Beantwoord

Retourneren apparatuur

  • 23 November 2023
  • 41 reacties
  • 873 Bekeken

Beste medewerkers Odido,

Helaas ervaar ik de contactmogelijkheden van Odido als onprettig. Het kost moeite om iemand te bereiken en ik krijg bovendien tegenstrijdige adviezen van verschillende medewerkers. De chatbot adviseert een mail te sturen, maar op dat mailadres volgt een autoreply dat deze niet in behandeling wordt genomen!?

Voor het retourneren van mijn apparatuur (modem + wifipunt) kon ik geen retourlabel downloaden i.v.m. een foutmelding in de Odido app. Daarop heb ik de apparatuur verstuurd via een DHL servicepunt in Zaltbommel.

De track and trace codes bevestigen de goede ontvangst door Odido, echter de app geeft nog steeds aan dat de apparatuur niet retour is gestuurd. Kunnen jullie helpen om dit op te lossen?

 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 23 November 2023, 16:47

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Steven_84, welkom op onze Community.

Bedankt voor het delen van je ervaring. Hopelijk kan ik daar toch verandering in brengen. Hiervoor ben je namelijk aan het juiste adres. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat het modem al retour was maar de WAP niet. Deze heb ik handmatig voor je aangemeld en alles staat nu retour in het systeem. Excuses voor het ongemak en veel succes bij je nieuwe provider! 

Bedankt Tommie van Odido voor je vlotte reactie en oplossing!

Reputatie 1

@Tommie van Odidohetzelfde probleem hier. De modem wordt maar niet afgemeld. Hier is het verzendbewijs. Ik heb al een email ontvangen met een boete van € 75,-. Kun je kijken wat er aan de hand is? Dank je.

XXXX

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, bedankt voor je verzendbewijs. Ik ben meteen voor je gaan kijken en dit komt inderdaad overeen met het modem wat nog niet afgemeld staat. Ik heb het modem handmatig voor je afgemeld! 

Reputatie 1

@Tommie van Odido , dank je wel voor de snelle actie. Ik begrijp het nog steeds niet. Alles is terug nu, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

Als ik klik op Wifi-punten wijzigen in mijn persoonlijke omgeving van MijnOdido krijg ik de melding: “Let op. Je hebt op dit moment een lopende bestelling. Zodra deze bestelling is afgerond kan je hier wifipunten toevoegen of opzeggen. Wil je weten wat de status is van je bestelling? Bekijk deze op de Bestellingen pagina.”

Ik heb geen lopende bestellingen meer. Ik vermoed dat het door de status van de eerdere Wifi punten komt. Deze staan op ‘geannuleerd’ in plaats van afgrond.

Reputatie 7
Badge +9

De afmelding is gisteren aangemaak @anoniemanoe. Het kan dan nog een paar dagen duren voordat de order recht getrokken wordt. 

Ik heb mijn 2 wifipunten netjes verstuurd via een dhl punt, via track en tracé word aangegeven dat het pakketje is afgeleverd op 12 december om 13.00. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van Odido dat ik binnen 8 dagen mijn apparatuur moet terugsturen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Stippie75, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat we de wifipunten hebben ontvangen. Echter lijkt het erop dat ze niet goed verwerkt zijn, ik heb ze handmatig voor je afgemeld. Alles staat nu al geretourneerd in ons systeem. Ik wens je nog een prettige middag! 

Reputatie 1

Hallo,

ook ik heb een mail gehad dat ik te laat ben met terug sturen. Ik heb 2 pakketten tegelijkertijd verstuurd. De ene is aangekomen en de andere  blijft hangen zeg maar. Hieronder het verzendbewijs. Ik was ruim op tijd met terug sturen. Ik ga niet voor deze kosten opdraaien voor een fout die waarschijnlijk bij DHL ligt. 
 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Patricia8043 geen zorgen: je zult inderdaad geen boete hoeven te betalen als DHL het pakket niet bij ons heeft kunnen afleveren. Door jouw verzendbewijs zie ik dat je het pakket netjes en op tijd naar ons opgestuurd hebt. Mocht je toch een boete van ons ontvangen, laat het me dan gelijk weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je deze niet hoeft te betalen! 

Reputatie 1

Ah top. Dank je wel

Hi @Patricia8043 geen zorgen: je zult inderdaad geen boete hoeven te betalen als DHL het pakket niet bij ons heeft kunnen afleveren. Door jouw verzendbewijs zie ik dat je het pakket netjes en op tijd naar ons opgestuurd hebt. Mocht je toch een boete van ons ontvangen, laat het me dan gelijk weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je deze niet hoeft te betalen! 

 

Goedemorgen 

ik heb hetzelfde probleem 

op 22 december apparatuur retour gezonden maar nog steeds geen bevestiging dat het is ontvangen

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

 

Dit is het bewijsje 

vandaag ook nog een mail gestuurd naar internet.service @odido.nl met het bericht dat ik nog geen bevestiging van ontvangst heb ontvangen 

ik wil graag een eventuele boete voorkomen 

met vriendelijke groet

martin

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Martin1959, het kan tot acht werkdagen duren voor jouw retourzending door ons ontvangen en verwerk is. Vanwege de feestdagen die ertussen hebben gezeten wil ik je daarom vragen om dit nog af te wachten. Mocht je na deze acht werkdagen nog geen bericht van ons hebben gehad, laat het dan gelijk weten zodat ik dit voor je in orde kan maken! 

Goede avond, 

Kreeg mail over niet ontvangen apparatuur. Deze echter al op 18 December verstuurd via DHL Servicepunt in Giessenburg. 

Bijgaand bewijs van afgeven van DHL.

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @AdrieH, ik heb het gelijk voor je nagekeken en ik zie dat je het pakket netjes retour hebt gestuurd naar ons. Het gaat op dit moment mis bij DHL waardoor ze het pakket nog niet hebben kunnen leveren bij ons. Ik heb daarom de apparatuur bij ons als verloren gemeld, zodat jij hier geen boete voor gaat krijgen. Mocht je toch een factuur van ons ontvangen, laat het me dan weten zodat ik dit recht kan zetten voor je! 

❗❗Allereerst wil ik iedereen van de vorige berichten (en de gene die wellicht nog komen) er op attenderen dat bij het delen van de Track & Trace code, je wellicht je huidige adres, je vorige adres of misschien je nieuwe adres openbaar tentoonstelt. ❗❗

 

Dat gezegd te hebben moet ik daarbij ook mededelen dat ik het dan ook een zeer slechte zaak vind vanuit T-mobile/Odido dat de persoonsgegevens openbaar worden gelaten en niet na het corrigeren van de fout worden verwijderd (de afbeeldingen met bijgeleverde Track & Trace). Jullie eigen privacy statement kan je hier terug vinden. Mocht je na aanleiding hiervan een klacht willen indienen, dan kan dat natuurlijk ook bij de autoriteit persoonsgegevens. Uiteraard is het ook discutabel of de gene hier goedkeuring voor hebben gegeven d.m.v. het doorgeven van de code of dat zij zich er niet van bewust waren dat d.m.v. het delen van de code daarmee bepaalde gegevens online zijn in te zien.

“We vinden je privacy belangrijk.“ - Odido, privacy statement

Daarnaast kreeg ik helaas ook een mailtje binnen. Of ik de apparaten nog even wil terug sturen. Echter had ik dat al op 23 december gedaan. Bewijs uiteraard ontvangen en bewaard, maar het sorteren gaat niet helemaal lekker volgens mij bij DHL door het lezen van dit topic. De code van het bewijs van versturen kan je bij mij opvragen door middel van een PM.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TeleV, wanneer wij vragen om een verzendbewijs, vragen we nooit om de track&trace-code met ons te delen maar echt om een screenshot van het verzendbewijs. Wanneer mensen besluiten toch de code in zijn geheel te delen, is dat niet omdat wij hiertoe oproepen. Ik begrijp overigens goed wat je bedoelt en plaats daarom hieronder een belangrijke melding! Ik zal alle zichtbare t&t's meteen verwijderen. SCHERP! 👍👍👍

 

Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

Reputatie 7
Badge +16

@TeleV Aangaande jouw retourzending en de onterechte e-mail: ik heb het wifipunt én het modem beide afgemeld. Je zult geen overlast van ons meer ervaren! 

Dag Jason,

ik zal even reageren d.m.v. een PM. En als antwoord op je tweede reactie: Het werd niet beschouwd als overlast, slecht wat extra werk. Fijn dat het verder geregeld is!

Met vriendelijke groet.

Goedemiddag,

Ook hier afgelopen dinsdag de 1e herinnering ontvangen voor het terugsturen van de TV-Box; die is (na het ontvangen van de Mediabox op 23 december) op 27 december j.l. afgegeven bij DHL, maar staat tot nu toe nog steeds op “Retour verzonden naar verzender”.

Ons klantnummer staat in mijn profiel, hieronder het geanonimiseerde verzendbewijs:

 

Hallo, 

Helaas heb ook ik hetzelfde probleem als de andere mensen. Het pakket met daarin 2x mediabox, 1 wifipunt & 1 modem heb ik op 20 december 2023 retour gestuurd. Ik krijg nu al meerdere mails dat de spullen nog niet retour zijn en ik bij de volgende factuur een boete moet betalen. Ik heb een screenshot bijgevoegd. Kwalijke zaak dat er al zoveel mensen problemen mee hebben. Ik ga er van uit dat de spullen na de screenshots retour afgemeld worden. Mochten jullie de tracktrace code willen dan kan je hierom vragen in een PM

 

Ik kan mijn vorige bericht hierboven niet meer aanpassen, dus vandaar deze vervolgpost:

Ik was vanmiddag blijkbaar net te proactief met m'n bericht, want vanavond (11-1 19:41u) kwam er een mailtje van Odido dat de apparatuur ontvangen is en inmiddels is de openstaande ‘bestel’status op Mijn Odido ook veranderd naar afgerond.

De verzendstatus bij DHL is dus niet meer bijgewerkt na ‘retour naar verzender’ dit zowel voor de 3STML(van de QR code) als de JVGLOTC (van verzendbewijs) track&trace codes.

Reputatie 6
Badge +2

@Stargazer6466 Super dat je inmiddels bericht hebt ontvangen en de apparatuur is verwerkt in het systeem. Dank je wel dat je dit aan ons doorgeeft! 😀

@Lonsk Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat alles retour is gemeld, behalve twee Amino TV Boxen. De Mediabox is wel retour gemeld. Nu zie ik op jouw foto twee TV Boxen. Heb je thuis toevallig nog iets liggen? Laat het mij weten, ik help je graag verder! Ik heb een case aangemaakt en het bewijs daar aan toegevoegd. Ik verwijder de foto uit dit topic zodat andere hier geen gebruik van kunnen maken. 

 

 

@Teresa van Odido Ik heb de twee amino mediaboxen retour gestuurd in de doos waarvan ik de foto heb gedeeld. Ik heb enkel nog 1 nieuw model mediabox in gebruik, maar deze gaat ook niet retour.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lonsk, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de TV Boxen handmatig voor je afgemeld. Alles staat nu goed in ons systeem. Ik wens je nog een prettige middag! 

Reageer