Beantwoord

Over mijn factuur voor de maand januari 2024 (Thuis)

  • 22 January 2024
  • 8 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 58 reacties

Mijn factuur voor de maand januari is mij niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat er een inflatiecorrectie is toegepast van 5,7% (had het trouwens sympathiek gevonden van Odido om dat iets eerder aan haar klanten te laten weten, maar goed...) maar afgaande op de nieuwe prijzen zouden de maandlasten van mijn Odido aansluiting € 69,89 moeten bedragen. Het factuurbedrag is echter € 72,63. Nu zie ik ook dat ik over de maand december 2023 een bedrag van € 12,41 moet nabetalen. Daar is dan wel weer een bedrag van gecompenseerd, maar volgens mijn mening is het bedrag dat ik in januari moet betalen niet correct. Ik heb in december de nieuwe mediabox ontvangen omdat m’n aanwezige TV-Box defect raakte. Daar de TV-Box niet in rekening werd gebracht en ik nu € 5,-- per maand moest gaan betalen (terwijl ik niet om de mediabox had gevraagd maar deze moest accepteren i.v.m. een probleem met de bestaande TV-Box) werd mij een compensatie aangeboden. Volgens mij is er voor de maand december op de factuur geen rekening gehouden met de korting op de mediabox. Ik verneem dan ook graag hoe e.e.a. is verrekend en gecompenseerd voor de maanden december en januari.
Met een vriendelijke groet,
HanL 

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 23 January 2024, 15:26

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

Sorry, gactuur is natuurlijk ‘factuur’!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @HanL, ik heb het gelijk voor je uitgezocht en ik zie dat het verschil hierin inderdaad door de Mediabox komt. Je maakte eerst gebruik van een korting waarbij je niks oor de TV Box hoefde te betalen. Deze korting is met de overstap naar de Mediabox komen te vervallen, waardoor je nu €2,50 per maand voor de Mediabox betaalt. Op de factuur van januari heb je voor de volledige maand januari betaald voor de Mediabox en is er een verrekening gemaakt voor de maand van december, omdat je toen de Mediabox ontvangen hebt. 

Ik zie dat de vergoeding voor de Mediabox nog niet voor je in orde gemaakt is, dit ga ik nu voor je regelen! Ik zal de €2,50 die je nu meer betaalt voor een periode van één jaar voor je vergoeden door het bedrag van €30 in één keer voor je te vergoeden. Hier krijg je binnenkort bevestiging van per e-mail en dit bedrag zal met de volgende factuur verrekend worden. 

Reputatie 3

Dank voor de snelle reactie echter volgens mij klopt het bedrag dat ik dan nog over de maand december moet betalen ook niet helemaal. Als ik voor de mediabox € 2,50 per maand moet betalen kan het volgens mij niet zo zijn dat ik € 2,74 (volgens mijn berekening) over de maand december extra moet betalen.
Tevens heb ik de nieuwe mediabox niet de volledige maand kunnen gebruiken. Ik weet het, het gaat om kleine bedragen maar ik wil graag weten hoe e.e.a. door ODIDO is berekend.
Groet,
HanL

Bijzonder onsympathiek van deze „Odido“ om een fikse prijsverhoging toe te passen zonder een fatsoenlijke mededeling vooraf aan de trouwe klant.

En dan doen ze er ook nog een „video“ bij met „uitleg“ die op geen enkele manier is af te spelen: in geen enkele browser en zelfs niet in de veilige modus van Firefox.

Zodra ik een kans zie ben ik weg.

Reputatie 6
Badge +2

@HanL Ik snap goed dat je dit graag wilt weten, ik leg het je graag uit! 

De factuur van december zelf is niet hoger uitgevallen dan de voorgaande facturen, maar de kosten zijn doorberekend op de factuur van januari. 

Je hebt inderdaad niet de volledige maand gebruik gemaakt van de Mediabox (waarvan de kosten €5 p/m zijn), daarom is er voor de periode van 13-12-2023 tot en met 31-12-2023 €3,06 in rekening gebracht. Daarnaast is er sprake van een inflatiecorrectie, dit is altijd zichtbaar op de factuur van januari en wordt aangekondigd op de factuur van december. In dit topic lees je meer over de jaarlijkse inflatiecorrectie: Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2024 | Odido community

@Léonz Goed dat je gelijk aan de bel trekt! Ieder jaar vindt er een inflatiecorrectie plaats, dit is aangekondigd op de factuur van december en zichtbaar op de factuur van januari. 

Ik wil graag dat jij goed gebruik kunt maken van de uitleg video’s, daar zijn ze namelijk voor! Wil je mij een link sturen van de video’s en uitleggen waar je hulp bij nodig hebt? Ik kijk dan gelijk met je mee. 

 

 

 

Hallo Teresa van „Odido“,

Wat is dit nu weer?

In december 2023 ontving ik een e-mail van jullie met een factuurbedrag van €35. Er staat dan altijd: „Je factuur voor Odido Internet + TV“.

Ik heb weliswaar geen TV, maar het bedrag klopte. Denkt u dat ik dan mijn mobiele telefoon ga opstarten om die vervelende tweetrapsverificatie te doorlopen? Neen!

Deze maand heb ik dat wèl gedaan omdat het bedrag opeens anders was.

Toen zag ik die ergerniswekkende video die het niet doet met dat onnodig lachende gezicht. Er viel totaal niets te lachen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Léonz, goed dat je om opheldering vraagt, ik geef je graag de duidelijkheid waar je naar verlangt! In januari hebben wij een inflatiecorrectie toegepast. Graag wil ik je aanraden om dit topic door te lezen:

Hier vind je de antwoorden op al jouw vragen!

Hallo zeg, Cal van “Odido",

Dit was mij inmiddels natuurlijk al héél lang bekend.

Wat mij stoort is hoe jullie met de klanten communiceren: zie mijn vorige bericht.

Reageer