegd Verlengen hebt, die nog moet ingaan

  • je huidige abonnement niet is begonnen als Vervroegd Verlengen.

Kan iemand met mij meekijken?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @SAlkema Waar jij het over hebt kost geld en wordt achter je huidige abonnement geplakt.

ik dat Odido Toestelflexibiliteit de oplossing is

Heb je een  Go Sim Only die je hebt afgesloten omdat je dacht dat je nog wel even met je telefoon kon doen, maar krijgt deze nu toch kuren? Dan heeft Odido de oplossing voor je:

Heb je nu een Sim Only Go-abonnement van Odido dan kun je deze eenvoudig vervroegd verlengen met een abonnement met telefoon.

Het mooie is, je nieuwe abonnement gaat meteen in. Je huidige abonnement wordt dan stopgezet, dus je zit niet met dubbele kosten.

Dit kan niet hier, je moet er echt voor naar een winkel van T-Mobiel

 https://www.t-mobile.nl/winkels

Voordeel is dat ze je alles kunnen uitleggen en verder helpen.

Groetjes

Ik ben al in een winkel geweest, maar daar werd me verteld dat ik daar geen recht op heb omdat mijn abonnement bij tele-2 andere voorwaarden heeft. Dus helaas… 

 

Reputatie 7
Badge +14

@SAlkema Ik ga het vragen aan de moderators. Als ik meer weet lees je het hier van mij of de moderators. 
Nog niet alles is duidelijk. Zo’n overstap is een mega operatie voor iedereen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @SAlkema  Helaas heb ik een treurige mededeling voor je! 
De verkoper in de shop heeft gelijk. 
Alleen als je een vernieuwd abonnement van Odido hebt kom je er voor in aanmerking.

Heb je in de winkel ook gevraagd of je het abonnement kon afkopen? 

Jammer! Het lijkt er dus inderdaad op dat ik net tussen 2 regelingen val. In de winkel begreep ik dat ik het afkopen ook via de klantenservice moest doen, maar ook daar kon ik gisteren niet worden geholpen.

ik wil mijn telefoonnummer dan namelijk ook behouden, dat was volgens de klantenservicemedewerker niet mogelijk. Ik zal vanmiddag weer even bellen om te zien hoe dat zit.

Reputatie 7
Badge +14

@SAlkema Ik duim voor je en misschien kan een moderator je meer uitleggen over afkopen.

 

@SAlkema Ik duim voor je en misschien kan een moderator je meer uitleggen over afkopen.

 

Ik heb net met de klantenservice gebeld, blijkbaar geldt het Vervroegd Verlengen (waar je €71,12 voor betaalt) niet voor “oude” Tele-2 abonnementen. Ik kan wel dit abonnement afkopen, wat minder kost dan het eerder genoemde bedrag, en dan met nummerbehoud een nieuw abonnement afsluiten. Dit kan gelukkig ook in de winkel.

Feedback voor Odido: Ik vind het wel vervelend dat er niets op de site staat over de oude Tele-2 abonnementen, maar wel genoemd wordt dat er toestelflexibiliteit is en dat vervroegd verlengen gewoon mogelijk is. Dat vind ik voor Odido wel even een verbeterpunt, want er zijn misschien niet veel mensen die hier tegenaan lopen, maar wat duidelijkheid op de site zou wel fijn zijn.

Reageer