Glasvezel is defect is bekend echter backup code voor hotspot is verlopen

  • 24 December 2023
  • 37 reacties
  • 418 Bekeken

ik reageer hier even namens mijn ouders die op leeftijd zijn en in een wirwar van ellende terecht zijn gekomen.

 

nieuwe stroomkabels door stedin geplaats in de straat op 8 december, echter sindsdien is de glasvezel kabel defect. glasvezel is nog steeds niet hersteld en staat nu op de planning op 28 december bij KPN netwerk. ter vervanging hebben ze nu een hotspot code gekregen die ik heb geactiveerd voor hun echter is die nu juist vandaag verlopen. Resultaat geen tv en internet meer voor twee bejaarde mensen die al geruime tijd zonder tv en internet zitten. gaarne iemand die een nieuwe code voor 7 dagen kan sturen naar mijn ouders. eventueel gaarne vandaag nog?

 

 


37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @k.imholz, uiteraard zullen wij de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je vergoeden! Dit kan wel pas als het verholpen is. Dan hebben we namelijk een exacte periode. 

@Cal van Odido twee dagen verder en nog steeds geen concreet vooruitzicht of een acceptabel antwoord.

Wanneer gaat Odido eens echt laten zien dat het "menselijker" kan.

Is er al direct contact opgenomen met KPN netwerk?

 

Kom nou toch eens met een reëel vooruitzicht i.p.v. nutteloze antwoorden?

Even voor de duidelijkheid het gaat om twee hoog bejaarde mensen die al 29 dagen zonder huistelefoon, geen internet op een normale manier ( een hotspot instellen en aan houden is geen normale manier voor bejaarde mensen), geen mogelijkheid om televisie te kijken op een televisie, de tv box werkt niet via een hotspot. 

Ik denk dat het tijd wordt voor verdere stappen op het juridische vlak?

Nogmaals er is een contract met Odido,dat zij een leverings probleem hebben door kpn netwerk is in dit geval voor ons irrelevant, Odido dient dit zelf op te lossen.

Er rest wat mij betreft nog 5 WERKDAGEN voor een oplossing.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @k.imholz, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik snap natuurlijk dat je het liever gisteren dan vandaag opgelost zou hebben, maar dit is simpelweg geen optie. WIj zijn nu echt afhankelijk van de netwerkbeheerder. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

En wederom een reactie waar ik niets mee kan. Geen inhoudelijk verhaal maar een mooi media praatje. Nogmaals er zou druk worden gezet bij kpn netwerk echter tot op heden nog steeds niets concreets vernomen. 

Geef nou eens een concreet antwoord ipv dit soort media antwoorden.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @k.imholz ,

Het vervelende is hier natuurlijk dat je 30 dagen nadat de storing is gemeld en niet kon worden opgelost je kosteloos mag opzeggen,  maar dat een andere service provider tegen precies hetzelfde kapotte kabel aanloopt. Zoals de moderator al aangeeft, de netbeheerder is aan zet en soms zijn er zelfs eerst vergunningen nodig om straten te mogen openen voor een reparatie.  Heel complex dus en Odido moet ook afwachten wanneer de netbeheerder het heeft gefixed.  Ik zag in 1 van je posts dat de mobiele voucher was verlopen. Heb je daar al een nieuwe voor gehad? Dat is namelijk als extra service geen probleem om te verstrekken. 

@eric  Geen idee waarom jij reageert, ik heb daar niet om gevraagd. Het probleem is dat @Cal van Odido uit naam van Odido zegt er nogmaals achteraan te trekken bij kpn-netwerk en vervolgens niets laat horen? Is er bv al een vergunning aangevraagd door kpn? Is er überhaupt al contact geweest met kpn-netwerk?. Kortom geen enkele nuttige terugkoppeling. 

 

Tevens had ik al gemeld dat de betreffende straat wederom opengaat voor graafwerkzaamheden gedurende een maand, dus begrijp niet wat dan nog het probleem van een vergunning kan zijn. 

Voor wat betreft die vouchers, dat is ook iets wat niet lekker werkt, je activeert ze maar weet totaal niet wanneer ze verlopen en vervolgens kun je tussentijds niet een nieuwe ingeven. Zit je dus te internetten gaat het na het aflopen zo maar ineens van je bundel af. Deze oudere mensen hebben dat niet in de gaten met alle gevolgen van dien.

Het zou Odido sieren als ze bv een voucher voor een maand gaven, ze weten immers toch niet wanneer het probleem is opgelost.

Daarnaast kun je geen gebruik maken van een tv met Odido app omdat die niet werkt via hotspot, dus hoog bejaarde mensen mogen lekker met 2 op een kleine tablet kijken. 

Misschien zou Odido bv het oude adsl signaal weet terug kunnen zetten om er zo voor te zorgen dat zij toch weer gebruik kunnen maken van hetgeen waarvoor zij wel betalen.

Je ziet er zijn mee mogelijkheden echter Odido komt nergens mee behalve hetgeen ze krijgen vanuit hun media training. 

Reputatie 7
Badge +14

Gelukkig is dit een klant community en praat je niet alleen met met moderators.  Die herken je trouwens aan 'van Odido ' achter hun naam.

De vouchers zijn er van 24 uur en 7 dagen. Dat is meestal genoeg voor een 'gemiddelde ' storing.  Kabelbreuken zijn inderdaad uitzonderlijk, maar als je weet wanneer je een 7 x 24 uur voucher activeert weet je ook wanneer die afloopt. Het blijft natuurlijk extra service als workaround. De compensatie van de storing volgt daarnaast nog als de lijn gerepareerd is 

Gelukkig is dit een klant community en praat je niet alleen met met moderators.  Die herken je trouwens aan 'van Odido ' achter hun naam.

De vouchers zijn er van 24 uur en 7 dagen. Dat is meestal genoeg voor een 'gemiddelde ' storing.  Kabelbreuken zijn inderdaad uitzonderlijk, maar als je weet wanneer je een 7 x 24 uur voucher activeert weet je ook wanneer die afloopt. Het blijft natuurlijk extra service als workaround. De compensatie van de storing volgt daarnaast nog als de lijn gerepareerd is 

@eric  dan stel ik voor dat je eerst het hele verhaal leest voordat je reageert, dan weet je dat het opzetten van een hotspot met voucher voor deze mensen niet vanzelf sprekend is. Dus eerst lezen voor je reageert.

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan en succes verder!

@Cal van Odido@Tommie van Odido@Ishana van Odido 

Al weer een paar dagen verder we naderen de 5 weken en nog steeds geen concreet antwoord wat er op dit moment aangedaan wordt. Maandag maar eens gebeld met de klantenservice zou worden teruggebeld maar jullie raden het al, loze beloftes.

Ik zou nu toch wel heel graag willen weten wat de herstel termijn is en of KPN überhaupt wel bezig is.

Maar goed er zal wel weer met niets zeggend antwoord worden gereageerd.

Is maar goed dat consumenten programma RADAR op de hoogte is.

35 dagen al zonder Internet, zonder televisie en zonder telefoon.

ODIDO doet niets zelfs niet een een status update of een reply.

 

Oh wacht dat is niet waar, ze sturen wel rekeningen.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @k.imholz, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat er een afspraak met de externe netwerkbeheerder gepland staat voor morgen, klopt dit? Groetjes, Ishana

Reageer