Beantwoord

Onterecht afkoopkosten in rekening gebracht

  • 7 November 2022
  • 9 reacties
  • 174 Bekeken

Goedemorgen,

 

Bij mijn factuur in oktober zijn onterecht afkoopkosten voor een TV-abonnement in rekening gebracht wat maandelijks opzegbaar is.

Na contact met de klantenservice op 13 oktober (!) en begin november nog een keer is dit nog steeds niet rechtgezet. Na het twee keer weigeren van de incasso en het uitstellen van betaling op de rekening wordt het wel eens tijd om dit op te lossen, zodat de rekening betaald kan worden. Het duurt allemaal wel erg lang bij T-Mobile….

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 9 November 2022, 08:22

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tmobp13 

Heb jij toevallig na 24 januari 2022 een abonnement afgesloten of verlengd? Sinds die datum hebben naast internet ook tv en vast bellen een minimale looptijd van 1 jaar.

Hallo @Waqqas 

Nee, het abonnement is oktober 2021 ingegaan. Toen heb ik alleen internet afgesloten. Later heb ik het televisie abonnement toegevoegd (met alleen app voor € 10 p/m), maar net als nu wordt dit pro rata in rekening gebracht:

De klantenservice gaf destijds ook aan dat het onterecht was op 13 oktober en zou er mee aan de slag. Echter niks meer vernomen daarna.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tmobp13,

Bedankt dat je ook de screenshot toe kon voegen, dit staat natuurlijk op losse schroeven!

Het klopt inderdaad wat @Waqqas schrijft: op dit moment is er inderdaad een opzegtermijn van 12 maanden voor TV en Vast Bellen. Daartegen vind ik ook dat het niet duidelijk is aangegeven in jouw My T-Mobile Thuis omgeving. Ik spring graag voor je in de bres om dit helemaal voor je recht te zetten en kortgeleden heb je van mij een email ontvangen dat ik het bedrag van € 59,59 volledig voor je ga vergoeden.

Achter de schermen hebben wij al de factuur van november opgesteld en daarom zal je het bedrag terugvinden op de factuur van december. Omdat het bedrag eerst verwerkt zal worden met de abonnementskosten van december en pas daarna met het nog openstaande bedrag zal het openstaande bedrag als volgt bedragen:

Verrekening factuur december: € 30,70 - € 59,59 = - € 28,89

Openstaand bedrag: € 87,79 - € 28,89 = € 58,90 

Het nog openstaande bedrag van € 58,90 is eigenlijk een combinatie van de abonnementskosten van oktober namelijk € 28,20 en december namelijk € 30,70. Voor dit openstaande bedrag voeren wij géén incasso meer uit. Graag zou ik je daarom willen aanraden om dit bedrag handmatig over te maken naar:

  • Naam: T-Mobile Thuis
  • Rekeningnummer: NL95 COBA 0637 0559 34

Vermeld hierbij graag je factuurnummer. Omdat dit een openbaar topic is kan ik je factuurnummer hier niet delen. Je kan deze ook terugvinden in jouw My T-Mobile Thuis account door de factuur van oktober te openen onder het kopje ‘Rekeningen’, ook te vinden via deze link: Rekeningen.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust. In de tussentijd ga ik er achteraan om deze tekst aan te laten passen. Ik wil je bedanken voor het melden en hopelijk heb ik hiermee alles recht voor je kunnen zetten! 😃

Hoi @tmobp13,

Bedankt dat je ook de screenshot toe kon voegen, dit staat natuurlijk op losse schroeven!

Het klopt inderdaad wat @Waqqas schrijft: op dit moment is er inderdaad een opzegtermijn van 12 maanden voor TV en Vast Bellen. Daartegen vind ik ook dat het niet duidelijk is aangegeven in jouw My T-Mobile Thuis omgeving. Ik spring graag voor je in de bres om dit helemaal voor je recht te zetten en kortgeleden heb je van mij een email ontvangen dat ik het bedrag van € 59,59 volledig voor je ga vergoeden.

Achter de schermen hebben wij al de factuur van november opgesteld en daarom zal je het bedrag terugvinden op de factuur van december. Omdat het bedrag eerst verwerkt zal worden met de abonnementskosten van december en pas daarna met het nog openstaande bedrag zal het openstaande bedrag als volgt bedragen:

Verrekening factuur december: € 30,70 - € 59,59 = - € 28,89

Openstaand bedrag: € 87,79 - € 28,89 = € 58,90 

Het nog openstaande bedrag van € 58,90 is eigenlijk een combinatie van de abonnementskosten van oktober namelijk € 28,20 en december namelijk € 30,70. Voor dit openstaande bedrag voeren wij géén incasso meer uit. Graag zou ik je daarom willen aanraden om dit bedrag handmatig over te maken naar:

  • Naam: T-Mobile Thuis
  • Rekeningnummer: NL95 COBA 0637 0559 34

Vermeld hierbij graag je factuurnummer. Omdat dit een openbaar topic is kan ik je factuurnummer hier niet delen. Je kan deze ook terugvinden in jouw My T-Mobile Thuis account door de factuur van oktober te openen onder het kopje ‘Rekeningen’, ook te vinden via deze link: Rekeningen.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust. In de tussentijd ga ik er achteraan om deze tekst aan te laten passen. Ik wil je bedanken voor het melden en hopelijk heb ik hiermee alles recht voor je kunnen zetten! 😃

 

Hoi @Cal,

Bedankt voor de gepaste oplossing. Super geregeld zo en helemaal duidelijk. Ik ga het bedrag overmaken.

 

Fijne dag en nogmaals dank voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag hoor @tmobp13! 😊 Jij ook bedankt voor je medewerking en geniet nog van je dag! 

Goedemiddag @Cal,

Helaas loop ik toch nog tegen een probleem aan, ik hoop dat het goed is dat ik het topic even heropen.

Zoals afgesproken heb ik het bedrag van €58,90 overgemaakt volgens de instructies. Nu is dit bedrag ook netjes verwerkt op de factuur van oktober, echter blijft ik bericht & smsjes krijgen dat er nog € 28,89 open staat op de factuur van oktober. Ik denk dat daarom e.e.a. intern niet juist is verwerkt.

Zou jij dit voor mij na kunnen kijken?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hi @tmobp13, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik ben meteen met je mee gaan kijken om dit openstaande bedrag uit te pluizen. Ik heb het helemaal kunnen nagaan en ik kan je aangeven dat dit bedrag wordt rechtgetrokken in december. Het duurt dus nog eventjes, maar dit bedrag wordt in december verrekend zoals Cal in zijn uitleg aangaf. Het enige wat ik niet kan aanpassen, is dat er mogelijk incassokosten in rekening worden gebracht aangezien deze rekening dus nog even open blijft staan. Ik kan je verzekeren dat als deze kosten in rekening worden gebracht, ik deze voor jou vergoed. Excuses dat ik dit op voorhand niet kan kwijtschelden. Maar weet dus dat het openstaande bedrag in december netjes wordt verrekend. Vanaf dan klopt alles weer in het systeem. 

Hi @Lisa,

 

Bedankt voor het uitzoeken. Is het verstandig om het resterende bedrag van oktober dan ook te voldoen of kan ik dat open laten staan?

 

Hoor graag.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tmobp13, het is inderdaad verstandig om het openstaande bedrag van oktober te voldoen, anders kan de vergoeding niet verrekend worden. Alvast hartlijk dank voor je medewerking en sorry voor de verwarring! 

Reageer