beëindiging abonnement vast Internet

  • 23 January 2024
  • 27 reacties
  • 488 Bekeken

Ik wil per direct mijn abonnement willen opzeggen, vanaf de installatie slechte verbinding met zowel tv en internet, en dat is al 2 maanden zo.

Ik heb regelmatig met de service afdeling gebeld, ze beloven mij terug te bellen…en dat is nog NOOIT gebeurt! Het is een schande! Al mijn beltegoed is op gegaan met bellen naar Odido, en heb ontzettend veel frustratie/ teleurstelling. Ik heb al 3 keer gebeld om mijn abonnement te laten beëindigen” ik moet maar wachten op een e-mail wordt er dan gezegd “ ik wacht hier al 3 weken op! Vandaag alles geprobeerd, ook via de community. Odido is gewoon niet te bereiken, ja via de telefoon waarin ze van alles beloven…. In de tussentijd kan ik ook geen ander abonnement afsluiten omdat Odido geen toestemming geeft…Ik ben ten einde raad, weet niet meer wat ik kan doen om van Odido te kunnen afkomen, en elders een andere provider te vinden!

Jason van Odido 3 maanden geleden

Goedemorgen @Paula en Marcel, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Graag check ik wat mogelijk is qua opzegging binnen je contractstermijn. Als blijkt dat jullie inderdaad al 30+ dagen onafgebroken verbindingsproblemen ervaren zonder dat daarbij een oplossing gekomen is - en als blijkt dat alles eraan gedaan is, dan komen jullie zeker in aanmerking voor een kosteloze opzegging. 

Op basis van het mobiele klantnummer in je profiel kan ik geen vast abonnement vinden. Kun je jouw Internet + TV klantnummer in je profiel plaatsen (bijvoorbeeld ABC12345), alsjeblieft? Dan duik ik direct de situatie in om uit te pluizen wat onze vervolgstap zal zijn.

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Paula en Marcel, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Graag check ik wat mogelijk is qua opzegging binnen je contractstermijn. Als blijkt dat jullie inderdaad al 30+ dagen onafgebroken verbindingsproblemen ervaren zonder dat daarbij een oplossing gekomen is - en als blijkt dat alles eraan gedaan is, dan komen jullie zeker in aanmerking voor een kosteloze opzegging. 

Op basis van het mobiele klantnummer in je profiel kan ik geen vast abonnement vinden. Kun je jouw Internet + TV klantnummer in je profiel plaatsen (bijvoorbeeld ABC12345), alsjeblieft? Dan duik ik direct de situatie in om uit te pluizen wat onze vervolgstap zal zijn.

Beste Jason,

 

Ik kan geen abonnementnummer vinden in mijn profiel, ik zie enkel mijn mobiele nummer, waar ik overigens wel tevreden over ben.

Ik kan enkel een kenmerk vinden: 500129204386

Ik kan u vertellen dat tv en internet al vanaf de eerste week een ramp is. Ik zou graag van het abonnement af willen, en hoop dat u dit begrijpt.

Met vriendelijke groet,

RM Siegrest 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Paula en Marcel Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken. Echter zie ik dat het verzoek tot kosteloos annuleren, ingediend door mijn collega van de Klantenservice, is afgekeurd. Ik zeg het abonnement natuurlijk met alle liefde voor je op, maar er wordt dan wel een afkoopsom in rekening gebracht. Het systeem berekent dit automatisch, afhankelijk van de contractperiode die nog open staat. Laat je mij weten of je dit wilt?

Beste Teresa,

 

Bedankt voor het bericht. 
 

Wat mij verbaast is waarom er niets verteld wordt waarom mijn verzoek is afgewezen, ik zou graag willen weten op wat voor basis dat is gebeurd. Ik zou hier graag uw uitleg over willen hebben.

 

De verbinding is vanaf de dag van de installatie slecht en heb daar binnen de termijn op gereageerd! Dit kunt u zien in mijn dossier, en de vele telefoontjes die ik heb verricht!

Ik zie uw reactie graag tegemoet!

 

met vriendelijke groet,

Marcel

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Absoluut @Paula en Marcel! De desbetreffende afdeling laat weten dat het rot is dat je niet bent teruggebeld maar dit geen reden is voor een kosteloze opzegging buiten de bedenktermijn. Nog niet alles is gedaan om het probleem op te lossen en daarom is verzocht om het onderzoek door te laten lopen. Voor zover ik kan zien werkt je bekabelde verbinding bijvoorbeeld goed, je signaal meet hier 100%. Het modem ontvangt constant 1000Mbps. Hoe zit dit precies? En maak je gebruik van ons modem, of een eigen modem of versterker? Als het 'm alleen in de wifi zit, kunnen we je helpen dit op te lossen!

Wil je toch opzeggen, dat geldt het bericht van Teresa en koop je jouw contract bij ons af. Dit gaat dan om de resterende maanden van het contract bij ons. Ik hoor graag van je!

Dank voor voor je bericht,

 

Ik moet nú toegeven dat de afgelopen 2 dagen het internet en ontvangst van de tv goed werkt, onbegrijpelijk eigenlijk…en dit na 2 maanden..

Ik wil graag benadrukken dat ik binnen een week na installatie al had gebeld over de slechte ontvangst, wat aangeeft dat ik binnen de periode al had geklaagd, wat u kunt terugvinden in jullie CRM, en ik vele keren heb gebeld, en ik tot 3 keer (!) zou worden teruggebeld, en niet is gebeurd, zelfs niet op een datum met tijd, en nú wordt er gezegd dat ik niet op tijd contact met jullie heb gezocht! 

Het lijkt nu op onbegrijpelijke wijze te werken, maar ik zou graag vinger aan de pols willen houden, en mocht het zó zijn dat de “ellende” weer begint, u coulant bent om het abonnement zonder kosten te beëindigen.

 

met vriendelijke groet,

Marcel
 

Mijn snelheid “as we speak”

 

Reputatie 7
Badge +1

Even uit belangstelling welk abonnement heeft u, wat betreft snelheid omdat ik groot verschil zie tussen up en download, normaal hoort dit ongeveer gelijk te zijn.

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor abonnement ik heb.. het getal 1000 zegt mij wel iets, en weet dat dat de op 1 na snelste verbinding is

Reputatie 7
Badge +1

Het getal 1000 betekent dat u een 1gb internet verbinding heeft, bij een speedtest op een willekeurig moment zou het eerste getal in de buurt van de 1000 moeten staan, 501 is veel te weinig.

Het beste is om te testen met de app speedtest.net  dit kan zowel op de mobiel als pc/laptop  eigenlijk is testen met een computer die verbonden is met de router het beste, maar dat heeft (bijna) niemand nog.

Dat bedoel ik, het internet is erg traag, en valt regelmatig uit, zo ook mijn televisie.

ik heb nu sinds 3 dagen een betere verbinding..

Er is iets niet goed geïnstalleerd door uw monteur denken we, of de router is niet oké 

Reputatie 3

de vraag is even hoe je gebruik maakt van internet en tv, ik vermoed dat er veel draadloos is, is de tv via de odido tv box ook draadloos verbonden? 

Als je een slechte wifi dekking in huis hebt, moeten we het probleem daar zoeken. Wellicht extra wifi versterkers? 500/1000Mbps is dan wel niet waar je voor betaalt, maar meer dan genoeg voor normaal internet gebruik.

Overigens is bellen met odido via 0800 toch gratis? 

De tv beneden is aangesloten op de kabel, de app gebruik ik niet.. teveel storing, boven werkt de tv op Chromecast. Er is inderdaad veel draadloos, maar dat was altijd zo..

Ik heb 3 WIFI versterkers in huis, TP Link.

Op advies van een collega van u bel ik met 1200, dat schijnt sneller te gaan🫣

Na 2 dagen redelijk goede ontvangst heb ik alweer niets… is het een onbeleefde vraag om een monteur te laten kijken? Nogmaals, mijn vermoeden is dat heea niet goed is geïnstalleerd, ik had bij Caiway een geweldige verbinding!
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paula en Marcel, onze Zyxel kan maximaal twee extra accespoint aan. Onze Zyxel modems ondersteunen namelijk een maximum van drie accespoints, het modem is nummer één. Als je één TP Link ertussen uit haalt, is je verbinding dan wel stabiel? De derder kan voor de verstoring zorgen namelijk. 

Ik ga de 3e schotel uitzetten, en hoop dan dat alles naar behoren werkt. Ik zou echter ook iets met u willen afspreken.

 

Vanaf de installatie datum werkt niets naar behoren, 1 gb is nooit bereikt, televisies vallen steeds uit ( heel irritant)  WIFI is bijzonder slecht, ik heb er vanaf de 1e week na installatie melding van gemaakt… dan wil ik kosteloos van het abonnement af, ik heb er schoon genoeg van!

Kan ik dit met u afspreken?


 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paula en Marcel, ik ben voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat de eerste melding bij ons is gedaan op 20-11-2023. Daarna zie ik nog twee meldingen van 12-12-2023 en 11-01-2024. Echter gaat het hier om Wifi en niet om een bekabelde verbinding. 1000 Mbit/s op een wifiverbinding is bijna niet te halen. Hier spelen te veel factoren mee om hier garantie op te geven, daarom doen we dat ook niet. Als je verbinding structureel bekabeld niet in orde was, dan had ik je contract na 30 dagen kosteloos mogen beeïndigen. Wij hanteren een maximale ondergrens van 50 Mbit/s op wifi, ongeacht je pakket snelheid. Dit doen we om apparatuur uit te sluiten. Dit heb je al die tijd kunnen behalen. 500 Mbit/s op een 1000 Mbit/s abonnement op Wifi is in onze ogen niet verkeerd. 

 

Uiteraard betekent dit niet dat we niks voor je willen en gaan doen. Als de verbinding verbeterd is na het uitzetten van de derde AP, dan kunnen we gaan kijken naar een passende vergoeding uit coulance. Dan dienen de eerdere issue's wel eerst opgelost te zijn want dan hebben we een volledige tijdspanne.

Ik heb de 3e AP uitgezet, dat was geen succes.

volgens mij is er van mijn kant alles aan gedaan om de verbindingen te verbeteren, voordat ik bij jullie club kwam, was de WIFI en de ontvangst van de 3 televisies dik in orde, nu heb ik al 2 maanden een slechte ontvangst… toevallig gisterenavond en vanmorgen was deze goed.. zelfs zonder enige uitval of storing! 
Maar het is niet stabiel, en ik hoop dat u voor mij enige coulance zal tonen, want ik heb er eerlijk gezegd genoeg van. Ik heb teveel gekeken naar de besparing, had ik niet moeten doen.

De bekabeling was voordat Odido kwam installeren goed.

Om toch lid van deze club te blijven, heb ik meermalen gevraagd om een monteur 🧑‍🔧 te laten kijken, want ik denk eerlijk gezegd dat dáár het probleem ligt, zoals ik al zei, de bekabeling was in orde vóórdat jullie monteur kwam.

Reputatie 7
Badge +9

Houd je bereik een paar dagen in de gaten als je de wifipunten hebt uitgeschakeld @Paula en Marcel. Als je dit dan nogmaals ervaart wil ik je vragen de volgende stappen te volgen:  

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

 

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

Beste mensen,

 

nu na 2 maanden een onstabiel netwerk, zou ík toch graag mijn abonnement willen opzeggen!

sorry, maar ik heb er alles aangedaan, ik heb alles gedaan wat er van mij gevraagd werd… ik ben er nu echt klaar mee! U heeft mij aangeboden coulant te zijn bij opzegging, en zou u mijn abonnement direct willen beëindigen a.u.b.?

 

met een vriendelijke groet,

 

RM Siegrest 

 Constant storing….niet te doen! Afgelopen 3 dagen was het redelijk, nu wéér slechte verbinding…

Zou u mij een einddatum kunnen geven zodat ik de tijd heb om een nieuwe provider te vinden, om niet helemaal zonder internet te komen zitten?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Paula en Marcel, onze Zyxel kan maximaal twee extra accespoint aan. Onze Zyxel modems ondersteunen namelijk een maximum van drie accespoints, het modem is nummer één. Als je één TP Link ertussen uit haalt, is je verbinding dan wel stabiel? De derder kan voor de verstoring zorgen namelijk. 

Forumlid spreekt over een wifi mesh netwerk van TP link. @Tommie van Odido geeft aan dat de Zyxel maar 2 AP's ondersteund. Dat klopt natuurlijk niet, want de Zyxel wifi moet volledig uitstaan als je eigen TP mesh gebruikt. 

Twee wifi access points geven verstoring op deze manier. Als je de TV ook via wifi laat lopen dan is het logisch dst beeld soms stilstaat.

Dus in de Zyxel wifi uit, 1 x TPlink met kabel aan de Zyxel koppelen en de TPLink in AP modus gebruiken. Beter is een kabel naar de TV(decoder).

Anders maak je eens een tekening van wat je nu waar en hoe aangesloten hebt. Odido kan geen installatie van 3e apparatuur regelen. Dus voor de TPlink deco's komt geen monteur langs.

Reageer