Zeer Teleurstellende Ervaring met Odido Klantenservice

  • 22 September 2023
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Beste Odido Community,

 

Ik wil graag mijn recente ervaring met de Odido klantenservice delen, en ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben.

Op 11 september heb ik een contractverlenging voor mijn sim-only abonnement bij Odido aangevraagd. Op 16 september besloot ik deze verlenging te annuleren, omdat ik een betere aanbieding had gevonden voor hetzelfde nummer met een iPhone 15 Pro en een maandelijks bedrag van 12 euro in plaats van 14,50 euro voor hetzelfde abonnement.

Toen ik contact opnam met de klantenservice op 16 september, verzekerde de medewerker mij dat er geen verdere stappen nodig waren en dat alles in het systeem zou worden aangepast. Echter, vandaag kreeg ik te horen dat de verlenging van 11 september niet was geannuleerd en dat ik nu vast zou zitten aan het hogere tarief van 14,50 euro voor de komende twee jaar.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen contact heb opgenomen met de klantenservice om dit te corrigeren. Het was overduidelijk een fout van de medewerker van 16 september. Desondanks leek de medewerker van vandaag weinig bereid om een oplossing te vinden.

Zelfs toen ik wees op de bevestigingsmail met de samenvatting van het nieuwe contract waarin het tarief van 12 euro stond vermeld, bleef de medewerker sceptisch.

Ik vroeg om een gesprek met een leidinggevende om dit op een volwassen en constructieve manier op te lossen. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat Odido niet werkt met medewerkers die direct onder een leidinggevende vallen.

Toen ik vroeg naar de naam van de medewerker, werd er slechts gezucht en werd de verbinding verbroken. Dit was zeker geen goede klantenservice-ervaring.

Ik wil graag benadrukken dat ik altijd bereid ben om problemen op een volwassen manier op te lossen, in tegenstelling tot de ervaring die ik vandaag heb gehad.

Ik ben van plan om mijn e-mails met bijgevoegde pdf-documenten te bewaren. Als er geen passende oplossing wordt geboden vanuit het management van Odido, ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

 

Ik ben benieuwd of anderen hier ook soortgelijke situaties hebben meegemaakt met Odido. Ik hoor graag hoe jullie dit hebben ervaren en of Odido de problemen op een passende manier heeft opgelost.

Omid Safi 7 maanden geleden

Hi @Omid Safi 

Zoals Eric zegt is dit zeker niet de normale gang van zaken bij ons. Ik wil daarom ook graag met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen. 

Hoi @Hajar van Odido 

 

Ik weet niet wie er achter de schermen heeft gewerkt, maar het probleem is nu opgelost. Vandaag ontving ik een sms waarin stond dat de verlenging van 15 september is doorgevoerd en de verlenging van 11 september (die ik had geannuleerd) is nu uit het systeem verwijderd. Deze is ook niet langer zichtbaar in mijn account. Waarschijnlijk had de eerste medewerker die ik op 16 september sprak gewoon gelijk. Ik blijf er echter bij dat de manier waarop de tweede medewerker gisteren met mij communiceerde erg onprofessioneel en niet klantvriendelijk was. Wat mij betreft mag deze medewerker daarop aangesproken worden, hoewel ik geen verdere acties zal ondernemen omdat ik al genoeg moeite heb gestoken in de abonnementsverlenging.

 

Toch bedankt voor je reactie, Hajar! Deze topic mag wat mij betreft nu gesloten worden.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Omid Safi 

Wat vervelend. Je had dus ook geen bevestiging gekregen? Dat is inderdaad niet zoals we Odido kennen. Dit soort zaken gaan eigenlijk gewoon goed.

Hoi @Omid Safi 

Wat vervelend. Je had dus ook geen bevestiging gekregen? Dat is inderdaad niet zoals we Odido kennen. Dit soort zaken gaan eigenlijk gewoon goed.

Hoi @eric 
Ik had zeker wel een bevestiging gekregen voor de verlenging die ik had geplaatst op 15 september voor 12 euro per maand. Het probleem is:

  • Klantenservice medewerker vandaag ontkende dat ik 12 euro zou gaan betalen (staat duidelijk in de samenvatting van het contract waarnaar ik de medewerker heb verwezen)
  • Klantenservice medewerker van 16 september gaf aan dat de verlenging die ik had geplaatst op 11 september geannuleerd zou worden, zodat ik toch 12 euro zou gaan betalen met mijn goedkopere verlenging (van 15 september) die een betere deal was, terwijl de klantenservice medewerker van vandaag vast hield dat dit niet is gebeurd…. Een oplossing kwam ook niet naar voren voordat de telefoon abrupt werd opgehangen...
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Omid Safi 

Zoals Eric zegt is dit zeker niet de normale gang van zaken bij ons. Ik wil daarom ook graag met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen. 

Hi @Omid Safi 

Zoals Eric zegt is dit zeker niet de normale gang van zaken bij ons. Ik wil daarom ook graag met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat en het nieuwe nummer, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen. 

Hoi @Hajar van Odido 

 

Ik weet niet wie er achter de schermen heeft gewerkt, maar het probleem is nu opgelost. Vandaag ontving ik een sms waarin stond dat de verlenging van 15 september is doorgevoerd en de verlenging van 11 september (die ik had geannuleerd) is nu uit het systeem verwijderd. Deze is ook niet langer zichtbaar in mijn account. Waarschijnlijk had de eerste medewerker die ik op 16 september sprak gewoon gelijk. Ik blijf er echter bij dat de manier waarop de tweede medewerker gisteren met mij communiceerde erg onprofessioneel en niet klantvriendelijk was. Wat mij betreft mag deze medewerker daarop aangesproken worden, hoewel ik geen verdere acties zal ondernemen omdat ik al genoeg moeite heb gestoken in de abonnementsverlenging.

 

Toch bedankt voor je reactie, Hajar! Deze topic mag wat mij betreft nu gesloten worden.

Reageer