Overstap naar andere provider niet door mij aangevraagd

  • 16 October 2023
  • 16 reacties
  • 245 Bekeken

Odido stuurde mij afgelopen maandag 9 oktober een mail met als onderwerp "Je overstap naar een andere provider"
"Hallo John,
We kregen van een andere provider het verzoek om je Odido voor thuis abonnement stop te zetten."
"Natuurlijk gaan we de overstap voor je regelen. We zetten je abonnement per 16-10-2023 stop tenzij de andere provider nog een andere datum doogeeft. Heb je vragen over deze datum of over je nieuwe provider? Dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van de nieuwe provider."

Maar ik ben helemaal niet overgestapt..  🤔
Dus heb ik gebeld met 0800-0092 en gevraagd hoe of wat.
"Helaas meneer wij kunnen niets voor u doen. U moet bij de nieuwe provider zijn."
Ik: ja, maar wie is die nieuwe provider? Antwoord: dat kunnen wij niet zien meneer.

Dus nu is vanaf vandaag - 16 oktober - mijn internetverbinding overgezet naar .....???
Kennelijk is het mogelijk om op iemand anders adres een overstap te doen zonder dat de bewoner van dat adres hier weet van heeft.
Nu moet ik dus alle mogelijke providers benaderen om erachter te komen om welke provider het gaat!?
Uit wanhoop heb ik geprobeerd om via de website van Odido mij opnieuw aan te melden, maar daarbij vragen ze om aan te geven wie mijn huidige aanbieder is maar dat weet ik dus niet!
En als ik op de gok Ziggo invul, dan vragen ze om de achternaam op het contract bij de huidige aanbieder, maar dat zal de naam zijn van degene die mijn adres - per ongeluk - heeft ingevuld en geen idee wie dat is!

Om over te stappen hebben we ook minimaal één van de volgende drie gegevens nodig.

Telefoonnummer zoals bekend bij je huidige aanbieder

De laatste drie cijfers van je IBAN rekeningnummer

Het contractnummer van je huidige aanbieder

Op geen van deze vragen kan ik dus een antwoord geven!

Wat kan ik nu nog doen? Mijn internet is per vandaag afgesloten en ik weet niet door wie!

John

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Joskam, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad een bijzonder verhaal. Ik kan jammer genoeg niet zien bij wie of door wie de aanvraag gedaan is. Wel kan ik zien dat er een aanvraag gedaan is op 02-09-2023. Alleen door privacy regels kunnen wij niet inzien door wie of door welke provider dit gebeurt is. Op dit moment kan ik ook niks voor je doen omdat het abonnement per vandaag opgezegd is. Is het mogelijk dat de buurman/buurvrouw perongeluk het verkeerde huisnummer heeft ingevoerd? 

 

Op dit moment is de enige optie om een nieuw abonnement bij ons af te sluiten. Het nadeel hiervan is dat je het huidige apparatuur terug moet sturen. Een voordeel hiervan wel is dat je kunt genieten van de huidige korting die we hebben lopen. Ik had graag meer voor je willen doen dan ik kan maar ik kan het jammer genoeg allemaal niet terug draaien. Hopelijk kun je er nog achterkomen wie de aanvraag gedaan heeft. Mijn oprechte excuses voor dit ongeval!

 

Om deze periode te overbruggen kan ik je wel een unlimited vouchercode toe sturen als je een Odido of Ben®️ mobiel abonnement hebt. Dan kun je ongelimiteerd internetten op ons 4g netwerk. Kan je mij laten weten of ik je een vouchercode kan opsturen?

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Joskam, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad een bijzonder verhaal. Ik kan jammer genoeg niet zien bij wie of door wie de aanvraag gedaan is. Wel kan ik zien dat er een aanvraag gedaan is op 02-09-2023. Alleen door privacy regels kunnen wij niet inzien door wie of door welke provider dit gebeurt is. Op dit moment kan ik ook niks voor je doen omdat het abonnement per vandaag opgezegd is. Is het mogelijk dat de buurman/buurvrouw perongeluk het verkeerde huisnummer heeft ingevoerd? 

 

Op dit moment is de enige optie om een nieuw abonnement bij ons af te sluiten. Het nadeel hiervan is dat je het huidige apparatuur terug moet sturen. Een voordeel hiervan wel is dat je kunt genieten van de huidige korting die we hebben lopen. Ik had graag meer voor je willen doen dan ik kan maar ik kan het jammer genoeg allemaal niet terug draaien. Hopelijk kun je er nog achterkomen wie de aanvraag gedaan heeft. Mijn oprechte excuses voor dit ongeval!

 

Om deze periode te overbruggen kan ik je wel een unlimited vouchercode toe sturen als je een Odido of Ben® mobiel abonnement hebt. Dan kun je ongelimiteerd internetten op ons 4g netwerk. Kan je mij laten weten of ik je een vouchercode kan opsturen?

Beste Tommie,

Ten eerste: bedankt voor je reactie. 

Is het mogelijk dat de buurman/buurvrouw perongeluk het verkeerde huisnummer heeft ingevoerd? 

Dat verwacht ik niet, want ik neem aan dat er meer dan alleen een huisnummer nodig is om een abonnement af te sluiten. Zo niet, dan zou ik zelf op een willekeurig adres iemands internetabonnement kunnen beëindigen. 

Op dit moment is de enige optie om een nieuw abonnement bij ons af te sluiten.

Dat ben ik nu aan het proberen. Maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik niet weet wie de huidige aanbieder is. Of kan ik daar zomaar iets invullen?

Ik hoor graag van je.

 

John

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Joskam, om een Internet abonnement aan te vragen heb je inderdaad alleen het adres nodig. Weet je zeker dat je niet zelf een aanvraag gedaan hebt op 02-09?

Dat is ook vreemd zeg, ik denk dat je het beste onze sales-afdeling kunt bellen: 0800-0092.

Hey @Joskam, om een Internet abonnement aan te vragen heb je inderdaad alleen het adres nodig.

Dat is dan een kwalijke zaak  Dus als ik jouw adres weet dan kan ik op jouw adres een internetabonnement bij een andere provider aanvragen.

 

Weet je zeker dat je niet zelf een aanvraag gedaan hebt op 02-09?

Ja dat weet ik zeker. Ik was - tot al deze ellende begon - juist heel tevreden over T-Mobile. Maar dat begint nu wel steeds minder te worden...

Reputatie 7
Badge +9

@Joskam dat is inderdaad kwalijk. We kunnen dit jammer genoeg ook op geen enkele manier achterhalen.

 

Dat begrijp ik helemaal. Ik had graag meer voor je willen betekenen. Is het nog gelukt om een nieuw abonnement aan te vragen?

Beste Tommie, 

 

Nee, de bestelling is geannuleerd. Lees en huiver:

Volgens jullie ben ik al klant???

Nu breekt mijn klomp!

Hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Joskam, dit klopt. Je nieuwe order moet namelijk door een medewerker nog een zetje krijgen omdat er nog een nieuwe lijnvraag open staat op je adres door degene die hiervoor gezorgd heeft. Als je een nieuwe aanvraag doet, wil je mij dan direct een bericht sturen? Dan geef ik het zetje wat je order nodig heeft!

Hey @Joskam, dit klopt. Je nieuwe order moet namelijk door een medewerker nog een zetje krijgen omdat er nog een nieuwe lijnvraag open staat op je adres door degene die hiervoor gezorgd heeft. Als je een nieuwe aanvraag doet, wil je mij dan direct een bericht sturen? Dan geef ik het zetje wat je order nodig heeft!

Ik kreeg gisteren onderstaand bericht nav mijn eerdere overstappoging, is dat ook voldoende aangezien er wordt aangegeven dat de aanvraag gewoon doorloopt?

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Joskam, geen zorgen! Ik heb het direct nagekeken en je abonnement loopt nu goed door. Groetjes, Ishana

Fijn dat mijn abonnement gewoon doorloopt. Dus dan neem ik aan dat er nu geen installatiemonteur hoeft langs te komen? Aangezien alles 3 jaar geleden al is geïnstalleerd door Guidion. Zie onderstaande berichten.

 

Reputatie 7
Badge +5

Goede vraag @Joskam! Ik moet je echter wel vragen de afspraak in te plannen. Dit komt omdat het om een nieuwe aanvraag gaat, waarbij we je gisteren ook nieuwe apparatuur hebben opgestuurd. De oude dien je te retourneren. Het nieuwe pakket komt binnenkort aan. Omdat het om een '’nieuwe'’ aansluiting gaat (die andere is immers opgezegd), en nieuwe apparatuur, is Guidion verplicht de installatie te doen. Als je kiest dit zelf te doen met de nieuwe apparatuur, zal je de garantie op de verbinding verliezen. Ik wil je daarom vriendelijk vragen de afspraak wel in te plannen. Zo komt het helemaal goed met deze nieuwe aanvraag, echt super bedankt voor de moeite!

Okė, afspraak dan toch maar gepland. Helaas wordt het pas 5 november. Sinds 16 oktober zit ik al zonder internet en dat maakt thuiswerken onmogelijk voor mij.

Graag ontvang ik ter overbrugging de unlimited vouchercode waar Tommie het vorige week al over had. Ik heb tenslotte toch een Odido mobiel abonnement. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Joskam, ik heb je direct twee vouchercodes opgestuurd in een privébericht! 

Fijn! Ik heb het gezien, bedankt daarvoor.

 

Groet,

John

 

Moet ik mijn huidige T-50 modem en de converter loskoppelen en verwijderen of doet de monteur dat?

En (hoe) moet ik de oude apparatuur opsturen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Joskam, dat doet de monteur voor jou. Als het goed is heb je een e-mail gehad op 09-10, daar staan de instructies in hoe je je huidige apparatuur terugstuurd. Dit is te vinden onder het kopje: Wat te doen met je oude apparatuur. 

Reageer