[Opgelost) Problemen met de vaste verbinding in verschillende steden

  • 19 February 2024
  • 91 reacties
  • 19424 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

[19-02-2024/10:16] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in meerdere steden. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

Update 16:15 Er is een netwerkmonteur aangestuurd die op locatie herstelwerkzaamheden gaat uitvoeren net als eerder vanmiddag. De verwachte begintijd ligt in de vroege avond. Excuses voor de langere wachttijd! 

 

Update 18:00 De eerdere problemen met Internet, TV en Vast Bellen zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom. Lees hier hoe dat gaat.


This topic has been closed for comments

91 reacties

Reputatie 2

[19-02-2024/10:16] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in meerdere steden. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

 

Hoelang gaat het nog duren, inmiddels zijn we al 6 uur verder 

Reputatie 1

I find it ridicolous that such a big company is managing such a big issues through a post on their community. They are not even able to send an sms notification or even the basic to offer updates in the storingen section of your account. Well at least they deserve the nick name Odildo 😂

Reputatie 1

1095AT Amsterdam. Internet not working at all from almost 2 hours. Would be nice to have an estimated time for the issue to be fixed

Reputatie 7
Badge +16

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

Reputatie 1

Is er geen status page waar je kan inschrijven voor updates van de storing? Dan hoef ik niet elke keer de deze pagina te verversen. 
 

voorkeur een update via whatsapp of sms. Er zijn genoeg diensten die dit soort services aanbieden. 
 

ow een update over de huidige status zou ook fijn zijn

Reputatie 3

Als je ook vindt dat Odido pro-actief de kwaliteit van hun internetverbindingen zou moeten monitoren, laat dan ajb een reactie achter op https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/automatisering-storingsmeldingen-362367?postid=1770310#post1770310

Jammer dat jouw goede intenties door mee te denken ogenschijnlijk door Odido niet wordt gewaardeerd:

This topic has been closed for comments

Bedankt voor het attenderen!

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een provider. Wat is dit voor vreemde vorm van censuur? Ik zeg volgens mij geen gekke dingen. Ik had me nog kunnen voorstellen dat het onderwerp verplaatst wordt omdat het beter elders past, of dat Odido mij erop wijst dat er een beter kanaal is, maar dit? 

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Reputatie 3

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Tja, dat zou mooi zijn. Maar het consumentenrecht in deze is nogal beperkt. Je hebt pas recht op enige vergoeding bij een storing van langer dan 12 uur, en dan nog slechts 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag dat de storing duurde.

With another famous provider I got 10gb free last year on a 2 hours interruption.

Odido can also be a bit more forthcoming sometimes in practice although they will only top up your credits if your mobile data is from Odido and friends. But you're not entitled to anything beyond what I write above.

Duurt wel irritant lang, al meer dan 3,5 uur! Hoelang gaat e.e.a. nog duren? Wordt verloren dag zo!

Peter

Engineer langer dan 2 uur op de site, maar nog steeds geen update?

Reputatie 1

Hier in berkel en rodenrijs 2652gd  ook geen internet! Het is de eerste dag van de vakantie en nu 2 pubers in de stress of de wereld vergaat ;-) 

Ik hoop het snel opgelost word

Reputatie 1

Het zou bij combi abonnement (vast internet+mobiel) van service getuigen als je bij storing op vaste net geen data-teller laat lopen op je mobiel zolang de storing duurt……..

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Tja, dat zou mooi zijn. Maar het consumentenrecht in deze is nogal beperkt. Je hebt pas recht op enige vergoeding bij een storing van langer dan 12 uur, en dan nog slechts 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag dat de storing duurde.

With another famous provider I got 10gb free last year on a 2 hours interruption.

Reputatie 7
Badge +16

Update 14:45 Er is iets misgegaan aan de kant van de netbeheerder en daardoor is een deel van de aansluitingen offline gegaan. We lossen dit zo snel mogelijk op met alle betrokken partijen.

Reputatie 3

#radiostilte vanuit @Odido? Storing is nog niet verholpen!

De kwetsbaarheid van een mijn doorgevoerd ‘smart home’, laat zich nu zien. 
1019MK Amsterdam 

Reputatie 3

De kwetsbaarheid van een mijn doorgevoerd ‘smart home’, laat zich nu zien. 

Je geeft je huisdieren te eten van een afstand? 😜

Een smart home is leuk maar je moet er zeker geen kritieke processen mee willen aansturen.

 

Reputatie 3

Als je ook vindt dat Odido pro-actief de kwaliteit van hun internetverbindingen zou moeten monitoren, laat dan ajb een reactie achter op https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/automatisering-storingsmeldingen-362367?postid=1770310#post1770310

Reputatie 3

Is er geen status page waar je kan inschrijven voor updates van de storing? Dan hoef ik niet elke keer de deze pagina te verversen. 
 

voorkeur een update via whatsapp of sms. Er zijn genoeg diensten die dit soort services aanbieden.

 

Dan betekent nog niet dat het een goed idee is. En er moet iemand de eerste zijn 

Nee, zeker, dat ben ik met je eens. Vandaar mijn verzoek hierboven. Misschien kun je daar je idee van sms/WhatsApp aan toevoegen?

Reputatie 1

Update 12:00 Er is een monteur op locatie om herstelwerkzaamheden uit te voeren.

we're all in the hands of the one technician 🙏🏽

Als je ook vindt dat Odido pro-actief de kwaliteit van hun internetverbindingen zou moeten monitoren, laat dan ajb een reactie achter op https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/automatisering-storingsmeldingen-362367?postid=1770310#post1770310

Jammer dat jouw goede intenties door mee te denken ogenschijnlijk door Odido niet wordt gewaardeerd:

This topic has been closed for comments
Reputatie 3

Hotspot heeft de hele ochtend prima gewerkt. Sinds 15 minuten werkt hotspot ook niet meer. 

Ook USB tethering werkt niet meer…

Bij een andere Odido abonnement is er ook geen internet via hotspot.

Heeft Odido hotspot op mobiel beperkt?

 

Edit: zojuist iemand anders gevraagd om hotspot te testen, zelfde probleem, geen internet via hotspot maar wel via 5G

Iemand anders hetzelfde probleem?

Dat exact de reden dat met mijn mobiel bij een ander netwerk zit. Kans dat ze beide te gelijk problemen hebben is een stuk kleiner 

In dit geval is er geen storing met 5G. Hotspot en USB tethering stopt er opeens mee…

En toevallig ook bij 2 andere Odido gebruikers.

Als dit inderdaad een beperking is vanwege de storing zodat er niet teveel data verbruikt wordt dan is het voor mij einde verhaal met Odido.

Reputatie 3

Daar gaat mijn data, ik vind eigenlijk dat als ik gedwongen word mijn data te gebruiken dat dit door Odido vergoed moet worden.

Tja, dat zou mooi zijn. Maar het consumentenrecht in deze is nogal beperkt. Je hebt pas recht op enige vergoeding bij een storing van langer dan 12 uur, en dan nog slechts 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag dat de storing duurde.

Reputatie 1

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

This is not the right place to ask this. Odido is not really forthcoming with information. But I can imagine that providers who share the fibers with Odido is also down 

Why isn’t it the right place to ask this? Answer: go to https://allestoringen.nl/ and you can see that all providers in whole Nederland are in trouble, even Belastingdienst. 

Reputatie 1

Is it only Odido or all fiber is down in Amsterdam?

go to https://allestoringen.nl/ and you can see that all providers in whole Nederland are in trouble, even Belastingdienst.