Beantwoord

Wanneer kan ik mijn mobiele abonnement weer wijzigen?

  • 19 March 2024
  • 4 reacties
  • 35 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik stel deze vraag voor iemand anders, en kan zelf geen eenduidig antwoord vinden.

 

Situatie:

Jan (fictief) heeft een Odido abonnement. In zijn account staat "Nieuw tegoed over 12 dagen (1 april)”.

Eerder deze maand heeft hij zijn abonnement al bijgesteld, halverwege de tegoedperiode (15 maart).

Hij kan zijn abonnement op deze maand niet meer bijstellen, zo laat de klantenservice weten.

 

Vragen:

  1. Wanneer kan Jan zijn abonnement wél opnieuw bijstellen?
  2. En vanaf wanneer is deze wijziging dan actief?

 

Helaas is dit nergens terug te vinden. Kan hij het pas een maand na de vorige wijziging weer wijzigen? Of zodra de nieuwe tegoedperiode is gestart? Of vanaf de 1ste van de maand, ongeacht de wat de tegoedperiode is?

 

Zelfs de klantenservice aan de telefoon weet het antwoord niet!

icon

Beste antwoord door Cristien 19 March 2024, 19:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Pimaf 

Vraag 1: Met het ingaan van de nieuwe maand.(abonnement)

Vraag 2: Bij het ingaan van de nieuwe maand. (Abonnement)

 

Mijn abonnement loopt van de 2de tot de 2de. Als ik nu aanpas gaat het gelijk in (dus geen hele maand) 

Als ik niets doe blijft de nieuwe situatie bestaan.

Je kan via het account zien in mijn geval dat ik de 2de weer terug kan aanpassen. 
 

Je mag en kan dus 1 x in jouw abonnement maand bijstellen,

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pimaf 

Jan kan zijn abonnement op 1 april weer bijstellen en deze wijziging gaat direct in.

Je kan je abonnement elke maand gratis verhogen of verlagen.

Bedankt voor de antwoorden @Waqqas en @CrisTien - helder verhaal.

Ik denk dat de verwarring deels is ontstaan door t feit dat het abonnement (toevallig) van de 1ste van de maand tot de 1ste van de volgende maand loopt. Het voorbeeld wat jij geeft @CrisTien helpt enorm. 😉

Dan moet het allemaal precies goed uit gaan komen, aangezien Jan op 1 april naar Zwitserland vertrekt. Als hij begin die dag zijn abonnement naar Unlimited Plus aanpast moet hij daar zonder problemen zorgeloos kunnen internetten vanwege het Buitenland Plus pakket wat daar bij inzit.

Reputatie 7
Badge +14

@Pimaf


  • 50 GB Internet + Onbeperkt Bellen/Sms'en in de Europese Unie, Zwitserland, VS en Turkije.
  • Onbeperkt Bellen vanuit Nederland naar de Europese Unie, Zwitserland, VS en Turkije.
  •  
  • Unlimited Premium

  • Tot 3 Extra's naar keuze
  • Onbeperkt Internet + Bellen
  • Snelheid tot 1 Gbit/s 
  • Buitenland Plus Internet + Bellen

Reageer