Beantwoord

Outlook e-mail wordt door Hotmail consequent geblokt omdat t-mobile op block-list zou staan?



Toon eerste reactie

39 reacties

Is dit probleem al opgelost, wij kunnen namelijk ook geen e-mails naar Hotmail e.d. versturen. Wij krijgen de volgende melding.

...@outlook.com>: host    outlook-com.olc.protection.outlook.com[104.47.74.33] said: 550 5.7.1    Unfortunately, messages from [37.143.82.179] weren't sent. Please contact    your Internet service provider since part of their network is on our block    list (S3150). You can also refer your provider to    http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.    [BN8NAM04FT032.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL    FROM command)

Volgens mij wordt 37.143.82.179 geblocked door live.com. Valt het niet te regelen dat deze eraf gehaald wordt. Dit speelt al een tijdje en het begint wel vervelend te worden.

Ja die melding krijgen we dus allemaal. Waarschijnlijk wordt zelfs 37.143.82.* geblokkeerd. Het van zo'n blocklist afkrijgen is een onhandig en lang durend proces, maar je zou verwachten dat het een gerenommeerde provider als T-Mobile toch zou moeten lukken. Na het hoopvolle bericht van @boris 25 dagen geleden is het van die kant echter ook weer stil... 

Reputatie 7

Hoi @petergoebel

 

Speelt het probleem nog steeds of kun je nu wel de e-mails naar hotmailadressen sturen? 

Reputatie 1

Voor mijn contacten die een Microsoft account hebben gebruik ik zolang ProtonMail. Dat werkt prima. 

@Gerda52  @cdkam  @sroijers Ik heb even gekeken of er meer bekend is inmiddels. De laatste update die bij ons bekend is, is dat er nog steeds een blokkade is vanuit MS side. Oplossingen worden nog verder onderzocht, maar er is voor nu nog geen uitzicht bekend wanneer de blokkade wordt weggehaald. Hopelijk is er snel een nieuwe update beschikbaar en kunnen we jullie hier meer over vertellen!

MS zegt hier zelf over: "Een blacklist-vermelding kan alleen worden opgeheven op aanvraag van de houder van de mailserver.” en "If you are a customer using the 3rd party email service: Please contact your domain administrator and ask them to get in touch with the Outlook.com Sender Support Team. They have to fill out the e-form that can be found on https://support.live.com/eform.aspx?productKey=edfsmsbl3&ct=eformts.”

De actie ligt dus bij T-Mobile, en ik ga ervan uit dat dit niet de eerste keer is dat ze een blacklisting ongedaan hebben moeten maken. MS is helaas niet de snelste als het gaat om dit soort dingen, maar je zou toch denken dat providers als T-mobile soort van prioriteit zouden hebben...

Reputatie 7

Hoi @petergoebel,

 

Welkom op de Community! Ik ga mijn best doen je hierbij te helpen. Allereerst heb ik wat vragen.

 

  1. Gebruik je ons @t-mobilethuis e-mailadres om je e-mail te versturen?
  2. Maakt het hierbij uit of je dit via de webmail of via outlook? Kun je proberen dit via webmail te doen? 

 

Het kan zijn dat een ip-adres geblockt wordt, omdat hiermee regels van hotmail overtreden zijn. Hier kunnen wij als provider niets aan doen. Je maakt gebruik van een dynamisch ip-adres. Dit kan dus op een willekeurig moment weer veranderen. 

Ja ik Gmail, maar het blijft omslachtig en onhandig en is natuurlijk niet de bedoeling...

 

Reputatie 7

Hoi @ejteip ,

Ik zie dat je poort 25 hebt ingesteld bij de uitgaande mail, zou je willen kijken of een wijziging van deze poort naar bijvoorbeeld de tip van @Gerrit078 verschil biedt? 

Reputatie 7
Badge +3

@petergoebel en @Sander 

Op de MxToolbox ziet het er niet goed uit voor de SMTP04 server 37.143.82.179 .. de mailserver staat inderdaad op hun Blacklist

 

 

Reputatie 1

Naar alle contacten kan ik een mail sturen. Alleen niet naar een Microsoft mail. Als de poort niet goed is, krijg ik toch alles terug? Of niet? 

Reputatie 1

Ook hier komen de mailtjes naar een Microsoft mail server nog steeds terug. 

Naar alle contacten kan ik een mail sturen. Alleen niet naar een Microsoft mail. Als de poort niet goed is, krijg ik toch alles terug? Of niet? 


Dit probleem heeft helaas niks met poorten of e-mailinstellingen te maken. Microsoft heeft een IP-range van de mailserver(s) van T-mobiilethuis.nl op de blacklist gezet. Dat betekent dat alle mail van IP-adressen uit dat blok geweigerd wordt. Komt waarschijnlijk omdat iemand met een T-mobilethuis-account herhaaldelijk heeft zitten spammen. Daar hebben we nu dus allemaal last van. Ik al bijna drie maanden inmiddels….

Ik worstel al meer dan 2 jaar met dit probleem. Al diverse malen hierover geklaagd bij T-Mobile, zonder effect. Overweeg om met T-Mobile te stoppen, naar een betrouwbaarder provider te gaan en al mijn contacten om te zetten en te informeren over de reden. Een hele klus maar dat moet dan maar.

Dit probleem bestaat nog steeds:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [mijn IP adres]
    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
    their network is on our block list (S3150).
 
eur.olc.protection.outlook.com[104.47.17.161] said: 550 5.7.1
    Unfortunately, messages from [mijn IP adres] weren't sent. Please contact
    your Internet service provider since part of their network is on our block
    list (S3150).

Dit probleem bestaat nog steeds:

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [mijn IP adres]
    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
    their network is on our block list (S3150).
 
eur.olc.protection.outlook.com[104.47.17.161] said: 550 5.7.1
    Unfortunately, messages from [mijn IP adres] weren't sent. Please contact
    your Internet service provider since part of their network is on our block
    list (S3150).

 

Dit is al een (zeer) oud topic, het volgende topic is een stuk recenter en loopt nog steeds;

 

Reageer