Odido stuurde mij afgelopen maandag 9 oktober een mail met als onderwerp "Je overstap naar een andere provider"
"Hallo John,
We kregen van een andere provider het verzoek om je Odido voor thuis abonnement stop te zetten."
"Natuurlijk gaan we de overstap voor je regelen. We zetten je abonnement per 16-10-2023 stop tenzij de andere provider nog een andere datum doogeeft. Heb je vragen over deze datum of over je nieuwe provider? Dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van de nieuwe provider."
Maar ik ben helemaal niet overgestapt.. 🤔
Dus heb ik gebeld met 0800-0092 en gevraagd hoe of wat.
"Helaas meneer wij kunnen niets voor u doen. U moet bij de nieuwe provider zijn."
Ik: ja, maar wie is die nieuwe provider? Antwoord: dat kunnen wij niet zien meneer.
Dus nu is vanaf vandaag - 16 oktober - mijn internetverbinding overgezet naar .....???
Kennelijk is het mogelijk om op iemand anders adres een overstap te doen zonder dat de bewoner van dat adres hier weet van heeft.
Nu moet ik dus alle mogelijke providers benaderen om erachter te komen om welke provider het gaat!?
Uit wanhoop heb ik geprobeerd om via de website van Odido mij opnieuw aan te melden, maar daarbij vragen ze om aan te geven wie mijn huidige aanbieder is maar dat weet ik dus niet!
En als ik op de gok Ziggo invul, dan vragen ze om de achternaam op het contract bij de huidige aanbieder, maar dat zal de naam zijn van degene die mijn adres - per ongeluk - heeft ingevuld en geen idee wie dat is!
Om over te stappen hebben we ook minimaal één van de volgende drie gegevens nodig.
Telefoonnummer zoals bekend bij je huidige aanbieder
De laatste drie cijfers van je IBAN rekeningnummer
Het contractnummer van je huidige aanbieder
Op geen van deze vragen kan ik dus een antwoord geven!
Wat kan ik nu nog doen? Mijn internet is per vandaag afgesloten en ik weet niet door wie!
John