Wat is de beste PrePaid optie voor de reisdag?

  • 28 August 2023
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi! 

Ik heb een vraag. Ik heb T-mobile PrePaid. Nu ga ik volgende week voor langere tijd naar Zwitserland. Ik wil daar een SIM-kaart kopen om kosten te beperken, maar deze heb ik natuurlijk nog niet op de reisdag en de eerste dag(en?). Dus nu is mijn vraag, wat zou ik het beste kunnen doen voor de reisdag/eerste dagen? Een bundel MB's aanschaffen voor het stuk in Nederland/Duitsland en in Zwitserland per MB betalen? Als ik “thuis” ben in Zwitserland heb ik gewoon WiFi, dus een Travel&Surf pas lijkt me dan onnodig? Maar ik kan niet goed inschatten hoeveel het gaat kosten voor internet onderweg (route/Google Maps en misschien wat social media in de pauzes). Heeft iemand toevallig een idee wat het voordeligst is om te doen? 

Seccie 8 maanden geleden

Hoi @Maara,

Toevallig soortgelijks meegemaakt. Onderweg naar Zwitserland hadden we gewoon gebruikgemaakt van onze (unlimited) bundel. Binnen Zwitserland via gebruik van wifi voor map data i.v.m. navigatie e.d. binnengehaald. Het was soms een beetje behelpen, maar eenmaal weer onderweg konden we gelukkig weer gebruikmaken van onze eigen bundels. 

Excuus eroverheen gelezen dat het hier om prepaid gaat. Ik zou in dat geval zo snel mogelijk een simkaart of e-sim kopen. Ik wens je een prettig verblijf in het mooie en vooral schone Zwitserland.

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maara,

Toevallig soortgelijks meegemaakt. Onderweg naar Zwitserland hadden we gewoon gebruikgemaakt van onze (unlimited) bundel. Binnen Zwitserland via gebruik van wifi voor map data i.v.m. navigatie e.d. binnengehaald. Het was soms een beetje behelpen, maar eenmaal weer onderweg konden we gelukkig weer gebruikmaken van onze eigen bundels. 

Excuus eroverheen gelezen dat het hier om prepaid gaat. Ik zou in dat geval zo snel mogelijk een simkaart of e-sim kopen. Ik wens je een prettig verblijf in het mooie en vooral schone Zwitserland.

 

Hoi @Maara,

Toevallig soortgelijks meegemaakt. Onderweg naar Zwitserland hadden we gewoon gebruikgemaakt van onze (unlimited) bundel. Binnen Zwitserland via gebruik van wifi voor map data i.v.m. navigatie e.d. binnengehaald. Het was soms een beetje behelpen, maar eenmaal weer onderweg konden we gelukkig weer gebruikmaken van onze eigen bundels. 

Excuus eroverheen gelezen dat het hier om prepaid gaat. Ik zou in dat geval zo snel mogelijk een simkaart of e-sim kopen. Ik wens je een prettig verblijf in het mooie en vooral schone Zwitserland.

 

Hadden jullie binnen Zwitserland dan WiFi van tankstations of iets dergelijks? Of hoe hebben jullie dat gedaan? Dat zou misschien wel handig zijn inderdaad. 

Reputatie 1

Als je mogelijkheid hebt voor een esim, zou je eens kunnen kijken bij een aanbieder als Airolo, waar je voor een tientje 3 GB krijgt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maara,

Toevallig soortgelijks meegemaakt. Onderweg naar Zwitserland hadden we gewoon gebruikgemaakt van onze (unlimited) bundel. Binnen Zwitserland via gebruik van wifi voor map data i.v.m. navigatie e.d. binnengehaald. Het was soms een beetje behelpen, maar eenmaal weer onderweg konden we gelukkig weer gebruikmaken van onze eigen bundels. 

Excuus eroverheen gelezen dat het hier om prepaid gaat. Ik zou in dat geval zo snel mogelijk een simkaart of e-sim kopen. Ik wens je een prettig verblijf in het mooie en vooral schone Zwitserland.

 

Hadden jullie binnen Zwitserland dan WiFi van tankstations of iets dergelijks? Of hoe hebben jullie dat gedaan? Dat zou misschien wel handig zijn inderdaad. 

We maakten gebruik van wifi in de hotels, maar hoog in de bergen was het soms best een uitdaging om überhaupt verbinding met een netwerk te maken. 

Reageer